Jump to content

Arodem

Good Game AS
  • Content Count

    4350
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Arodem last won the day on March 15 2017

Arodem had the most liked content!

Community Reputation

2071 :)

About Arodem

  • Rank
    Redaksjonssjef, Gamer.no
  • Birthday 03/05/1987

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

34715 profile views
  1. Altså, dette er et ganske klamt innlegg uansett, men: "det store flertallet av protagonistene i spillene har blitt kvinnelige" trenger i det minste en kilde på denne påstanden.
  2. Nei, hva som er relevant for kommentartråden her er det som står i artikkelen. Det er sånn forumet her funger, og de fleste andre forum også. Å snakke om ting utenfor kalles å gå "off topic". Du dikterer ikke hva tråden skal handle om. Regel nummer 1 her på forumet handler faktisk om å holde seg til tema. Og nei, denne artikkelen er ikke en påstand, i motsetning til synsingen din om gaming og kjønn (som du ikke engang gidder å prøve å finne noe som helst belegg for, og fremdeles er noe av det merkeligste jeg har lest på en stund). Dette er en rapportering av begivenhetene til et lag som deltok i en turnering.
  3. Der er jeg veldig uenig med deg. Som du sikkert forstod ifra min kommentar så er kjønn relevant slik jeg ser det. Spesielt på høyt nivå av spillegenskaper. Ikke så klart noe som står alene, og bevis meg gjerne feil pga jeg skulle ønsket det ikke var tilfellet, men som jeg nevnte så mistenker jeg at det er fysiske forskjeller som kommer i spill (pun indended) når det gjelder gaming på høyeste nivå. Og jeg tror du bør lese alt jeg skrev om igjen. Jeg har ikke sagt noe av det er fakta, men min egen observasjon. "ser det ut som" "tror oppriktig" "jeg tror" Men det ER totalt irrelevant for denne artikkelen som handler om lag bestående kun av kvinner. Og det er temmelig sært å slenge ut en "jeg tror"-påstand uten å vise til noe som helst fakta, spesielt når ingen har bedt om å få dette perspektivet. Ingen spurte om din mening om kjønnsforskjeller i spill. Du bare bestemte deg for at dette var riktig arena for å synse rundt noe du tilsynelatende ikke har noe som helst belegg for å vite noe om.
  4. All den tid det å "eie" et spill er såpass wishy-washy uansett nå til dags, ser jeg ikke den store forskjellen. Spill har – bortsett fra noen få unntak – blitt digitale verk som utvides og endres fra uke til uke, og der det vi uansett kjøper er tilgang som kun er tilgjengelig så lenge plattformen det er tilgjengelig på tillater det. I en sånn verden er det å betale for tilgang til et bibliotek ikke så langt unna det å kjøpe digital tilgang til enkeltspill. Men om man skal være fornøyde med den situasjonen, er det nok mange meninger om. Per i dag er det likevel få alternativ der man faktisk kan si at man eier selve spillet – man eier kun en midlertidig lisens.
  5. Vi er også i 2022. Vinter 2023 er den vinteren som kommer, vinteren starter seint i desember så blir feil å kalle det vinter 2022 Artig problem dette. Tenkte på å endre til "neste vinter", men det blir også feil (men også riktig). For å fikse dette må vi tydeligvis skrive noe så utrolig lite leservennlig som "vinter 2023/2024" eller "sent 2023, tidlig 2024".
  6. Takk! Det gikk litt fort i svingene i går. Har fikset begge deler nå.
  7. Kjenner ytterst få som har spilt så bredt, mye og forskjellig som Espen, så hvorvidt han liker Pokémon eller ikke er totalt irrelevant (tror for øvrig ikke det er favorittspillet hans, uten at det har noen som helst betydning). Ganske avslørende at du begynner å gå på person som om du overhodet kjenner ham i stedet for å kritisere punkter du er uenig med i anmeldelsen.
  8. Vi kommer nok ikke til å prioritere det med det første. Designen vi har nå er vi ganske fornøyde med, og et ekstra element å sjonglere er ikke noe vi ønsker. Dersom det viser seg å være et veldig stort ønske fra mange, kan vi se litt nærmere på det på sikt. I alle kommentar-artikler er det for øvrig tyedlig hvem som har skrevet artikkelen, siden vi fronter dem med bilder og navn på skribentene.
  9. Å beskytte seg mot hacking er selvfølgelig vanskelig, men vi har utviklet GAMEFIRE på en måte som gjør det nærmest umulig. De hemmelige nøklene er plassert i tre vilkårlige skuffer hos noen av våre mange bestemødre, og krever samtidig aktivering med en mekanisme for å kunne brukes. Selvfølgelig har Pressfire og vi også en ekstra god-mode-nøkkel hver, som vi har på oss til enhver tid. Men med mindre noen plutselig spanderer en øl på oss på byen, skal det være ganske vanskelig å få tilgang til denne.
  10. En glipp! Har lagt det til i bunnen av anmeldelsen nå. (For ordens skyld, det er PS5).
  11. Det handler nok mest om at det ikke er noe å snakke om. Ifølge PlayStation Lifestyles anmeldelse er det kun vibrering - ikke noe annet. (Elden Ring Review (PS5, PS4): Is It Worth Buying? - PlayStation LifeStyle)
  12. Andreas har laget en del slike gode videoanmeldelser de siste årene, og vi ser litt varierende effekt av dem. Vi har ikke en tydelig definert videostrategi per dags dato, og for øyeblikket er det et minusprosjekt (økonomisk), for ikke å snakke om mye ekstraarbeid for anmelderen. Siden det blir så sporadisk, er det også litt vanskelig å helt måle interessen, men så langt er det dessverre betydelig færre som ser videoene enn som leser teksten inntil videre – som er naturlig på grunn av at vi ikke pusher det veldig hardt. Så, for å prøve å svare konkret på spørsmålet: jeg håper vi får til mer fremover, men jeg tør ikke love det. Jeg vil få på plass en skikkelig satsing, men jeg må kunne forsvare en skikkelig satsing økonomisk på en eller annen måte.
×
×
  • Create New...