Gå til innhold

Microsoft kjøper Bethesda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kilik skrev (4 timer siden):

Bare for å skjønne hvor mye penger 70 milliarder er, så kjøpte Disney hele Star Wars for 37,5 milliarder kroner. Altså MS betaler det dobbelte av Star Wars!

 

Prisen virker ganske drøy ja, men jeg tenker den er helt fair. Det er jo en god blanding kjente IP-er og høyst kompetente studioer. Det er ikke bare bare å bygge opp studioer som Id, Arkane og Bethesda Game Studios fra grunnen av.

Lenke til kommentar

37.5 milliarder er alt for mye for star wars, har dere sett filmene? Elendige effekter,  masse 70 talls hår og sinna teddy bjørner.  Ikke verdt nesten 40 milliarder. 

Bethesda derimot, tenk på alle pengene man kan få fra betalte horse armor mods.

 

Microsoft trenger ikke gjøre spillene Xbox/PC exclusive, Sony skal nå ha nesten 800kr for spill, så kommer Microsofts med sine 140kr måneden der du kan spille alle disse spillene så mye du vil. Jeg regner med Microsoft mener dette vil være bra nok til å kapre mange spillere/masse penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (5 minutter siden):

37.5 milliarder er alt for mye for star wars, har dere sett filmene? Elendige effekter,  masse 70 talls hår og sinna teddy bjørner.  Ikke verdt nesten 40 milliarder. 

Hehe. Disney er nok på god vei til å tjene inn igjen disse pengene allerede. Star Wars er et monster både på film og gjennom merchandising.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, DKC said:

Det nye Elder Scrolls kommer garantert på PS5, men sikkert et halvt til ett år etter Xbox.

Todd Howard er for lat og glad i penger til å la halve brukermassen stå utenfor.

Nå blir det vel MS som bestemmer det, og ikke Todd Howard. I tillegg kom Morrowind kun ut til PC og Xbox i sin tid.
Når det er sagt tror jeg også at det neste Elder Scrolls også vil finne veien til PS5. Mye penger å hente der for MS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...