Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen serier er for alle og jeg liker ofte såkalt sære serier, men jeg greier bare ikke la meg overbevise av The Leftovers. Elsket første del av sesong 1, men føler det har gått nedover siden den gang.

 

Jeg er kanskje litt streng. Det er ikke slik at jeg vil fraråde folk å se den. Jeg kan til og med kanskje anbefale den ettersom den er bedre enn mye annet. Jeg synes bare ikke den er SÅ bra som mange andre mener den er. 

Lenke til kommentar

 

Meninger er subjektive, men det går fint an å forklare kvalitet med saklige argumenter, og derfor går det også helt fint an å diskutere om A eller B er best.

Men det er ingen vits.

 

Jovisst er det det. Det er mye man kan lære på denne måten, andre måter å se ting på. Men hvis det blir en konkurranse som skal vinnes er det håpløst, og det er det jo en viss fare for på interwebzen.

Lenke til kommentar

 

 

Jovisst er det det. Det er mye man kan lære på denne måten, andre måter å se ting på. Men hvis det blir en konkurranse som skal vinnes er det håpløst, og det er det jo en viss fare for på interwebzen.

 

 

Du har et veldig godt poeng der.  Mange har svært godt av å bli utfordret på sine egne meninger, eller som du skriver få "andre måter å se ting på".  Forum som dette har veldig lett for å bli "jeg har rett, du har feil".  

 

Når det er sagt, så må man huske på at veldig mange setter personlig smak over kvalitet.  Personlig har jeg mange "kvalitets-serier" jeg ikke orker å se, men gleder meg vilt til en serie av lavere kvalitet men som passer meg perfekt.

 

Med "kvalitet" mener jeg feks. gode skuespillerprestasjoner, høy produksjonsverdi, god kameraføring osv.

 

Et nylig eksempel (selv om det er en film og ikke serie) er den nye Alien filmen.  Den er fantastisk filmet, den har gode skuespillere, gode effekter osv., men storyen er litt "meeehhh".  Sitter derfor ikke spent og venter på at den skal komme på blu-ray...

Lenke til kommentar

Når kommer sesong to av The Expanse på Netflix?

 

The Expanse sesong 2 kommer i det minste i starten av 2018. Vet ikke nøyaktig dato eller tid.

 

The Expanse sesong 2 var ferdig på SyFy den 19. april, sesong 3 starter sannsynligvis tidlig 2018.

 

Netflix har kjøpt rettighetene til å vise serien internasjonalt, utenfor nord-Amerika, slik at man skulle vel anta at sesong 2 blir tilgjengelig på Netflix hvert øyeblikk nå som den er ferdig på SyFy, vil de virkelig vente helt til 2018 ?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...