Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Denne sesongen av Orange er nok den svakeste så langt i min bok. Tidligere gled lesbevitsene avgårde som smør på varm teflon, men her er det liksom stopp - bang, haha - fortsett. Det blir sitcom-aktig og ellevilt til tider, alt som mangler er latterboksen. Kanskje forståelig i og med at dette er en serie som balanserer mellom humor og alvor, og når alvoret er så tungt som i denne sesongen, har det kanskje lett for å tippe over når det kompenseres i annen retning. Fortsatt severdig, mye fordi jeg vil vite hvordan det går, men særlig elegant var det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

En av de virkelig kule... Synd, men 88 er en respektabel alder - en Batman-verdig alder!

Tune in next life - same Bat-time, same Bat-channel!

 

Batman Forever !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Denne sesongen av Orange er nok den svakeste så langt i min bok. Tidligere gled lesbevitsene avgårde som smør på varm teflon, men her er det liksom stopp - bang, haha - fortsett. Det blir sitcom-aktig og ellevilt til tider, alt som mangler er latterboksen. Kanskje forståelig i og med at dette er en serie som balanserer mellom humor og alvor, og når alvoret er så tungt som i denne sesongen, har det kanskje lett for å tippe over når det kompenseres i annen retning. Fortsatt severdig, mye fordi jeg vil vite hvordan det går, men særlig elegant var det ikke.

Faktisk enig. Sett kun tre episoder, men herregud så sakte det går. Føler jeg har sittet i flere timer men så har det ikke gått 50min en gang.

Lenke til kommentar

...ble litt gira på Show Me a Hero. Hvor bra er den?

 

Jeg personlig synes den var helt elendig. Satt i seks episoder å ventet på at noe skulle skje, plutselig var det slutt, det vil si "plutselig" er å ta i, de seks episodene virket som 60 timer.

 

Dog, mange andre ser ut til å like serien, den kommer godt ut på sider som iMDb osv.

Lenke til kommentar

Har hørt på diverse foredrag fra David Simon i det siste, og ble litt gira på Show Me a Hero. Hvor bra er den? Startet aldri på den da den ikke så så veldig engasjerende ut.

 

En av de mest usexy kvalitetsseriene til Simon. Vanskelig materiale å gjøre på noe annen måte, men hvis politikk interesserer deg uten at det blir så altfor søtt som The West Wing f. eks. Så er det noe å sjekke ut. En historie som fremdeles er like aktuell i dag som tiden miniserien er satt til.

 

En av de beste prestasjonene til Oscar Issac og Catherine Keener, om ikke de beste.

Lenke til kommentar

Show me a hero er veldig bra. Glimrende skuespill av Oscar Isaac. At den er upolert gir den et troverdig skjær og ikke kjedelig synes jeg. Man føler med hovedpersonen (i drøssevis av serier blir karakterene upersonlige og man føler distanse). Helt enig i at den holdt god kvalitet, prestasjonene til nevnte skuespillere og at temaet er veldig aktuelt også idag.

 

Men man må huske på at dette er et rent drama. Ikke drama ispedd mye thriller eller action som mange andre dramaserier har. Det at man ikke har valgt å piffe opp serien med dette gjør den også mer troverdig og særegen.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Synes og at Orange is the new black har tapt seg litt. Kansje ikke tapt seg er rett ord, men begynner liksom å bli litt mettet på det. Føler det står stille og det fenger ikke på den måten det gjorde før.

Lenke til kommentar

Jeg liker at Patriot mikser mellom å være seriøs og tullete. Ikke alle "spionserier" trenger å være dønn seriøst for å fungere.

 

Dette er jo tross alt en serie der hovedpersonen har jo et alter-ego som en folkesanger, som synger om de han dreper som "spion"/NOC.

 

Patriot leverer tungt så langt. Humoren i serien har til nå blitt seriens styrke for min del og liker dynamikken mellom flere av karakterene. 

 

Vet ikke hvor mange som har Prime her inne, men etter fire episoder gir jeg serien en solid anbefaling. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...