Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia storylinen til Glow?

 

 

 

Fiksjonell komidrama-vri på virkelighetens GLOW. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Gorgeous_Ladies_of_Wrestling

 

 

Fikk Sense8 en ok slutt, eller ble det en "to be continued" siden den er kansellert.

 

Flott hvis får ett enkelt svar, og ikke spoilers...

 

En fantastisk serie, men sesong 2 avslutter med en cliffhanger. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

Hva er greia storylinen til Glow?

 

 

 

Fiksjonell komidrama-vri på virkelighetens GLOW. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Gorgeous_Ladies_of_Wrestling

 

 

Fikk Sense8 en ok slutt, eller ble det en "to be continued" siden den er kansellert.

 

Flott hvis får ett enkelt svar, og ikke spoilers...

 

En fantastisk serie, men sesong 2 avslutter med en cliffhanger. 

 

Det er vel som forventet, takk !

 

Allerede rukket 4 episoder, så for min del så kan denne serien slutte med stillbilder av gjetende nonner...jævla bra !

Lenke til kommentar

Så ferdig Master of None sesong 2 i går. Gis en sterk anbefaling fra min side gitt sjangeren. 

 

Nå kan kanskje ikke MoN klassifiseres som ren komedie, men føler at jeg generelt ser for lite av denne type serier. Noen andre tips for lignende serier?

 

Skal nok ta mitt eget tips og komme meg videre med Silicon Valley hvor jeg stoppet på sesong 2 av tilfeldige årsaker. Synes denne var solid også. :) 

Lenke til kommentar

Ikke lignende, men du burde sjekke ut Review. Innen komedie, som enkelte ganger tar ting så langt at det blir pretty dark.

 

Men serier lignende, mer eller mindre som Master of None blir f. eks Louie, Legit, Bored to Death, You're The Worst, Scrotal Recall/Lovesick, Catastrophe, How To Make It In America. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke lignende, men du burde sjekke ut Review. Innen komedie, som enkelte ganger tar ting så langt at det blir pretty dark.

 

Men serier lignende, mer eller mindre som Master of None blir f. eks Louie, Legit, Bored to Death, You're The Worst, Scrotal Recall/Lovesick, Catastrophe, How To Make It In America. 

 

Takker! :)

 

Men føler du at How To Make It In America ligner på MoN?

 

Har sett den og kan i samme øyeblikk sterkt anbefale den. Er en stund siden jeg har sett den nå. Ville kanskje heller sammenlignet How to Make it med Entourage. 

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke sammenlignet den så mye med Entourage egentlig, selv om det er fair også til en grad. Entourage er mer en dudebro serie som prøvde å ta seg selv litt for seriøst i de siste sesongene, og som fort slapp ballen på det å være en serie om en helt "vanlig" gjeng som opplever suksess. 

How To Make It In America fokuserer bedre på drømmer, og forsøket på å oppnå noe fra lite. Minner meg litt om karrieren til Dev i Master of None litt, selv om MoN går mer på forhold generelt (forhold mellom familie, kjærester, venner). Pluss jeg liker egentlig karakterene fra How To Make It In America mer som karakterer enn de karikaturene Entourage-karakterene utvikler seg til. Men that's my opinion. 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, Review var ikke ment som en sammenligning. Det er bare en genial komiserie generelt. 

 

Atlanta er ganske bra alternativ til Master of None, som jeg glemte litt i farten. Begge to har episoder med et tema hver, samtidig som handlingene går videre.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg synes Patriot er god, har noen minuser, men var enkelte episoder jeg følte at serien dro plottet veldig mye. Men har noen øyeblikk alene som gjør verdt det. Ikke en Master of None-aktig serie som vi var innpå her. Men hvis du liker Rubicon, og kunne sett deg Rubicon nærmest lagd av Wes Anderson, så har du Patriot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Patriot er god, har noen minuser, men var enkelte episoder jeg følte at serien dro plottet veldig mye. Men har noen øyeblikk alene som gjør verdt det. Ikke en Master of None-aktig serie som vi var innpå her. Men hvis du liker Rubicon, og kunne sett deg Rubicon nærmest lagd av Wes Anderson, så har du Patriot. 

 

Solid pilot!

 

Jeg håpet vel egentlig at den var mer seriøs ettersom den har innslag av komedie, men er definitivt interessert i å se videre. 

Lenke til kommentar

Jeg liker at Patriot mikser mellom å være seriøs og tullete. Ikke alle "spionserier" trenger å være dønn seriøst for å fungere.

Dette er jo tross alt en serie der hovedpersonen har jo et alter-ego som en folkesanger, som synger om de han dreper som "spion"/NOC.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hamill also remembered one of TV's original superheroes Adam West, who died Friday at age 88, as "such a nice guy," even breaking out his best impression of the actor.


 


"He was, for all of us growing up, such an iconic figure," he said.


 


"I first did the Joker in 1992, and I've been doing it on and off for 25 years. And one time I went in to do a recording and instead of Kevin Conroy whose my Batman, Adam West was there.


 


I froze up," he continued. "I said I can't do my Joker in front of my Batman, I mean my childhood Batman. But again he was so nice, and I managed to get through it."


Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...