Gå til innhold

Mr.M

Medlemmer
  • Innlegg

    20 501
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Mr.M vant dagen sist 23. januar 2022

Mr.M hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mr.M sine prestasjoner

9,3k

Nettsamfunnsomdømme

2

Hjelpsomme svar

  1. det er jo i praksis ikke selger du krever penger tilbake av, men hans fraktselskap. Men er vel han som må henvende seg dit. Burde være plankekjøring for fraktselskapet, de sporer pakken og vil se den ikke er utlevert til deg. btw, jeg har opplevd at hvis pakke ikke får plass i postkassen, så er det ikke alltid budet kjører rett innom til butikken, men tar med tilbake til arbeidsplassen/basen de holder til. Husker jeg fikk sms om for stor pakke på morran, på ettermiddagen dro jeg til butikken for å hente, men nei, var ikke der. måtte tilbake dagen etter. I ditt tilfelle må den ligge hos de, eller i butikken, og ikke blitt "oppdaget". Vet du hvem postbudet er som var på runden dagen den ble forsøkt levert? Du burde oppsøke både butikken og der postbudene holder til. Det er ytterst ytterst sjelden post stjeles (med tanke på mengden som håndteres)
  2. sånn apropos, får håpe avsender ikke skrev "gift" og "value $5" på deklarasjonen..
  3. det er litt fiffig at Prime Express begrenser sitt ansvar til "så lenge pakken er under deres kontroll" mens Posten Norge på sin side angivelig ikke har erstatningsplikt, selv om pakken ble overlatt i deres varetekt. Da faller jo kundene mellom to stoler. Fins det ikke internasjonale post-overenskomster som regulerer rett/galt innen dette feltet?
  4. det er riktig, men jeg vil tippe at Prime Express vil nekte å betale noe, all den tid pakken er forsvunnet i Posten Norge sin varetekt. Og bevisene er jo utvetydig ref. sporinghistorik. Det står om det i deres vilkår: https://primexprs.com/public/terms-and-conditions evt. erstatning er begrenset til 100 dollar, medmindre det angitt høyere vareverdi på blankett og betalt tilleggsavgift for det.
  5. for at du skal få erstatning må vel pakken være sendt med en metode som inkluderer forsikring. At den er sporbar, betyr ikke forsikret. Selv pakker fra AliExpress til 30 kr. har sporingsnummer, og man kan tracke ferden fra A til Å. Men, i ditt tilfelle burde jo Posten ha en egeninteresse av å finne ut hva som har skjedd (evt. utro tjenere i rekkene) uavhengig om de måtte erstatte noe eller ei.
  6. det er sant, jeg bare var nysgjerrig på selve frakten. og funnet ut at Prime Express ikke er et navn på en forsendelse-type, men navnet på selve transportfirmaet. http://www.primecrc.com/tracking.aspx hvordan det er med forsikringsdekning på deres forsendelser har jeg ikke fått lest meg opp på.
  7. https://www.dhl.de/en/privatkunden/pakete-empfangen/verfolgen.html sikkert fåfengt, men prøv et søk her
  8. hvilken befrakter har han brukt? Hvis man søker prime express hos Deutsche Post, blir man bare videresendt til DHL virker ikke som DP har den tjenesten selv på egne servicesteder? men pakken har jo åpenbart dukket opp i sporingsystemet og sånn sett kanskje underordenet hvem som stod for transporten, men bare la merke til det.
  9. Staten kan vel i ytterste fall ekspropriere grunnen?
  10. dette som er skissert over, krever såvidt jeg skjønner inngrep innvendig i fjernstrømbryter eller strømadapter, og er for "viderekommende" som vet hva de sysler med. Jeg har knapt loddet noe i hele livet. uansett interessant å få belyst problemstillingen, stadig fler som støter på det i takt med utbredelsen av alskens juledekorasjoner og folk som vil forsøke styre det med tidsur eller fjernstrømbryter.
  11. unnskyld at jeg må ha teskje, men betyr det på ledningen som kommer ut av strømadapteret?
  12. fins faktisk en wiki om produktet og hvilke aktive ingredienser den inneholder https://en.wikipedia.org/wiki/Bar_Keepers_Friend mulig de har i en ingrediens som andre lignende ikke har?
×
×
  • Opprett ny...