Snikpellik Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) PrettyBoy skrev (13 minutter siden): Og det er nettopp min ytringsfrihet å mene det. Å mene at folk "kan få en halv dag maks" til å feire pride, som var det du skrev og jeg svarte på, er noe ganske annet enn å mene at en måned er for mye, så her modererte du deg kraftig. Du er selvsagt i din rett til å mene dette, men det var noe paradoksalt med det å påpeke egen ytringsfrihet samtidig som du indikerte at du ønsker begrensninger i andres dersom det var du som bestemte hva folk kan få. Endret 11. juni av Snikpellik 4 1
DukeNukem3d Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Forøvrig: Nordmenn blir mer anti-woke og anti-broke (og er positive til kjernekraft) (2024) "høyredreiningen Norsk Monitor fant for to år siden i den norske befolkningen, blir enda kraftigere." Høyrebølgen øker i styrke (2026)
PrettyBoy Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Snikpellik skrev (9 minutter siden): Å mene at folk "kan få en halv dag maks" til å feire pride, som var det du skrev og jeg svarte på, er noe ganske annet enn å mene at en måned er for mye, så her modererte du deg kraftig. Du er selvsagt i din rett til å mene dette, men det var noe paradoksalt med det å påpeke egen ytringsfrihet samtidig som du indikerte at du ønsker begrensninger i andres dersom det var du som bestemte hva folk kan få. Jeg skjønner poenget ditt, men «en halv dag maks» var ment som en spissformulering for å understreke at jeg synes en hel måned er for mye. Det var ikke et seriøst forslag om at noen skulle forbys å markere Pride utover en halv dag. 3
Ballalaika Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Red Frostraven skrev (6 timer siden): Vekk meg når det har skjedd hos behandlingsentre som følger de oppdaterte retningslinjene og anbefalingene. Hvordan vet du at det ikke skjer om du ligger og sover? Flott at man har aktivister mm som ytrer sine bekymringer, så man sikrer at en konservativ tilnærming fra helsepersonell blir brukt. At det skulle handle om at folk er redde for Pirelli er uansett en billig stråmann,da. 5
Wheeljack Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 1 hour ago, PosteMonopolet said: Ser ut som at LO har valgt å kaste seg på denne tåpelige kulturkrigen med å bruke kansellering som våpen. www.nrk.no/nyheter/lo-trekker-seg-fra-spleis-etter-innsamling-mot-pride-1.17916530 Begge deler er jo forsåvidt riktig der da. LO er i sin fulle rett til å mene at det strider mot deres verdier, men Spleis er også i sin fulle rett til å ikke være meningspoliti og slette en spleis bare fordi dem ikke nødvendigvis er enige i hva den skal gå til (så sant den ikke er ment for å sponse kriminelle handlinger). At LO trekker seg ut på den måten der syntes jeg bare fører til enda mer unødvendig støy og bidrar mer til den "enten er du med oss, eller så er du mot oss" holdninga mange ser ut til å ha. 1
MrVilla Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Hanhijnn skrev (3 timer siden): Nei, det jeg mente var at alle som ikke ser noe behov for Pride har et snevert og selvesentrert livssyn. Beklager dårlig formulering i forrige melding. Jeg har ingen problemer at man ønsker å sette fokus på homofiles rettigheter. Helt greit. Denne paraden samt pride er for meg ikke det samme. Det er noe annet. Jeg synes jo det ser helt latterlig ut med menn i dameklær som løper halvnakne rundt. SKal jeg liksom støtte det? Niks. Dem kan gjøre hva dem vil for meg hjemme, men jeg har ingen planer om å løpe i tog med dem og jeg kommer heller ikke til å late som at dem er fantastiske. Dem er vanlige mennesker som skal respekteres, men jeg trenger ikke nødvendigvis å digge det. Like lite som jeg har behov for at dem digger meg og min livsstil. SÅ lenge vi ikke har samme syn på Pride så blir vi heller aldri enig om man trenger pride eller ei. Nå mener ikke jeg at dem som fremmer Pride er insnevret eller dårlig for det. For meg så er alle like mye verd. Dem kjemper for det som dem tror på og all ære for det. Derimot så synes jeg det er uheldig at dem ikke har samme syn på meg. Istedenfor å si at "vet du hva, det er helt greit. Vi respekterer det", så er det tvertimot mangelen på respekt som irriterer meg grenseløst. Dersom jeg ikke er med dem så er jeg dum, kunnskapsløs og gudene vet hva. Enda mer irriterende er det at jeg ikke engang er imot homofili! Jeg støtter jo at alle skal respekteres, men det er liksom ikke nok! jeg må bøye kneet for dette flagget og det finner jeg meg ikke i! Det er et fritt land, eller var ihvertfall, og det vil jeg fortsatt at det skal være. 6
Red Frostraven Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) fredrik2 skrev (3 timer siden): Nu har jag de senaste dagarna kommit med för eksempel kilder som svenska social styrelsen, en kilde som tydligt mot sa det du påstod om cais och kommit med kritik av studier som ser på om trans personer har ändrat sig når de er 12 år. Inget av detta har du kommenterat Alt er kommentert en rekke ganger, over flere år. --- Svenske Sosialstyrelsen velger å ofre ungdom som er trans. Hvor mange ungdom som er trans og som ønsker behandling vil du nekte behandling, for å beskytte ungdom som jo i dine øyne må være mer verdifulle, i og med at trans-ungdom sin hormonbehandling kan ofres for å hindre at et lite antall hovedsakelig ikke-binær ungdom får pubertetsblokkere som de ikke skulle hatt? Det er flere ofre for Svensk politikk på området, enn for det norske systemet som ikke er politisk på området, men fundert på faglige og etiske vurderinger. --- Jeg sa, spesifikt at det 'inn til nylig ikke var kjente unntak'. Det første kjente unntaket; https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20358272/ Og de to neste; https://colab.ws/articles/10.1159%2F000371617 Og så viser du til en kilde som påpeker at det nylig er funnet ett unntak, som om jeg ikke eksplisitt sa nettopp det..? Som ikke selv finner unntak, men at noen med cais har mer maskuline kjønnsrolle mønstre enn kvinner normalt har..? Kilden din intervjuet 11 personer som var cais, for øvrig, og har ikke påvirket anbefalingene nettopp fordi det er ufattelig sjeldent at noen med cais er trans. Tenk om jeg postet en kilde som viste at 11 av 11 personer som fikk kjønnsbekreftende behandling var fornøyd Endret 11. juni av Red Frostraven 1 2
Ytringer Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni MrVilla skrev (43 minutter siden): ... Enda mer irriterende er det at jeg ikke engang er imot homofili! Jeg støtter jo at alle skal respekteres, men det er liksom ikke nok! jeg må bøye kneet for dette flagget og det finner jeg meg ikke i! Det er et fritt land, eller var ihvertfall, og det vil jeg fortsatt at det skal være. Ja helt enig. Det blir aldri godt nok for dem. De vil ha full støtte for alt, og hvis du ikke er entusiastisk 100% er du en hater. De som ikke er med oss er mot oss. 4 1
Espressivo Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Ytringer skrev (Akkurat nå): Ja helt enig. Det blir aldri godt nok for dem. De vil ha full støtte for alt, og hvis du ikke er entusiastisk 100% er du en hater. De som ikke er med oss er mot oss. Jeg bruker å si at LGBTQ er blitt sosial tyranni 4
leticia Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni PosteMonopolet skrev (3 timer siden): Ser ut som at LO har valgt å kaste seg på denne tåpelige kulturkrigen med å bruke kansellering som våpen. www.nrk.no/nyheter/lo-trekker-seg-fra-spleis-etter-innsamling-mot-pride-1.17916530 Bra at LO sier tydelig fra. Jeg har egentlig ikke sansen for LO, men der steig de noen hakk oppover. 6
Fatninja Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 1 minute ago, Espressivo said: Jeg bruker å si at LGBTQ er blitt sosial tyranni Det er blitt en konformitetstest. Det er ganske ironisk egentlig 6
Reg2000 Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) 4 hours ago, PrettyBoy said: Dette handler ikke om forbud, men om at jeg mener Pride tar for stor plass i samfunnet. Pride er tilnærmet usynlig i samfunnet, medmindre det plager deg veldig å se noen regnbuer her og der. Det som tar stadig mer plass er de som må bruke livet sitt på å klage på at pride eksisterer istedenfor å bare gå forbi. FotballVM har ikke engang startet enda og har tatt mer plass i samfunnet her jeg lever enn de siste 10+ årene med pride. Hadde folk klart å gå forbi ville pride etterhvert dødd ut av seg selv da det ikke lenger er det samme behovet. Endret 11. juni av Reg2000 5 1
Red Frostraven Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) Espressivo skrev (48 minutter siden): Jeg bruker å si at LGBTQ er blitt sosial tyranni Du risikerer å bli slått ned på gaten om du ikke bærer regnebueflagg eller noe..? Du blir tvunget til å delta? Hva skjer om du bare ignorerer at pride eksisterer, slik jeg ignorerer alt jeg ikke bryr meg om..? Skader det deg da..? Begrenser det din frihet..? Jeg vedder på at sykkelritt og fotball-VM påvirker livet mitt direkte minst 10 ganger mer for meg enn Pride påvirker deg på noen som helst måte. Du ser ikke meg klage på at folk sykler eller fotball, likevel, selv om syklene av og til blokkerer veien og folk som ser fotball skriker og hoier og okkuperer utesteder i flere uker. fredrik2 skrev (3 timer siden): Denna videon kommer självklart behandlas som ren propaganda og ignoreras men det er alltså en erfaren psykiater som snakker. Kildekritikk. Igjen. Dette er ikke statistisk relevant, og dermed ikke relevant -- men en apell til følelser. Som jo virker på mange anti-LGBT, som demonstrert av at de er anti-LGBT av nettopp den grunn, at de er lette å manipulere. Som det meste annet annet av anti-LGBT som postes i tråden her. Du inntar offerrollen i det du poster apell til følelser gjennom en anekdote, og forsøker igjen å apellere til følelser med å beskrive et falskt narrativ om hvorfor hva du sier vil bli avvist, som om hva du sier om grunnen til at kilden blir avvist MÅ gjelde når den blir avvist. Problemet er at anekdoter fra politiske aktivister ikke nødvendigvis -- eller, til og med sjeldent -- er representativt for hva som er vanlig og utbredt i virkeligheten. Jeg avviser ikke anekdoten fordi det kommer fra en åpenbar aktivistisk konto uten kildekritikk, somjo er tilfelle -- og du burde skamme deg for å ha spredt nettsøppel -- men fordi det er en anekdote. At du ikke eier kildekritikk forandrer ikke på at anekdoter fra USA ikke er relevante. Du fant et eksempel på at noen i USA påstår seg feilbehandlet av private aktører som ikke følger retningslinjer som dem vi har fra myndighetene i Norge. Vi er i Norge. Anekdoter fra USA sitt private helsevesen er ikke interessante for å si noe om det større bildet i Norge eller engang i USA. Det sier noe om det private helsevesenet, i beste fall. --- Transkvinne myrdet for å være trans av to britiske ungdommer. LGBT-hatere vil si at det er en anekdote, og at transpersoner ikke trenger å være redde for anti-LGBT. https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Brianna_Ghey Endret 11. juni av Red Frostraven 2 2
Espressivo Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Fatninja skrev (52 minutter siden): Det er blitt en konformitetstest. Det er ganske ironisk egentlig Haha noe slik ja 😆 2
Paratech Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Jeg mener at menneskeheten bør få en sjanse til å finne naturlig det pride forsøker å løse ved å stille opp direkte, og hvis menneskeheten ikke klarer å løse det naturlig, da er det ikke verd å kjempe for heller. 1
DukeNukem3d Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) Ytringer skrev (1 time siden): Ja helt enig. Det blir aldri godt nok for dem. De vil ha full støtte for alt, og hvis du ikke er entusiastisk 100% er du en hater. De som ikke er med oss er mot oss. Yep, kritiserer du deler av bevegelsen da er du Putin og russisk propaganda med en gang. Men jeg mistenker at de som i mange andre saker (innvandring mm) bare ender opp med å bli kontraproduktive for sitt syn selv om de kanskje klarer å vinne siste ordet på et fora. Reaksjon/motreaksjon. Endret 11. juni av DukeNukem3d
DukeNukem3d Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Jeg lo høyt av Frostraven sin nye tråd "for eller mot fotball-VM" 😂 4
AtterEnBruker Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni MrVilla skrev (2 timer siden): Jeg støtter jo at alle skal respekteres, men det er liksom ikke nok! jeg må bøye kneet for dette flagget... Nei, det må du ikke. Ingen sier at du må bøye kneet for det flagget, og ingen har noensinne krevd at andre skal gjøre det heller. 4 1
Markiii Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni (endret) Vokteren skrev (På 3.6.2026 den 21.42): Pride har etterhvert fått en politisk og seksualisert vinkling som ikke hører hjemme i grunnskolen. Seksualisert vinkling i grunnskolen?! Endret 12. juni av Markiii 4
fredrik2 Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni 5 hours ago, Red Frostraven said: Alt er kommentert en rekke ganger, over flere år. Nei, det har du ikke. 5 hours ago, Red Frostraven said: Svenske Sosialstyrelsen velger å ofre ungdom som er trans. Eller så undviker de felbehandling. 5 hours ago, Red Frostraven said: Hvor mange ungdom som er trans og som ønsker behandling vil du nekte behandling, for å beskytte ungdom som jo i dine øyne må være mer verdifulle, i og med at trans-ungdom sin hormonbehandling kan ofres for å hindre at et lite antall hovedsakelig ikke-binær ungdom får pubertetsblokkere som de ikke skulle hatt? Det er flere ofre for Svensk politikk på området, enn for det norske systemet som ikke er politisk på området, men fundert på faglige og etiske vurderinger. Så svenska social styrelsen er politisk och har gjort sitt beslut på grund av politik medans det norska ikke er det? Ok, vi har nog helt enkelt nok en gang helt forskjelliga oppfattningar om världen. 5 hours ago, Red Frostraven said: --- Jeg sa, spesifikt at det 'inn til nylig ikke var kjente unntak'. Det første kjente unntaket; https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20358272/ Og de to neste; https://colab.ws/articles/10.1159%2F000371617 Jag citerar dig "De fleste lever som heterofile kvinner, med så få unntak at det inntil nylig ikke var kjente unntak." Förstår du at det er en forskjell på at leve som heterofil kvinne och att byta kön? 5 hours ago, Red Frostraven said: Og så viser du til en kilde som påpeker at det nylig er funnet ett unntak, som om jeg ikke eksplisitt sa nettopp det..? Nei, jag visade till en liten studie som visade at nestan ikke alla lever som heterofile kvinner. Både med tanke på leggning och identitet. Nu er det också så att om man ikke har klarat av att finna noen och tror at de knappt eksisterar och sen finner "många" så er det trolig at det man tidigare trodde var felaktigt och at man alltså ikke hade letat eller undersökt nok. 5 hours ago, Red Frostraven said: Som ikke selv finner unntak, men at noen med cais har mer maskuline kjønnsrolle mønstre enn kvinner normalt har..? Kilden din intervjuet 11 personer som var cais, for øvrig, og har ikke påvirket anbefalingene nettopp fordi det er ufattelig sjeldent at noen med cais er trans. Er det så vansklig at hålla reda på trans och heterofil? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå