Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Musikkbransjen har fått det til, så jeg ser ingen grunn til at TV og filmbransjen ikke kan få det til også

Har kun Netflix fordi jeg fikk en gratis måned, har allerede kansellert da jeg ikke betaler for å se gamle serier/filmer 

Det jeg bruker Netflix til nå, ser igjennom litt gamle serier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serier jeg ikke kan se jevnlig via streaming har jeg veldig lett for å sette på hold om jeg faller litt bakpå. Jeg kan ikke fordra å måtte laste ned episodevos lengre, ikke at det er så mye jobb men det funker bare ikke for min del lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har begynt å se på American Gods. Er på episode 4. For noe ræl. En halv episode som handler om to stykker som spiller Damm, og nye karakterer hele tiden. Umulig å følge med på. 

 

Er også halvveis i Fargo sesong 3. Helt OK. Tapt seg ytterligere etter en helt grei sesong 2. Det har liksom ikke skjedd så veldig mye, men tror det kommer til å ta seg opp nå dersom slutten av episode 5 er en indikasjon. 

 

Sliter litt med å finne noe som virkelig fenger meg om dagen. For hver Master of None så er det 9 helt OK serier. Vanskelig å finne perlene blant mylderet av serier om dagen. Lurer på om jeg må gå litt bakover i tid. Har blant annet Boardwalk Empire og Oz liggende som jeg ikke har sett så mye av. Sistnevnte er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å digge. 

Oz er en av mine absolutt favorittserier. Anbefales på det sterkeste! 

Lenke til kommentar

Savner mer kuratering av innhold på de store strømmetjenestene. NRK er flinke med sine temasider og kjendiser som fra tid til annen anbefaler innhold. F.eks den amerikanske strømmetjenesten FilmStruck er virkelig en resten bør strekke seg etter..

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Jeg er endelig i gang med Hap and Leonard. Dritkult etter noen episoder.

 

Nylig ferdig med noen serier au:

 

Black Sails - etter en middels første sesong tok serien seg opp og leverte tre sesonger som er noe av det bedre laget for TV i nyere tid. Helt kanon! Eneste grunnen til at jeg begynte på sesong 2 og valgte å gi serien en store sjanse er fordi pirater er dritfett. Hadde det handla om vikinger hadde jeg gitt meg etter første sesong.

 

The Night Of leverte som bare det. Omar Little, Bodie Broadus og Errol Childress i en og samme serie. Magisk!

 

Hatt mitt første gjennsyn med Generation Kill, og jeg synes helt ærlig at Generation Kill er på nivå med Band of Brothers. Helt konge.

 

Hatt et gjennsyn med Firefly og det falt enda bedre i smak nå, enn da jeg så serien første gang. Pisskult!

Lenke til kommentar

Sesong 2 av Hap and Leonard er spesielt bra saker. En av årets mest undervurderte. Liker at serien også holder seg på 6 episoder per sesong, nok og ikke for lite for handlingen.

Kunne sett serien alene bare for øyeblikkene mellom Hap (James Purefoy fra Rome og The Following) og Leonard (Michael K. Williams fra The Wire).

 

Liker også Hap and Leonard er en sånn serie som tillater at skuespillerne kan ha andre TV og film-roller på si. Purefoy blir å se i en sci-fi serie snart på Netflix sammen med Joel Kinnaman, mens Williams har en rekke filmroller og hadde The Night Of/Spoils, og har en veldig morsom voice-over rolle i sesong 2 av F is For Family på Netflix nå.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

En serie helt på øverste hylle det ja. Husker jeg drasset med meg projektor og lerret fra jobb og å se den i helger. Høres ut som en godt gjensyn på UHD og med anlegg.

 

Bestilte den i tin box, men det var utsolgt eller noe så det var papp-cover som dukket opp i posten, den gangen...

Måtte bestille fra Amazon selv, virker å bli vanskeligere å få tak i (noe som jo egentlig er logisk da det er en stund siden serien kom)

Lenke til kommentar

Noen som har sett den amerikanske versjonen av The Office? Har lidd meg gjennom de 4 første episodene av sesong 1, og tviler jeg kommer til å fullføre alle 9 sesonger hvis ikke den forbedrer seg kraftig.

 

Har sett de tre første sesongene og synes det var veldig bra. Om du lider alt nå, så er det nok ikke serien for deg.

 

Har hørt flere si at den engelske skal være bedre, men har ikke sett den selv. :) 

Lenke til kommentar

Noen som har sett den amerikanske versjonen av The Office? Har lidd meg gjennom de 4 første episodene av sesong 1, og tviler jeg kommer til å fullføre alle 9 sesonger hvis ikke den forbedrer seg kraftig.

Fortsett å se! Serien endrer seg veldig etter sesong 1. Tonen blir en helt annen. Michael slutter å være pur drittsekk, og blir bare en godkar (stort sett) med dårlige sosiale antenner. Sidekarakterene får gjøre noe annet enn å hate livet. Generelt blir alt veldig mye bedre i løpet av sesong 2.
Lenke til kommentar

Jeg liker begge.

Men The Office UK er mer kvalitet, men er også øyeblikk i amerikanske The Office iløpet av de første 7 sesongene, som er gull. De resterende to sesongene er pretty much mostly crap, og eneste episoden jeg følte jeg fikk noe særlig ut av i de to sesongene var seriefinalen.

 

Dette er nok mitt favorittøyeblikk i hele The Office US. Så perfekt bruk av flere karakterer i en og samme scene.

 

Lenke til kommentar

 

En serie helt på øverste hylle det ja. Husker jeg drasset med meg projektor og lerret fra jobb og å se den i helger. Høres ut som en godt gjensyn på UHD og med anlegg.

 

Bestilte den i tin box, men det var utsolgt eller noe så det var papp-cover som dukket opp i posten, den gangen...

Måtte bestille fra Amazon selv, virker å bli vanskeligere å få tak i (noe som jo egentlig er logisk da det er en stund siden serien kom)

 

 

Ja, nå er den ihvertfall tilgjengelig i bluray. Den gangen den dukket opp i collectors edition tin box var det selvsagt bare DVD. Men som sagt en aldri så liten skuffelse at den dukket opp i pappomslag i posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...