Jump to content

Kenny Bones

Medlemmer
  • Content Count

    5400
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

727 :)

About Kenny Bones

  • Birthday 05/15/1981

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Det er ingen god grunn å vente med alle delene ettersom narrativet vil være helt forskjellig i remaken. Det originale 7 hadde en flyt som dro god nytte av storyen som ble fortalt. Remaken vil ha en helt annen flyt, og dermed et helt annet behov
  2. Sannsynligheten for at Zoë SJW Quinn påvirket dette er relativt høy. Sier ikke at sånt ikke skjer, men det er på ingen måte unikt i spillverden. Se bare på hvilken som helst bransje så er det sånn. Når menn og kvinner er på samme sted over lengre tid så blir det sånn. Natur kalles det. Betyr ikke at det er greit selvfølgelig, men det går an å være litt sterkere enn som så. Tenk på alle kvinnene (og menn for den saks skyld) som opplever ting som kan lett kalles harassment som bare feier det bort. Selv har jeg vært utsatt uttallige gang for sånt, men jeg er mann og "må vel tåle det" eller? Jaja, litt rant dette, men hele denne saken er bare trist.
  3. De har faktisk lagd alle 3d-modeller på nytt. Så det er gjort ganske mye med det
  4. Selger kanskje decent pga name recognition. Men gameplaymessig ser dette rimelig traust ut. Det er ikke en eneste spillmekanikk vi ikke har sett før, eller som blir gjort på en egen og unik måte. Samtidig er det for mye å prøve å lage et spill for hele Avengers. Se bare hvor lang tid Spiderman tok. Det tar tid å lage et skikkelig spill. Effekter og gjenkjennbare karakterer er ikke nok.
  5. Tviler på at noen av disse var psykotisk. Dette er planlagte greier. Man planlegger ikke noe sånt om man er psykotisk. Han ene hadde kjørt i timesvis for å komme akkurat til El Paso. Og hadde et manifest som var proppfull av Trump-retorikk..
  6. Fatter ikke hva dette spillet handler om. Temmelig stor fallhøyde antageligvis
  7. 2.6 milliarder dollar er tydeligvis ikke nok. Stakkars Bezos. Hvordan skal han klare å komme seg til Mars nå? #fml
  8. Whaaaaaa?! Materia-systemet er det beste i noe Final Fantasy. Forventer å kunne bruke Added Cut
  9. Skeptisk, av én eneste grunn. Bakgrunnene. Jeg er aktivt medlem på qhimm forums hvor moddere har brukt ESRGAN (maskinlæring) til å oppskalere bakgrunnene til FF7, 8 og 9. Og 8 har vært desidert vanskeligst pga en snodig art style som maskinlæringen har trøbbel med.
  10. Dette ser ekstremt lovende ut på alle mulige måter. Det eneste som skurrer er hvor mange deler det totalt skal bli. Om bare Midgard er del1.
  11. Om du ser nøye på traileren så legger du kanskje merke til at det nye kampsystemet er en hybrid mellom det gamle turbaserte systemet og live action. Noe som er det beste fra begge verdener spør du meg. I remaken har vi en active time-bar som består av to blokker. Vi kan med disse bruke command-menyen, hvor vi kan bruke magi, summons, items etc. Akkurat som i originalen. Forskjellen er at du i remaken kan foreta enkle angrep som enkel-attacks, blocking etc i mellomtiden, som sannsynligvis fyller opp action time-bar'en. Det kuleste er at du kan switche mellom karakterer til enhver tid, når man legger merke til at de andre karakterene har fylt opp sin active time-bar. Det betyr at man aktivt må bytte mellom karakterer for å enten foreta sterkere angrep, bruke magi eller items.
  12. Lulz, dette handler jo utelukkende om fakta. Se for deg om Red Dead Redemption 2 f. eks hadde vært like stort som FF7, hvor lang tid hadde ikke det tatt å spille gjennom? Og for ikke å snakke om, å utvikle? Point is, historien til FF7 er såpass lang og dyp at episodeformat makes complete sense, når det skal være i dagens format. Det kan sammenlignes med f. eks Daggerfall, inget moderne spill er større enn det. Det var mulig fordi produksjonen var så enkel. Hadde det blitt remade med dagens standard hadde spillet vært ginourmous! Jeg håper de for all del ikke kutter noe som helst, heller legger til. Jeg tror de forsøker å lage en "spillbar Advent Children", som jeg mener Nomura har nevnt tidligere. Han ønsket at filmen skulle fange det han egentlig ønsket med originalen, mtp kameravinkler, hastighet på animasjoner og måten gravitasjon ikke ser ut til å spille så stor rolle. Tenk tilbake til FF7 og måten angrep utspiller seg, som f. eks limit breaks, enemy skills etc. Kliss likt. Når detaljnivået er på dette nivået kan vi spørre oss om hva spillverdenen faktisk blir fyllt med. Hvor interaktiv blir NPCs? Hvor store er de enkelte områdene, og vil de fylle dem med side quests? Som i FF15? Jeg håper for all del at de ikke gjør det, og fokuserer hovedsaklig på story, og progresjon på den gamle måten, grinde mot fiender.
  13. Episode-formatet har jo ingenting med melking å gjøre. Det er eneste måte å få lagd spillet på i dagens standard. Det å tro at de skal klare å lage HELE FF7 i samme spill er jo helt urealistisk. Er du klar over hvor stort spillet hadde vært om det hadde vært i én del? Vi snakker sannynligvis inntil 300 timer spilletid isåfall. I originalen kunne vi lese teksten i dialogen og klikke oss videre dersom man leste kjapt nok. Med stemmeskuespill må de jo levere linjene ektefølt. Ikke lenger kan fantasien til spilleren fylle inn hullene som før manglet. Enkelte scener i FF7 er forholdsvis lange til å være tekstbasert til og med. Men med dialog vil samme scene være mange mange ganger lengre.
×
×
  • Create New...