Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

For en rollercoaster det har vært siste døgnet med kanselleringer og fornyinger. Veldig glad for at B99 ble gitt en sesong til (håper klart på enda flere). Veldig trist med The Expanse, men jeg har fortsatt håpet oppe om at de blir fornyet snart. Er en alt for bra serie til å gi slipp på den.

Tror faktisk The Expanse er den beste "in space" tv-serien jeg har sett. Aldri vært noen Trekkie eller stor fan av andre slike serier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra med Brooklyn Nine-Nine. Virker som NBC alltid hadde lyst på serien etter de fikk se selve prosjektet i aksjon, men de ga grønt lys til andre prosjekter så de shoppet B99 det videre til FOX på grunn av plassmangel. Alltid vært en serie som er mer i "spriten" til NBC-serier som The Good Place, 30 Rock, Parks And Rec o.s.v. 

Lenke til kommentar

Veldig trist med The Expanse, men jeg har fortsatt håpet oppe om at de blir fornyet snart. Er en alt for bra serie til å gi slipp på den.

 

Tror faktisk The Expanse er den beste "in space" tv-serien jeg har sett. Aldri vært noen Trekkie eller stor fan av andre slike serier.

 

Enig. For min del så er det den første rene sci-fi serien jeg virkelig har satt pris på.

 

Mengden dialog/karakterbygging vs action er balansert nesten helt perfekt, og nå som en har blitt kjent med karakterene, så har de gradvis økt mengden action (litt som GoT) - slik at en fremdeles føler noe for karakterene. Jeg vet aldri helt hva som vil skje, eller hvilken retning historien vil ta. Det er akkurat så kort inn i fremtiden at jeg kan relatere meg / se for meg at menneskeheten faktisk kan komme seg dit. Veldig mye av det er realistisk (mennesker som er født og levd hele livet i rommet, kan ikke lenger bo på jorden pga tyngdekraft. Folkene på romskipene forholder seg til g-krefter, når de flyr fra A til B så bruker de (ish) like mye tid på å aksellerere som å bremse, osv, osv). Den siste episoden (s03e05) var så bra at jeg tror det er den beste enkeltepisoden av en tv-serie jeg har sett siden GoT sin The Winds of Winter.

 

Tipper at den vil bli plukket opp av noen andre da. Ikke lest bøkene, men tror at årets sesong foregår i bok #7, med bok 8 som kommer i år og bok 9 som kommer neste år. Så bør være materiale til i hvert fall en sesong til, om ikke to.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke imponert over The Expanse i det hele tatt egentlig..

Burde gi det en sjanse.

Mens sesong 1 bare fikk 76% på Rotten Tomatoes (ja, sesongen var litt treg, men brukte det på å bli kjent med hovedkarrakterene), fikk sesong 2 96% og fram til nå har sesong 3 100%.

Lenke til kommentar

Ikke lest bøkene, men tror at årets sesong foregår i bok #7, med bok 8 som kommer i år og bok 9 som kommer neste år. Så bør være materiale til i hvert fall en sesong til, om ikke to.

 

 

Nei, de er ikke ferdig med bok 3 engang.  Enda MASSEVIS av materiale igjen.

Lenke til kommentar

Glad for at Brooklyn Nine-Nine fikk nytt liv, likte den veldig godt!

 

Så litt på Lucifer, men synes ikke den var supergod og har egentlig falt litt av det lasset, men hadde tenkt til å se videre. Litt blandede følelser akkurat der..

 

Quantico og Designated Survivor sto på lista over å se, så litt synd at de ikke fikk fortsette, da blir det vel til at jeg ikke begynner heller. De virket gode?!

 

Likte også B99 i begynnelsen, men det ble litt mye av det samme etterhevert. Så den klarer jeg meg fint uten flere episoder av..

 

Lucifer var helt grusom i forhold til kildematerialet. I de grafiske novellene har han levd i 10 milliarder år, og studert menneskeheten "siden vi steg opp fra gjørma". Mens i serien kommer han til jorden med omtrent like mye kunnskap om menneskeheten som et nyfødt barn. Tvang meg gjennom første sesong, og når jeg kom til siste episode, gledet jeg meg til at det hele skulle være over... Det var de 3 - 4 siste setningene i siste episoden som gjorde at jeg måtte se sesong 2 også. :p

 

Ellers gjør det meg ikke noe å se en serie som er avsluttet. Har en kompis som faktisk "krever" at den er det før han begynner på en, så han slipper å se masse episoder av en serie som blir kansellert før den er ferdig. :p

Lenke til kommentar

Hvor mye så du? Tror jeg brukte to måneder før jeg kom forbi de to første episodene. Men etter det så binget jeg hele første sesongen. Virkelig en serie som klarte å snu mitt førsteinntrykk helt rundt.

Til episode 5 eller noe..var på kanten til å like men..nei..klarte ikke å sette fingeren på det.
Lenke til kommentar

Mulighet, men jeg tviler Netflix ønsker å bruke mer penger på Designated Survivor akkurat nå. Og den serien er totalt avhengig av Netflix. Ser ikke at det kan være økonomisk for noen andre. Brooklyn Nine-Nine var billig fordi eierne av NBC allerede eide serien. 

 

God oppsummering på hvorfor B99 var en enkel deal for NBC å redde etter FOX kansellerte serien.

 

http://amp.vulture.com/2018/05/brooklyn-nine-nine-nbc-acquisition-explained.html?__twitter_impression=true

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

Mot i Brøstet parodi :p

 

 

(Trond Viggo skal visst ha syntes at Bekkelund var høy på pæra så han prøvde å jekke han ned et par hakk , lol)

 

Fantastisk. Det er faktisk noe stusselig komisk over å se Nils og Karl fortsatt bo sammen i den samme boligen som gamle gubber.

 

Forøvrig, "internet til besvær"-episoden er mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...