Populært innlegg Dragavon Skrevet fredag kl 11:47 Populært innlegg Skrevet fredag kl 11:47 Sitat Ukraine Blows Up Russian Port Olya Ship Loaded With Iranian Drone Parts, Hits Oil Refinery Ukraine’s Special Ops struck Russia’s Port Olya, hitting a ship with Shahed UAV parts and Iranian munitions. A suspected drone attack also targeted a refinery in the Samara region. https://www.kyivpost.com/post/58162 8 4
Populært innlegg Simen1 Skrevet fredag kl 11:55 Populært innlegg Skrevet fredag kl 11:55 Sitat Russiske myndigheter hadde en liste over tre nordmenn de ønsket å involvere i en påvirkningsoperasjon for å fremme russiske interesser i Østersjø-regionen. På denne listen sto stortingskandidat Glenn Diesen og to finnmarkinger: daværende daglig leder i Barentssekretariatet, Lars Georg Fordal, og daværende leder i Det internasjonale Barentssekretariatet, Markus Karlsen. https://www.nordlys.no/to-finnmarkinger-pa-putins-hemmelige-liste/s/5-81-2295986 3 10
Populært innlegg Simen1 Skrevet fredag kl 12:05 Populært innlegg Skrevet fredag kl 12:05 I tillegg har vi: Sitat Fjern atomubåthavna! 15.08.25 09:54 Håkon Elvenes (leder) og Alf Harbitz (nestleder), NAM – Nei til Atomdrevne Miltærfartøyer Jeg har merket meg navnet Alf Harbitz tidligere. Han har vært synlig flere ganger i den offentlige debatten og uttaler seg konsekvent i Kremls beste interesser. Blant annet mot støtte til Ukraina. Han er samboer/gift med ei som er politisk aktiv i og har stilt på lister for partiet Rødt, som i følge tidligere utspill ser ut til å være svært på linje med tidligere nestleder i Rødt Marielle Leraand, nå leder i FOR. 1 10
Mr.M Skrevet fredag kl 12:25 Skrevet fredag kl 12:25 Simen1 skrev (11 minutter siden): Jeg har merket meg navnet Alf Harbitz tidligere. Han har vært synlig flere ganger i den offentlige debatten og uttaler seg konsekvent i Kremls beste interesser. Blant annet mot støtte til Ukraina. Han er samboer/gift med ei som er politisk aktiv i og har stilt på lister for partiet Rødt, som i følge tidligere utspill ser ut til å være svært på linje med tidligere nestleder i Rødt Marielle Leraand, nå leder i FOR. jeg aner ingen ting om fyr'n, men er jo ikke noe nytt at "nei-til-atomvåpen" og gjengse Rødt/SV'ere er imot gjeldene norsk basepolitikk,forhåndslagring, stasjonering av amerikanske styrker på norsk jord, etc. det er den offisielle politikken deres. At dette anses som "støtte til Russland" er vel i så måte bare et bi-produkt av politikken deres, ikke nødvendigvis at de har inntatt slike holdninger for å støtte Russland. Det er jo en vesensforskjell på de to tingene.
Apathy Skrevet fredag kl 12:30 Skrevet fredag kl 12:30 4 minutes ago, Mr.M said: jeg aner ingen ting om fyr'n, men er jo ikke noe nytt at "nei-til-atomvåpen" og gjengse Rødt/SV'ere er imot gjeldene norsk basepolitikk,forhåndslagring, stasjonering av amerikanske styrker på norsk jord, etc. det er den offisielle politikken deres. At dette anses som "støtte til Russland" er vel i så måte bare et bi-produkt av politikken deres, ikke nødvendigvis at de har inntatt slike holdninger for å støtte Russland. Det er jo en vesensforskjell på de to tingene. Det er skalkeskjulet de benytter seg av ja. 2 1
Apathy Skrevet fredag kl 12:32 Skrevet fredag kl 12:32 Denne viser noen ganske åpenbare logiske brister... 2
Mr.M Skrevet fredag kl 12:41 Skrevet fredag kl 12:41 Apathy skrev (1 minutt siden): Det er skalkeskjulet de benytter seg av ja. nja, er ikke det litt konspiratorisk? man kan gå ti år tilbake, tyve år tilbake, eller helt tilbake til 1970-åra og Nei Til Atomvåpen" det er "de samme folka"som hele veien har vært imot Nato, baser i Norge, osv. og dermed ifølge kritikerne "vært agenter for Russland" (eller i beste fall kun nyttige idioter) det siste er forsåvidt riktig på et vis, men vi kan jo ikke forby slike politiske standpunkter i et demokrati. Btw, jeg benekter ikke at det kan eksistere en og annen muldvarp i disse miljøene, men kan ikke feie alle over en kam. 6 1
jallajall Skrevet fredag kl 13:11 Skrevet fredag kl 13:11 Moldova rykker tydeligvis forbi Ukraina i køen.... 1
Mr.M Skrevet fredag kl 14:21 Skrevet fredag kl 14:21 jallajall skrev (1 time siden): Moldova rykker tydeligvis forbi Ukraina i køen.... what does Victor Orban say? 1
Apathy Skrevet fredag kl 15:12 Skrevet fredag kl 15:12 2 hours ago, Mr.M said: nja, er ikke det litt konspiratorisk? man kan gå ti år tilbake, tyve år tilbake, eller helt tilbake til 1970-åra og Nei Til Atomvåpen" det er "de samme folka"som hele veien har vært imot Nato, baser i Norge, osv. og dermed ifølge kritikerne "vært agenter for Russland" (eller i beste fall kun nyttige idioter) det siste er forsåvidt riktig på et vis, men vi kan jo ikke forby slike politiske standpunkter i et demokrati. Btw, jeg benekter ikke at det kan eksistere en og annen muldvarp i disse miljøene, men kan ikke feie alle over en kam. Sa jeg at "DE ALLE" benytter seg av? Feide jeg alle over en kam eller var det din oppfatning at jeg gjorde det? Hvor står det i min tekst noe om at jeg ville forby politiske partier? 3
Mr.M Skrevet fredag kl 15:39 Skrevet fredag kl 15:39 Apathy skrev (16 minutter siden): Sa jeg at "DE ALLE" benytter seg av? Feide jeg alle over en kam eller var det din oppfatning at jeg gjorde det? Hvor står det i min tekst noe om at jeg ville forby politiske partier? du skrev: Det er skalkeskjulet de benytter seg av ja. har du noen bevis for at de benytter skalkeskjul? Kan det ikke være at de standpunktene de har er oppriktige meninger? At noen i Kreml synes slike holdninger evt. er nyttige, kan ikke lastes på disse personene.
Regenburg Skrevet fredag kl 16:27 Skrevet fredag kl 16:27 Mr.M skrev (4 timer siden): jeg aner ingen ting om fyr'n, men er jo ikke noe nytt at "nei-til-atomvåpen" og gjengse Rødt/SV'ere er imot gjeldene norsk basepolitikk,forhåndslagring, stasjonering av amerikanske styrker på norsk jord, etc. det er den offisielle politikken deres. At dette anses som "støtte til Russland" er vel i så måte bare et bi-produkt av politikken deres, ikke nødvendigvis at de har inntatt slike holdninger for å støtte Russland. Det er jo en vesensforskjell på de to tingene. Disse organisasjonene er underbruk av gamle akpml og nkp. De er moskvalojale og antiamerikanske. 5 2
Regenburg Skrevet fredag kl 16:29 Skrevet fredag kl 16:29 Kanskje Donald gjør med Putin som med Zelensky og kaster ham ut av møtet etter å mobbet ham. Skjer vel neppe. Men det hadde vært gøy. De burde også skyte ned flyet til Putin. Så er jo krigen over. 5
Tzigana Skrevet fredag kl 16:49 Skrevet fredag kl 16:49 (endret) Det har vært et renn av russiske fly fra Murmansk til Anchorage i dag. Så det er ikke lett å si hvilket fly Putin er med på. Imidlertid er dette flyet nettopp nå tracket av 160K følgere så det er kanskje Putin sitt fly. Og amerikanerne følger nøye med. Har vært et teppe av amerikanske militærfly over Anchorage i dag. Dette er nettopp nå. Endret fredag kl 16:50 av Tzigana 2 1
jallajall Skrevet fredag kl 17:06 Skrevet fredag kl 17:06 Europe now needs to step off the sidelines in Ukraine If EU leaders genuinely believe Kyiv’s independence matters, they must deploy combat troops to guarantee any ceasefire European leaders have mastered strategic ignorance. When it comes to plans to deploy European forces to Ukraine following a potential ceasefire, the so-called coalition of the willing has still not answered the basic questions necessary for such an endeavour to succeed: what exactly are we trying to achieve by potentially sending thousands of troops, and what are we prepared to risk to achieve these objectives? In deterrence theory, credibility is the most important currency — and any European action in Ukraine that avoids crucial questions about objectives and acceptable risks will lack credibility, inviting the very confrontation it seeks to prevent. The plan reveals a simple truth acknowledged behind closed doors: there is simply no appetite among European countries to risk war with Russia beyond rhetoric. If Moscow decides to test the coalition of the willing, it could quickly transform into a coalition of the unwilling.
torbjornen Skrevet fredag kl 17:27 Skrevet fredag kl 17:27 jallajall skrev (4 timer siden): Moldova rykker tydeligvis forbi Ukraina i køen.... Ein bør smi medan jernet er varmt. Fell Ukraina er det ikkje usannsynleg at nettopp Moldova er neste på Putin si liste. Eg er elles bekymra over at mange er russarvenlege, og at ein lett kan få ei regjering som tek landet i same retning som Ungarn eller Georgia. 3 1
sedsberg Skrevet fredag kl 17:30 Skrevet fredag kl 17:30 Faller Ukraina så vil nestemann få russland OG Ukraina mot seg. 6
torbjornen Skrevet fredag kl 17:35 Skrevet fredag kl 17:35 jallajall skrev (23 minutter siden): Europe now needs to step off the sidelines in Ukraine If EU leaders genuinely believe Kyiv’s independence matters, they must deploy combat troops to guarantee any ceasefire European leaders have mastered strategic ignorance. When it comes to plans to deploy European forces to Ukraine following a potential ceasefire, the so-called coalition of the willing has still not answered the basic questions necessary for such an endeavour to succeed: what exactly are we trying to achieve by potentially sending thousands of troops, and what are we prepared to risk to achieve these objectives? In deterrence theory, credibility is the most important currency — and any European action in Ukraine that avoids crucial questions about objectives and acceptable risks will lack credibility, inviting the very confrontation it seeks to prevent. The plan reveals a simple truth acknowledged behind closed doors: there is simply no appetite among European countries to risk war with Russia beyond rhetoric. If Moscow decides to test the coalition of the willing, it could quickly transform into a coalition of the unwilling. Både i Norge og andre europeiske land bør ein ha tenkt gjennom- og lagt planar for kva ein bør stille opp med dersom noko slikt blir aktuelt. Men eg trur det er fornuftig å ikkje gå ut med dette før ein ser om det i det heile teke blir nokon avtale, og korleis den evt. ser ut.
Duriello Skrevet fredag kl 17:39 Skrevet fredag kl 17:39 sedsberg skrev (8 minutter siden): Faller Ukraina så vil nestemann få russland OG Ukraina mot seg. Stemmer ikke helt, da Ukraina vil slutte å eksistere.
sedsberg Skrevet fredag kl 17:42 Skrevet fredag kl 17:42 2 minutes ago, Duriello said: Stemmer ikke helt, da Ukraina vil slutte å eksistere. Fremdeles Ukrainere, eller tidligere Ukrainere som vil bli sendt i neste kjøttkvern. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå