Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lyst til å nevne verdens beste serie, The Wire, men føler at slikt mas kan bli litt mye fra én kant! :D

 

 

Jeg får heller nevne The Americans, en skikkelig kvalitetsserie. Er mot slutten av sesong 3 nå, og føler det er kvalitet i alle ledd. Glad for denne diskusjonen tidligere i tråden om serien.. :)

Jeg synes ikke den var bra, på nivå med Americans. Gørr kjedelig. 

Endret av jae-ols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har alltid lyst til å nevne verdens beste serie, The Wire, men føler at slikt mas kan bli litt mye fra én kant! :D

 

 

Jeg får heller nevne The Americans, en skikkelig kvalitetsserie. Er mot slutten av sesong 3 nå, og føler det er kvalitet i alle ledd. Glad for denne diskusjonen tidligere i tråden om serien.. :)

Jeg synes ikke den var bra, på nivå med Americans. Gørr kjedelig.

Ja, husker godt at du ikke likte The Americans. Du var den ene i diskusjonen. Og, det er fortsatt lov det, å ikke like den. Jeg derimot synes den er særdeles bra. :)

 

At du synes The Wire var/er på nivå med The Americans, som forstås slik du skriver, skal du også få lov til å mene. Personlig kunne jeg ikke vært mer uenig. Også greit for meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har alltid lyst til å nevne verdens beste serie, The Wire, men føler at slikt mas kan bli litt mye fra én kant! :D

 

 

Jeg får heller nevne The Americans, en skikkelig kvalitetsserie. Er mot slutten av sesong 3 nå, og føler det er kvalitet i alle ledd. Glad for denne diskusjonen tidligere i tråden om serien.. :)

Jeg synes ikke den var bra, på nivå med Americans. Gørr kjedelig.

Ja, husker godt at du ikke likte The Americans. Du var den ene i diskusjonen. Og, det er fortsatt lov det, å ikke like den. Jeg derimot synes den er særdeles bra. :)

 

At du synes The Wire var/er på nivå med The Americans, som forstås slik du skriver, skal du også få lov til å mene. Personlig kunne jeg ikke vært mer uenig. Også greit for meg. :)

 

Vi kan ikke være enige om alt, og bra er det.  :huh:

Lenke til kommentar

Om du er glad i action og god underholdning uten den store dybden, vil jeg sterkt anbefale Banshee.

 

Elsket første sesong eller begynnelsen av første sesong. Men så gikk den over til en vanlig B-serie, følte jeg.

 

Om du liker drama og mystikk er The Leftovers fantastisk.

 

 

 

 

Ja, og derfor elsket jeg Lost. Dessverre opplever jeg ikke The Leftovers som spesielt bra. Synes serien hadde stort potensiale, men føler dessverre ikke den når helt opp. 

 

Tja, så har du jo resten av serieklassikerne de fleste liker. F.eks.  Breaking Bad, Dexter, Sons of Anarchy, Black Sails og The Walking Dead.
 
Om du ikke har sett Game of Thrones er dette et must. Vil tørre å påstå at det er den beste tv-serien laget, noen sinne.

 

 

 

 

Vel mulig jeg har sett for mye TV, for det er kun Sons og Black Sails jeg ikke har sett av de der. Alle andre du nevner er gode.

 

Så får vurdere Sons. :) 

 

Er det ingen som har nevnt The Wire? Tidenes best skrevne serie, objektivt sett.

 

Nevnt hvor? Som tips til meg? Eller i tråden?

 

Tror den har vært diskutert mye i tråden. Har naturligvis sett den. Enig i at den er blant de beste. Av sammenlignbare serier føler jeg at Sopranos kanskje var noe bedre etter min smak, men ikke med god margin.

 

Jeg får heller nevne The Americans, en skikkelig kvalitetsserie. Er mot slutten av sesong 3 nå, og føler det er kvalitet i alle ledd. Glad for denne diskusjonen tidligere i tråden om serien.. :)

 

Hmmm...så første episode og synes den var OK. Får kanskje se litt videre på den. Synes temaet og konseptet er interessant, så hvorfor ikke. :) 

 

Sopranos er nok tidenes beste serie. Så følger LOST. 

 

Enig. :) 

 

Det vil si, litt usikker på LOST. Elsket LOST, men andreplass? 

 

Føler Twin Peaks kanskje er på andreplass. Eller til og med førsteplass.

 

Serien jeg har sett opp igjen flest ganger er Oz. Vurderer snart og se den igjen for 4. gang. ^^ Ellers er uten tvil Breaking Bad min største favoritt. Aldri fått så mye gåsehud fra en serie.  

 

Startet på Oz, men mistet litt interessen. Vet ikke hvorfor. Elsket BB.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har alltid lyst til å nevne verdens beste serie, The Wire, men føler at slikt mas kan bli litt mye fra én kant! :D

 

 

Jeg får heller nevne The Americans, en skikkelig kvalitetsserie. Er mot slutten av sesong 3 nå, og føler det er kvalitet i alle ledd. Glad for denne diskusjonen tidligere i tråden om serien.. :)

Jeg synes ikke den var bra, på nivå med Americans. Gørr kjedelig.
Ja, husker godt at du ikke likte The Americans. Du var den ene i diskusjonen. Og, det er fortsatt lov det, å ikke like den. Jeg derimot synes den er særdeles bra. :)

 

At du synes The Wire var/er på nivå med The Americans, som forstås slik du skriver, skal du også få lov til å mene. Personlig kunne jeg ikke vært mer uenig. Også greit for meg. :)

Vi kan ikke være enige om alt, og bra er det. :huh:

Enig! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var The Handmaid's Tale noe å se?

 

De siste episodene, hvor serien enda mer begynner å utforske fortiden til karakterene og livet utenfor Gilead har vært favorittepisodene mine av disse 8 episodene så langt. Veldig spent på hvordan sesongen avsluttes i disse 2 siste episodene av sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var The Handmaid's Tale noe å se?

 

De siste episodene, hvor serien enda mer begynner å utforske fortiden til karakterene og livet utenfor Gilead har vært favorittepisodene mine av disse 8 episodene så langt. Veldig spent på hvordan sesongen avsluttes i disse 2 siste episodene av sesongen.

 

 

Så første episode. Virker interessant! :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...