Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg misunner muligheten til å se Game of Thrones fra begynnelsen og ikke vite hva som skjer. Jeg har allerede sett serien to ganger og lest bøkene, så det er få overraskelser der.

 

Jeg er heller ikke veldig imponert av Westworld s2. Det er blitt så mange karakterer og tidslinjer at serien har knapt 5-10 minutter å bruke på hver enkelt av dem per episode, og da er det vanskelig å bli investert i karakterene og handlingen. Sesongen ville blitt mye sterkere hvis man hadde fokusert på toppen 3-4 tidslinjer/karakterer som så møtes mot slutten. Det virker som om man har hatt ekstremt mange ideer til sesongen og i stedet for å prioritere bort noen har man valgt å inkludere hver eneste en. Resultatet blir at hver enkelt ide ikke får tiden den trenger til å utvikles.

 

Når det er sagt er jeg bare halvveis og det kan være inntrykket mitt endres, men utfra hva folk skriver her ser det ikke sånn ut. Når en serie først har skrevet seg inn i et hjørne med altfor mye som skjer samtidig så er det vanskelig å skrive seg ut igjen.

Den følelsen sitter jeg igjen med på hver 5 serie jeg har sett ferdig.

 

Angrer på at jeg allerede har sett Breaking Bad, GoT, Banshee m.m.

Lenke til kommentar

Jeg misunner muligheten til å se Game of Thrones fra begynnelsen og ikke vite hva som skjer. Jeg har allerede sett serien to ganger og lest bøkene, så det er få overraskelser der.

 

Jeg er heller ikke veldig imponert av Westworld s2. Det er blitt så mange karakterer og tidslinjer at serien har knapt 5-10 minutter å bruke på hver enkelt av dem per episode, og da er det vanskelig å bli investert i karakterene og handlingen. Sesongen ville blitt mye sterkere hvis man hadde fokusert på toppen 3-4 tidslinjer/karakterer som så møtes mot slutten. Det virker som om man har hatt ekstremt mange ideer til sesongen og i stedet for å prioritere bort noen har man valgt å inkludere hver eneste en. Resultatet blir at hver enkelt ide ikke får tiden den trenger til å utvikles.

 

Når det er sagt er jeg bare halvveis og det kan være inntrykket mitt endres, men utfra hva folk skriver her ser det ikke sånn ut. Når en serie først har skrevet seg inn i et hjørne med altfor mye som skjer samtidig så er det vanskelig å skrive seg ut igjen.

Vel JJ Abhrams er produsent så ikke så rart kanskje :p

 

Det som gjør det litt vanskelig er når samme karakterene plutselig hopper frem i tid uten noe særlig skille. Likte bedre 1. sesong der man tydelig kunne se forskjell på karakterene. 

Lenke til kommentar

Apropos andre løsninger. Jeg er tvunget til å laste ned The Terror, bare fordi Amazon Prime Video enda ikke har chromecast-støtte. Hvor flaut er ikke det? Selv elendige HBO Nordic har det.

Av det jeg har lest er dette en bevisst sak fra Amazon's side.

De vil at folk skal kjøpe deres Firestick i stedet.

Lenke til kommentar

Greit å boikotte tjenester men ser ikke helt hvordan det er greit å bli kriminell av den grunn.

Mye gråsoner. Er ikke nødvendigvis kriminell. Streaming (der du ikke laster opp) er feks ikke forbudt.

 

Per nå har jeg faktisk et abonnement som ikke er gått ut hos Amazon Prime Video faktisk, men likevel velger jeg å laste ned seriene deres. Fordi da kan jeg se de på chromecast via f.eks. Plex. Alle andre tilbyr chromecast-støtte, så de slipper jeg å laste ned. Akkurat som med filmer. Får jeg ikke lov å leie filmen, men den er på nett i bluray-rip? Laster ned. Leier hvis jeg kan, men er det ikke tilgjengelig er det ikke min feil.

Lenke til kommentar

Apropos andre løsninger. Jeg er tvunget til å laste ned The Terror, bare fordi Amazon Prime Video enda ikke har chromecast-støtte. Hvor flaut er ikke det? Selv elendige HBO Nordic har det.

 

Jeg brukte kabel fra PC-en. Fungerte fint, men var litt 'travelt'. ;) 

 

Tror det finnes en løsning for å chromecaste Amazon fra PC-en? Forsøkte å få det til selv uten hell vel og merke. Dvs., kabel fungerte greit nok til at jeg ikke orket forsøke så veldig hardt. :) 

Lenke til kommentar

Mye gråsoner. Er ikke nødvendigvis kriminell. Streaming (der du ikke laster opp) er feks ikke forbudt.

 

Per nå har jeg faktisk et abonnement som ikke er gått ut hos Amazon Prime Video faktisk, men likevel velger jeg å laste ned seriene deres. Fordi da kan jeg se de på chromecast via f.eks. Plex. Alle andre tilbyr chromecast-støtte, så de slipper jeg å laste ned. Akkurat som med filmer. Får jeg ikke lov å leie filmen, men den er på nett i bluray-rip? Laster ned. Leier hvis jeg kan, men er det ikke tilgjengelig er det ikke min feil.

Det er faktisk ulovlig å streame i den nye åndsverkloven: http://www.side3.no/teknologi/na-kan-du-straffes-for-a-streame-pa-nett/3423330459.html

 

Type sider som åpenbart er dedikert til ulovlig materiale.

 

Det er ikke slik at hvis man har en DVD har du samtidig rettighetene til å laste ned filmen i 4k HDR format. 

 

Om det ikke er tilgjengelig på sekundet gir deg det ikke rett til å bryte loven, det burde være åpenbart. Det vil alltid være tilgjengelig, men du må kanskje vente litt ved å skaffe deg innholdet på andre måter. Og hvis det er helt umulig, ja da er det ikke mye man kan gjøre dessverre. 

Lenke til kommentar

Piratene vil dø ut når alle disse restriksjonene blir fjernet

Mye jeg har sett på Netflix som jeg ellers ville ha lastet ned, og det jeg ikke får på Netflix, må jeg laste ned

Godt mulig det blir Prime i September

 

 

 

Og hvis det er helt umulig, ja da er det ikke mye man kan gjøre dessverre. 

 

Jo, det er mye man kan gjøre, en av de er å laste ned "ulovlig", det andre er det jeg skrev over, slutte å stenge ut folk

Lenke til kommentar

Piratene vil dø ut når alle disse restriksjonene blir fjernet

Mye jeg har sett på Netflix som jeg ellers ville ha lastet ned, og det jeg ikke får på Netflix, må jeg laste ned

Godt mulig det blir Prime i September

 

 

Jo, det er mye man kan gjøre, en av de er å laste ned "ulovlig", det andre er det jeg skrev over, slutte å stenge ut folk

Man kan såklart bryte seg inn på platekompaniet og ta alle blu rayene der også. Poenget var at det er ulovlig, og at man kan ikke si at det er en gyldig unnskyldning for å bryte loven. 

 

Restriksjoner på innhold vil det alltid være, og takk gud for det. Jeg vil ikke at et selskap skal ha monopol på all underholdning. En tjeneste med alle filmer og serier til en billig penge er et utopi. Netflix bruker masse penger og tar opp lån for å produsere innhold, og de produserer bare en liten del av alt som er der ute. En tjeneste med alt hadde blitt ekstremt dyr. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...