Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starta på Evil Genius: The True Story of America's Most Diabolical Bank Heist da jeg våkna i dag, og ble ferdig nå. Dette var jo helt glimrende. Relativt kort (4x50min), så det hele er veldig rett på sak og sånn. Likte den bedre enn både Making a Murderer og The Keepers, to serier som falt latterlig godt i smak her. Men det er mest fordi hele saken er så hinsides absurd og bisarr, og ikke fordi kvaliteten på selve serien er høyere. Ligger egentlig på samme nivå. Men for en sak. Herrefred.

 

 

Wild Wild Country og The Confession Tapes neste.

Lenke til kommentar

Noen tanker om Better Call Saul? 

 

Saul var på ingen måte en favoritt i Breaking Bad for min del, så derfor har jeg vært litt nølende. Så vel første episoden og var ikke helt overbevist (men absolutt ikke avskrekket), men hører fra andre at denne skal være på nivå med BB. Noen mener til og med at den er eller kan bli bedre enn BB.

 

Noen innspill? 

 

Ingen spoilers, takk.

 

Glemte ellers at jeg startet på Bosch og synes den virker veldig bra, men ikke sett mer enn piloten.

 

Killing Eve synes jeg dessverre ikke var helt det store og vurderer nesten å legge inn årene der. :) 

Lenke til kommentar

Jeg er en av få som setter Better Call Saul minst like høyt som Breaking Bad. Jeg vet ikke helt om jeg vil si at det er bedre, men jeg synes i hvert fall ikke si at det er dårligere. Men nå var også Jimmy/Saul, Mike og Gus blant mine favoritter i Breaking Bad, så jeg blir automatisk litt påvirket av det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da utgår sannsynligvis Killing Eve til fordel for BSC. :)  

 

Vet at flere i tråden har uttrykt begeistring for Killing Eve, men er jeg den eneste som ikke er helt sjarmert? Piloten var interessant nok til å se videre, men etter 5 eller 6 episoder er jeg ikke helt solgt. Er serien en komedie? En sort komedie? Eller action/thriller? Sannsynligvis prøver den å være begge deler, men uten å lykkes med det etter min mening. Har hittil ikke ledd en eneste gang, selv om det trolig har vært intensjonen. 

 

Hadde en noe lignende oppfatning etter Patriot på Amazon. Likte dog denne mye bedre uten at jeg nødvendigvis sammenligner de. 

 

Er ellers et stykke ut i sesong 2 av The Handmaid's Tale som var en fin serie å se sammen med kjæresten, men når hun nå har jukset og sett videre uten meg merker jeg at suget til å se mer ikke er spesielt stort. Så mulig jeg dropper denne også.

 

Jeg er visst vanskelig å tilfredsstille. :D 

Lenke til kommentar

Etter min mening er noe av det beste som går på TV nå om dagen Billions på HBO. Sesong 3 er mye av det samme som tidligere, men det holder i lange baner for min del. Har selv stor interesse for finans, politikk og børsvirksomhet så det er nok en fordel, men synes det er et veldig gjennomført drama med interessante karakterer.

 

Synes fortsatt Westworld er bra, men den utvikler seg sakte så jeg kunne gjerne tenkt meg å se mer enn en episode per uke. Slik det ser ut blir vel dette en serie som fortsatt får mange sesonger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så alle episodene av Killing Eve i går, serien begynte å slå sprekker i episode 3 for min del og flere karakterer ble mindre troverdig og fremstår langt mer amatørmessig enn inntrykket jeg hadde av dem i første episodene. En del av tingene som skjedde i serien var så tydelig der kun for å sette opp dramatikk noe senere, og når de tingene ikke gir mening eller burde vært løst på en bedre måte så blir det minus i boka mi. Slike oppsett av dramatikk o.l. skal være så umerkbare som mulig. Humoren passer meg. Så langt kun en midt på treet serie.

Lenke til kommentar

Skal ikke expanse kjøres ferdig????

Foreløpig er sesong 3 den siste. SyFy har latt være å kjøpe flere sesonger enn sesong 3, så Alcon (de som produserer serien) er avhengig av at SyFy ombestemmer seg eller at noen andre (Amazon feks) kjøper serien fra sesong 4 og utover. Det er den beste sci-fi serien på lenge, så det hadde vært en skam om det tok slutt her. Det er masse kildemateriale å ta i fra bøkene, så her er det potensiale for å holde på i mange sesonger.

 

Settene til serien er allerede begynt å demonteres og/eller selges, så det jobbes hardt av alle på serien og fans verden rundt for å få serien til å bli plukket opp. Selv om SyFy kan ombestemme seg hvis seertallene i USA øker, så er det en dårlig løsning da mest sannsynlig dukker det samme problemet opp igjen ganske kjapt. SyFy er en drittkanal i USA som ikke fortjener å ha The Expanse. Amazon/Netflix eller lignende burde kjøpe opp serien og gi den fortsettelsen den fortjener. 

 

Jeg håper Amazon plukker de opp snart før de plukker ned de viktigste settene. Klart det kan alltid lages nytt, men det blir dyrere og dyrere jo mer de plukker fra hverandre.

 

Første gang jeg ser på en serie som blir kansellert der jeg faktisk bryr meg (Brooklyn 99 var i faresonen en dag eller to), så jeg prøver å spre budskapet mest mulig. Kanskje klarer fansen å utrette noe.

 

Change.org petition signert av over 100 000

https://savetheexpanse.org/

https://www.reddit.com/r/TheExpanse/

Lenke til kommentar

Noen tanker om Better Call Saul? 

 

Saul var på ingen måte en favoritt i Breaking Bad for min del, så derfor har jeg vært litt nølende. Så vel første episoden og var ikke helt overbevist (men absolutt ikke avskrekket), men hører fra andre at denne skal være på nivå med BB. Noen mener til og med at den er eller kan bli bedre enn BB.

 

Noen innspill? 

 

Ingen spoilers, takk.

 

Glemte ellers at jeg startet på Bosch og synes den virker veldig bra, men ikke sett mer enn piloten.

 

Killing Eve synes jeg dessverre ikke var helt det store og vurderer nesten å legge inn årene der. :)

På enkelte plan syns jeg den overgår Breaking Bad, mulig ikke gir noe mening men tror det har noe med filmingen, stemningen som er enda mer rendyrket enn Breaking Bad. 

 

Den har på ingen måte samme tempoet og spenningen, men med bra skuespillere og folk bak kameraet blir det gull.

 

Digresjon: Jeg trodde aldri jeg kom til å like Mad Men, men til og med en scene hvor vår helt rømmer avgårde med en ung jente har en scene hvor han i praksis kun ligger på sofaen et par minutter og filosoferer over livet klarer de å få interessant.

 

Litt sånn føler jeg BCS er til tider, lange scener hvor ingen dør, men det fungerer.

Lenke til kommentar

Har fått sett ferdig første sesong av Lost in Space, helt okey, noen timer med bra underholdning.

Har også sett ferdig første sesong av Cobra Kai, som er genial, den beste nye serien jeg har sett i år.

 

Begynt på Killing Eve, ser ut som bare vås, men det kan jo hende det blir bedre etter første episode?

Forsøkt å henge med på andre sesong av Legion, etter å ha slitt meg gjennom første sesong, men det er fremdeles elendige greier etter min mening, får starte på "Safe" i stedet, å se om det er noe bedre?

 

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Starta på Evil Genius: The True Story of America's Most Diabolical Bank Heist da jeg våkna i dag, og ble ferdig nå. Dette var jo helt glimrende. Relativt kort (4x50min), så det hele er veldig rett på sak og sånn. Likte den bedre enn både Making a Murderer og The Keepers, to serier som falt latterlig godt i smak her. Men det er mest fordi hele saken er så hinsides absurd og bisarr, og ikke fordi kvaliteten på selve serien er høyere. Ligger egentlig på samme nivå. Men for en sak. Herrefred.

Serverdig serie. Akkurat passe lang. Majorie Diehl-Armstrong minnet meg om

Kathy Bates' karakter i Misery, bare enda styggere. En av forsvarsadvokatene hennes mente hun var hans straff på jorden. Forstår han godt.

 

Lenke til kommentar

Har også sett ferdig første sesong av Cobra Kai, som er genial, den beste nye serien jeg har sett i år.

 

Så første episode i går. Virker lovende.

 

Vet du om det er mulig å få sett denne med subtitles (engelske)?

 

Er generelt glad i tekst da jeg ikke alltid synes det er like enkelt å få med meg alt uten. ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...