-
Innlegg
36 331 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
4
Innholdstype
Profiler
Forum
Hendelser
Blogger
Om forumet
Alt skrevet av Jotun
-
Andre omgang bar tydelig preg av et Frankrike på kvart maskin. Med en gang de giret opp ble det farlig.
- 537 svar
-
- 2
-
-
Grusomt første omgang. Og straffebom? Man blir husket for slike.
-
Tenker det samme. Solbakken er tydeligvis ikke helt enig. Selv om eg tror vi ser både Haaland og Ødegård på slutten.
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Jippi! Da blir det råd til fredagstaco i kveld!!! -
Elsker den. Ser på samme selv på sikt men kjøper nok ikke før den har vært på markedet en stund Håndtaket er spesielt ja men tror det kan funke bra. Vil hvertfall ikke ha problem med frosne håndtak som "alle" klager på med innfelte håndtak.
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Du må gjerne fortsette å lyge. Bare underbygger sannheten om deg. Ingen her inne sa at vinteren kom til å bli tørr. Mange sa derimot at de var bekymret for magasinene HVIS det blir tørt. Da var jo du kjapt ute og avblåste dette som tull allerede der. Så egentlig så var det du som var værprofet. Og i motsetning til disse du forsøker å drite ut hele tiden, så hadde jo du faktisk feil. -
Svigerfar bestilte ex60. Der blir nomsen dekket om de ikke får den før nyttår
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Det gleder meg. Er jo konge at feks sus i Stavanger virkelig er blitt bra nå og at de kan drifte normalt uten å være underbemannet pga de skylder staten så mye penger 🤩🤩🤩🤩 -
Godt de kjører hydration breaks uansett vær. Vi på ville veier når amerikanerne har begynt å snakke om soccer with 4 quarters. Når det er varmt. Flott det... Men er jo åpenbart mest for å få inn en reklamepause ekstra i kampen.
- 537 svar
-
- 3
-
-
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Godt vi har masse kabler slik at vi om sommeren kan få prissmitte pga varme i europa og holde prisene høye om sommeren også. Vinteren er vi jo blitt vant til høye priser pga vi eksporterer alt vi har. Takk og lov. For høye priser er, som vi er blitt opplært til av ekspertisen her i tråden, utelukkende positivt for alle sammen! -
Neida. Refererte ikke til den kommentaren din syar. Og eg bare forklarte at eg kunne forstå kommentaren om generalisering basert kun på de to sitatene. Som sagt, tok ikke stilling til påstandene. Men når det er sagt så har det jo vært en del saker med disse raske kineserne som har vært grelle. Var vel en xiaomi som krasja så det ljomet etter nettopp også? Eg håper ikke kineserne får det til eg.... Edit: Syar-2003.
-
Når det gjelder generalisering så skriver du vel : Etterfulgt av Al sin kommentar om at de fleste kinesere ikke har peiling på bilkjøring. Begge disse er jo litt generaliserende vel? Hvertfall hvis de ikke stemmer, noe eg ikke har sykt grunnlag for å mene så mye om.
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Du kan jo begynne med å lese det som ble skrevet. Du bare kaster rundt beskyldninger uten hold og slutter å svare når det blir for vanskelig. Når folk sier i høst at de er betenkt på utviklingen hvis det blir tørt så har man ytret dette i forkant. Men det får jo ikke du med deg for du bare gnager videre med vissvasset ditt. Når høsten kommer og er tørr så får vi akkurat samme leksa igjen der det er DU og ingen andre som er skråsikre på været. Det var DU som sa det kom til å komme masse nedbør. Du og andre her var jo bekymret for flom. Så vi måtte jo tømme ned. Dette holdt du jo på med langt ut på vinteren når man såg tydelig hvor lite snø det var. Nei men det kommer til å bli vått til våren. Så det kom til å flomme over. Så hvem er det du påstår er profetene her? Eneste eg ser er hvem som tok feil. Og det er hvertfall ikke de du kaller profeter. For de som skreiv i høst og vinter fikk rett. Det er bare at du ignorerte som vanlig det folk skreiv så du fikk det ikke med deg. De såkalte profeten spådde ingenting. De var bare bekymret. Og de fikk rett. -
Syns løkberg har mye bra. Han callet 2-1 målet til Senegal.
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Det funker slik vet du: Person x sier: men hva hvis det nå blir en tørr vinter også? Vil det være lurt å ikke eksportere så mye? Simen says: neida snøsmelting ordner opp. Person y sier: men det er allerede lite vann og vinteren ser ikke sprek ut? Simen says: det kommer snø. Eksport er bra for da blir prisene høyere. Person x sier: ja... Nå er det høye priser. Og vi må eksportere. For det er jo knapt snø? Kommer til å bli lite vann i magasinene. Sa jo vi burde eksportert litt mindre for å sikre oss. Hva nå hvis våren også blir tørr? Simen says: hva er det med deg? Er du liksom værprofet? Hvem kunne drømme om at vinteren ble slik? Og hva hvis den ble helt vill og vi fikk flom? Hva hadde du sagt da?? Hæ??? Person x sier: håper ikke våren og sommeren blir så tørr. Det handler jo bare om å sikre seg internt før man pøser ut til Europa. Eksporten stuper. Importen øker. Det er knapt vann i magasinene. Og prisene er hinsides all fornuft for årstiden. (Med mindre man regner på Simen måten, da er jo alt normalt) Simen says: se så bra at vi har kablene sånn at vi kan importere nå når det er så tørr og lite vann. Heldigvis har vi kablene. Person y sier: men hvis vi hadde spart vannet i høst og vinter når alle såg hvor tørt og lite nedbør det var? Simen says: åå... Der er værprofeten igjen. Det kommer til å ordne seg. Våren og sommeren blir fuktig. Og hva skjer nå hvis våren og sommeren blir fuktig? Jo, allviteren Simen hadde rett hele tiden. Og hvis vi til vinteren får hinsides priser fordi våren, sommeren og høsten blir tørr? Simen says: hvem kunne vite det? Er dere værprofeter! Magisk hvordan man kan ha så utrolig lite selvinnsikt men allikevel få lov å ytre seg som en ekspert online. -
Lit kult med det kollektivet "ho'et" når det runger men selve roinga skjønner eg ikke..... Men men
-
Ja har troa på han. Kommer til å bli god!
- 537 svar
-
- 1
-
-
Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags
Jotun svarte på Onyx sitt emne i TV-serier og -programmer
Tre episoder igjen av den og syns den er bra så langt ja. Litt spent på hvordan fortellingen utfolder seg... -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Nettopp!!! Spot on! Her blir man kalt idiot om man høsten er bekymret for eksport nivået i en sånn tørr høst. Når da fasiten kommer og den tunge eksporten i høst viste seg å ikke være så lur så skal man allikevel ikke få lov å si: vel, det ble vel nevnt dette i høst? Åååå? Er du liksom vær profet? Nei. Man ønsker bare at man planlegger for at det kan bli tørt. Og ikke bare planlegger for at det kanskje kan bli flom. Virker som noen her i tråden kun evner en tanke i hodet samtidig. -
Ex60 er vesentlig finere enn ix3 i fronten syns eg f.eks....
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Og selv om du bare drodler og spinner tanker ut av eget hode så høres du 170 ganger mer fornuftig ut enn syrepratet til simen. -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Du fortsetter å senke standarden din ser eg? Imponert. Ingen her sa det kom til å bli tørt. Men flere, ganske mange, stilte spørsmålstegn ved hva om det blir en tørr vinter etter den tørre høsten? Er det da fornuftig å eksportere så mye? Fasiten er kommet. Så kan du bare fortsette å drite deg ut med disse lavmål kommentarene dine. Rett og slett flaut å lese det du skriver for tiden. Vi må sette opp prisen for å unngå eksport? Det er da for pokker bare å ikke eksportere. -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Norgespris kom jo aldri til å lønne seg om sommeren. Men totalen skulle lønne seg. Kanskje no2. Nå lønner det seg jo i store deler av Norge. -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Jotun svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Denne tråden begynner å bli parodisk.... -
Ja det laget noe diskusjon her og
