Jump to content

saywhat

Medlemmer
  • Content Count

    95
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

95 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jepp. Mener det blir litt feil å si at Unreal Engine 5 er en 23 år gammel grafikkmotor, eller i hvert fall å kristisere den for å være det.
  2. Så spillene vil se helt like ut og kjøre helt likt på Xbox One og på Xbox Series X ettersom du sier de ikke vil utnytte ny hardware? Eller vil XSX-versjonen utnytte f.eks. en kraftigere GPU for bedre textures, høyere oppløsning, framerate etc.?
  3. Kan det være videokomprimering som gjør at det ikke ser ut som native 4K? Jeg synes uansett det ser kjempelekkert ut.
  4. Av hele innlegget til Yopaz er det bare den første, korte setningen på andre avsnitt du svarer til? Hovedpoenget til Yopaz var vel neppe at du mener at reviewbombing ikke eksisterer. Poenget hans var simpelthen at det ødelegger troverdigheten til brukeranmeldere; noe jeg er enig i.
  5. Gode spørsmål dette. Demoer funker nok ikke for alle spill, og verken jeg eller artikkelforfatter (tror jeg) mener at alle spill skal ha demoer. Funker nok bedre på større AAA-spill enn små korte indie-spill. For min del verdsetter jeg også tiden min, så jeg skulle ofte ønske jeg kunne teste om det er noe jeg ønsker å bruke 15+ timer på, uten å måtte kjøpe det - om det så er en demo eller refusjon a la slik på Steam. Jeg føler ikke det er alltid jeg får 100% feeling av et spill av videoer på youtube.
  6. Hvis prøvetid vs brukstid er de viktigste faktorene for å sette hvor kravstore spillere er i perspektiv, hvorfor ikke da bruke boligkjøp og visning som eksempel? En halvtimes visning (prøving) mot 30+ år med bruk? Jeg syntes eksemplet ditt (og dette) var en rar måte å sette ting i perspektiv på, men du om det. Poenget mitt er simpelthen at det er fint å få prøve enkelte ting før man kjøper de. Derfor er jeg enig i artikkelforfatterens ønske om flere spilldemoer. til tross for at spill er langt billigere og varer kortere enn biler.
  7. Ved bilkjøp kan man som regel også prøvekjøre bilen. Litt som en demo som forfatteren savner.
  8. Jeg vil påstå at Dishonored 2 og Prey så absolutt holder mål. Arkane er en helt fantastisk utvikler!
  9. De nyere Xboxene (One og Series) har et form for Windows-OS og arkitekturen er vel den samme som de fleste konsoller/Windows-PCer (x86), så tror ikke det er mye jobb for utviklere å skrive om spillene. Fremtidige spill fra Xbox Game Studios vil alle komme samtidig på Xbox og PC. Usikkert om det kun blir via Game Pass på PC, eller om de vil fortsette å legge ut spillene på Steam også. Men som de andre her sier, det er spill på Xbox GP som ikke finnes på WIndows GP (er også et par tilfeller hvor det er motsatt). Halo 5 er et godt eksempel på noe som mest sannsynlig aldri vil komme på Windows GP; bortsett fra på Xcloud-streaming når det kommer på PC senere i år
  10. Den artikkelen som du selv skrev var "lite gjennomtenkt"? Tolket den artikkelen slik at GP er mer bærekraftig jo flere brukere tjenesten har. Så spørsmålet for meg er; hvem skal jeg stole på? En artikkel gjort av et anerkjent gamingtidsskrift hvor de blant annet intervjuer markedsanalytikere, eller en tilfeldig bruker på diskusjon.no? Jeg velger førstnevnte.
  11. Men innen Halo kommer ut i november (går bare utifra at det er da det kommer) vil MS ha tjent nærmere 14,5 milliard kroner (basert på at de beholder 18 millioner abonnementer og de alle betaler 100kr hver). Selvfølgelig skal de dekke en god del utgifter også. men tanken med en tjeneste som dette er som Grimbeorn sier å ""spre risiko". Kan godt være GP trenger MANGE milioner flere brukere før det blir økonomisk bærekraftig. Det er derfor dette er en langsiktlig investering for Microsoft. Om det bære frukter får vi vente å se. Du skrev i august: Skjønner ikke hvor du skriver at de "burde gjøre det". Leser bare masse om at MS taper masse penger på GP. Om du mener at "de" er tredjepartsutviklere (og ikke MS) så synes jeg det er rart at det er "de" som skal gi bort Xbox Series X også?
  12. Iki mener at Microsoft betaler fullpris (eller i hvert fall 400-500kr) til tredjeparts-utgivere for hvert av spillene deres som blir lastet ned på Game Pass. Var i hvert fall det han mente i en diskusjon for en stund siden. Her er utdrag fra et intervju med Phil Spencer gjort av The Verge i november i fjor på spørsmålet om hvordan utviklere tjener penger på Game Pass. Tolk det som du vil. Om de taper penger på GP er som du sier usikkert. Virker som det er en fremtidsrettet investering. Blir spennende og se hvor det fører.
  13. Du har for så vidt rett i at Bethesda vil utgi spill på andre plattform; vi vet jo at Deathloop og Ghostwire: Tokyo kommer på PS5. Akkurat slik som XtaZ skrev. Men det spørs hva som er "contractual" etter dette. Har Sony en kontrakt på Starfield fra før f.eks.? Hvis ikke, kommer det vel neppe på PS5.
  14. Kan du peke på hvor det står skrevet at det er Bethesda selv som bestemmer? Leser dette: But the key point is we’re still Bethesda. We’re still working on the same games we were yesterday, made by the same studios we’ve worked with for years, and those games will be published by us. De skriver at de vil utgi spillene som "Bethesda", men finner ingenting om at de (og ikke MS) som bestemmer plattform blant annet. Som sagt, kan du peke det ut?
  15. Publisher (og eier) for "Bethesda Game Studios" sine spill er fortsatt "Bethesda Softworks", som er eid av Zenimax som igjen nå er eid av Microsoft. En lang rekke med paraplyer og datterselskaper, men Microsoft eier strengt tatt Bethesda Game Studios gjennom dette. Om spillene kommer ut på andre plattform enn Xbox må vi nok vente og se, men det er nok ikke bare Bethesda Softworks som bestemmer - Microsoft har som eier nok også noe de skulle sagt.
×
×
  • Create New...