Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar! Som Spartapus sier, "men det er jo (enn så lenge!) ikke noe plot her, bare en rekke merkelige og usammenhengende hendelser". Jeg liker det sære og mystiske, samt dialogene, så jeg tror jeg uansett vil se hele sesongen. Håper vel bare at jeg etterhvert får vite hvordan det hele henger sammen :) 

 

Ikke les om du ikke vil bli spoilet. 

 

 

Jeg opplever at det er et plott. Hele sesong 1 går i hovedsak ut på å introdusere gudene, gamle og nye.

 

Sesong 2 vil nok omhandle krigen mellom de gamle og de nye gudene.

 

Det er plottet.

 

Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hva jeg skal synes om s3 av Fargo. Jeg strides mellom "hva? Var det alt?" og "dette var imponerende!". Har hele tiden ventet på at det skulle løsne slik som i de to foregående sesongene, men det kom aldri. Og det er egentlig helt greit.. Må kanskje se hele serien om igjen for å virkelig bestemme meg.

Lenke til kommentar

Har sett de tre første episodene av Stephen King's The Mist nå, men er litt usikker på hva jeg synes. Har ikke fått lest boken ennå, men synes filmen var rimelig bra. Problemet med tv-serien er at jeg ikke helt skjønner hvordan dette skal fungere som en tv-serie. Som en mikrospoiler dreier det seg om en mystisk tåke som legger seg over en liten småby, og (selvsagt) er den rimelig farlig. Går man inn i tåken overlever man nok ikke lenge. Dette fungerer helt utmerket i filmen, og sannsynligvis i boken. Begge er relativt korte og har en klar start og slutt. Men i en tv-serie? Tåken dukker opp allerede i starten av piloten (men tar litt tid før den legger seg over byen). Deretter sitter de overlevende i en kirke og kjøpesenter i tre episoder på rad uten å egentlig gjøre noe. Hvordan skal de klare å strekke dette ut i en hel sesong? Og til og med flere sesonger?

 

Under the dome (også av Stephen King) led av mye av det samme. Boken har en klar slutt, men tv-serien måtte dra det mye lengre. Dermed fikk vi problemet med å først streve med å komme seg ut av den domen, før de så måtte komme seg inn igjen. Og deretter ut igjen? Det ble bare rot. Omtrent som med Lost, der de stakk av fra øyen ganske tidlig, bare for å prøve å komme seg tilbake igjen? WTF? Så hvis de kommer seg bort fra tåken i The Mist, hva skal serien da handle om? Og hvor langt kan de strekke det før tåken blir gørrkjedelig?

 

EDIT: Bare for ordens skyld likte jeg de tre første episodene av The Mist. Karakterene kunne absolutt ha vært utviklet mer, og det er litt vanskelig å bry seg om de fleste. Men det er tross alt en gjenganger i mange serier, kanskje spesielt av Stephen King. Effektene er helt greit for en tv-serie, og skrekkelementet fungerer rimeig bra. Er mye å like her. Bare synd de fleste karakterene foreløpig ikke er blandt det.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Men likte GLOW, som er den nye komiserien fra noen produsenter av OINTB, inkludert serieskaper av OINTB og Weeds, Jenji Kohan er involvert som produsent og skriver noen episoder. Gøy med Allison Brie fra Community på TV igjen, selv om jeg synes Marc Marcon, Chris Lowell (fra Veronica Mars) og Betty Gilpin (fra American Gods) var litt bedre karakterer i serien.

 

Jeg er overrasket over at det ikke har vært mer prat om denne serien. Smart, kul og ekstremt vittig. Marc Marcon er skremmende bra, og måten de har fanget 80-tallet på er dritbra. Hele greia oser av the 80's. Dritkult!

Lenke til kommentar

Store problemet jeg har med GLOW egentlig er hvordan serien ofte prøver å være morsom uten å helt gå i havn på humor-biten. Manusforfatterne virker ikke så gode på å håndtere komedie, men fungerer på lettere drama. 

Alt ellers liker jeg. Et kult nok karaktergalleri, 80-tallet og alt musikken. 

 

Pluss herregud, jeg elsker Betty Gilpin  :love:

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Da var Patriot over for min del. Startet veldig bra, men mistet litt interessen på slutten. En litt annerledes serie som jeg lett kan anbefale, men ble ikke av de store for min del uansett.

 

Meldte meg også ut av Prime i samme slengen. 

 

Jeg må bare få sagt hvor bra Gomorra er. Det er en serie som virkelig har fanget meg. 

 

Det kommer en ny sesong i september, så jeg ser alt på nytt nå for å være fresh til det.

 

Takk for tipset! Har ikke hørt så mye om denne, tror jeg? Men gjorde litt research nå og denne får jo meget gode skussmål. Akkurat min type serie på papiret også. :) 

Lenke til kommentar

Gomorra er litt som den Europeiske / Italienske versjonen av The Wire. Du får ikke se det fra politiets side da, men du får se maktkamper innad i mafiaen fra forskjellige menneskers synspunkt.

 

Og ja, den er HELT fantastisk. Jeg er litt biased siden jeg bor i Italia og elsker Napoli som by da, men den er virkelig verdt en titt. 

 

Dog skal det sies at jeg introduserte den for min mor, og hun sa den var altfor voldelig for henne, så vær litt obs. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...