Gå til innhold

Vi er trolig alene i universet


Anbefalte innlegg

Akkurat, universet er stort men det ble skapt og kan ikke være Gud. Få vet dette i disse moderne tider, men det tryggeste du kan gjøre i dette livet er å lete etter Gud. Med vår bevissthet er det en umulighet at vi ikke ble skapt. Alternativet er at bevisstheten er en løgn, og vi bare er svevende partikler. Hva er da poenget med å definere liv? 

Endret av Hugin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
37 minutes ago, Hugin said:

Akkurat, universet er stort men det ble skapt og kan ikke være Gud.

Mener med at det ikke kan være Gud? Og hvem skapte de som skapte, de som skapte vår univers? Hvor mange nivåer/dimensjoner finnes det, uendelig? 

37 minutes ago, Hugin said:

Alternativet er at bevisstheten er en løgn, og vi bare er svevende partikler. Hva er da poenget med å definere liv? 

Hvorfor skulle det være noe poeng for oss å definere liv, hvis det er noen som har skapt oss? Deres definisjon av liv kan være helt annerledes enn oss. 

41 minutes ago, Hugin said:

men det tryggeste du kan gjøre i dette livet er å lete etter Gud

Vet ikke om det. Tror jeg hadde blitt gal om jeg aktivt letet etter Gud (eller hva universet er for noe). Hvordan finner man bevis på noe som helt om dette når vi ikke engang kan reise ut i universet. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gjest MKII said:

Og "pussig nok" så sammenfaller det at folk (stort sett) sluttet å se nisser,  troll, dverger, alver og så videre, og begynte å se UFO'er, aliens og så videre, med tidspunktet hvor det begynte å vises Si-Fi-filmer på TV og kino.

Hva om det egentlig beskrives det samme? Bare at språket har endret seg, og da også hvordan det blir tolket. 

Lenke til kommentar
48 minutes ago, Curuion said:

Hva om det egentlig beskrives det samme? Bare at språket har endret seg, og da også hvordan det blir tolket. 

Og alle avbildningene av tidligere observasjoner av nisser,  troll, dverger, alver og så videre ser ut som nisser,  troll, dverger, alver og så videre og ikke som UFO'er, aliens og så videre på grunn av...?!?!?!?!

Og alle eldre som snakker om tidligere observasjoner av nisser,  troll, dverger, alver og så videre snakker fortsatt om nisser,  troll, dverger, alver og så videre og ikke om UFO'er, aliens og så videre på grunn av...?!?!?!?!

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Gjest MKII said:

Og alle avbildningene av tidligere observasjoner av nisser,  troll, dverger, alver og så videre ser ut som nisser,  troll, dverger, alver og så videre og ikke som UFO'er, aliens og så videre på grunn av...?!?!?!?!

Så det finnes bevis på at nisser, alver, troll osv er ekte, og stammer fra jorden? 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Curuion said:

Så det finnes bevis på at nisser, alver, troll osv er ekte, og stammer fra jorden? 

Ja. Jeg har en nisse her hjemme (nettopp ryddet opp på loftet igjen), og den står det "made in china" på. Og Kina er på jorden, kunne min datter fortelle meg for et par år siden.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Selfuniverse said:

Jeg så nylig en video som lærte meg noe ganske helt nytt vedrørende dette. Om det er mulig eller ikke skal jeg ikke konkludere med, men svært spennende var det ihvertfall.

Det har med ett sinnsykt antall 'ville' planeter som driver rundt omkring i galaksen vår:

 

  Reveal hidden contents

TL;DW - Ganske ekstremt mange 'ville' planeter kan ha liv, og kanskje spre liv rundt om i hele galaksen i ett stort tidsrom. Dette betyr at alle planeter som har de rette forholdene for liv i solsystemer, kan allerede ha blitt 'smittet' med liv fra disse ville planetene. Som også kan forklare hvorfor Jorda hadde liv cirka med en gang det var mulig.

 

 

Likte denne også. 

Spoiler

Lurer på om det er liv i den superclusteren (rart hvis ikke) som vi beveger oss mot, men som aldri kommer frem til. 

 

Endret av Curuion
Spoiler
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Curuion skrev (47 minutter siden):

Så det finnes bevis på at nisser, alver, troll

Troll har vi da nok av her i landet? Jeg bor rimelig nært hunderfossen og der har de ett som har blitt til stein (tror jeg)..
Uansett så selges trollfigurer til turistene, selv om også de er kinavare..

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Woff said:

Troll har vi da nok av her i landet? Jeg bor rimelig nært hunderfossen og der har de ett som har blitt til stein (tror jeg)..
Uansett så selges trollfigurer til turistene, selv om også de er kinavare..

Ja. Ryktene sier at bigfoot er fra annen dimensjon, er portaler gjemt inni i fjell, men må gå ut av fase for å komme til. Mulig vi har hemmelige portaler her til lands, hvor trollene kommer ifra også.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 timer siden):

Hvis du avkaster alt informasjonen jeg ga og konkluderer med at dette blir snakket om av "enkelte" så tenker jeg vi er ganske langt unna hverandre.

Vel denne "informasjonen" din, den er ikke akkurat ny, folk som ikke lenger er ansatte som snakker om ufoer er ikke akkurat troverdige greier, du forstår vel det ?

A former Israeli space security chief has sent eyebrows shooting heavenward by saying that earthlings have been in contact with extraterrestrials from a "galactic federation."

"The Unidentified Flying Objects have asked not to publish that they are here, humanity is not ready yet," Haim Eshed, former head of Israel's Defense Ministry's space directorate, told Israel's Yediot Aharonot newspaper. The interview in Hebrew ran on Friday, and gained traction after parts were published in English by the Jerusalem Post on Tuesday.

Anser du dette som troverdig informasjon ? 

MrL skrev (2 timer siden):

Du kan heller starte med å forklare hvilken teknologi og fysikkprinsipper som gjør at de objektene beveger seg slik de gjør.

Hvilke objekter ? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ForTheEmperor skrev (8 timer siden):

I mine yngre dager så trodde jeg at det var en umulighet at menneskearten var den eneste i hele universet. Men nå som jeg har lest mer om hvordan livet oppstod på jorden, så er det mer kompleks enn hva jeg trodde. 

Og du tror at mennesker besitter kunnskap om dette tema at all?? 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Curuion said:

 

Likte denne også. 

  Reveal hidden contents

Lurer på om det er liv i den superclusteren (rart hvis ikke) som vi beveger oss mot, men som aldri kommer frem til. 

 

 

Den er allerede utdatert. 

Quote

Astronomers have used the James Webb and Hubble space telescopes to confirm one of the most troubling conundrums in all of physics — that the universe appears to be expanding at bafflingly different speeds depending on where we look.

https://www.livescience.com/space/cosmology/james-webb-telescope-confirms-there-is-something-seriously-wrong-with-our-understanding-of-the-universe

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, ForTheEmperor said:

 

Den har jeg sett, men han er ikke overbevisende. Han antar at det amerikanske luftforsvaret ikke har folk som er kompetente nok til å komme med lignende konklusjoner. Disse objektene ble observert av de mest avanserte sensorene menneskeheten har laget, det var ikke bare fly men også bakkeradar/sensorer som de rettet mot disse objektene. 

Endret av Krig og fred
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Pop skrev (9 timer siden):

Ja. Jeg har en nisse her hjemme (nettopp ryddet opp på loftet igjen), og den står det "made in china" på. Og Kina er på jorden, kunne min datter fortelle meg for et par år siden.

Teknisk sett så er mars "bebodd" av to/tre elektriske "vesener". De ruller rundt og utforsker. De er heller ikke menneskelige og er ikke noe vanlige dyr heller. :ph34r:

On Topic:
Ser noe på Dr. Becky på YouTube og er da noen ganger snakk om forskning på exoplaneter, hvor planetene må være på det perfekte stedet, og i det perfekte solsystemet for å ha mulighet for å støtte liv.

 

Endret av Laserbeam
Lenke til kommentar
Kajac skrev (21 timer siden):

Bare på grunn av universets størrelse er det statistisk umulig at det ikke finnes annet intelligent liv et eller annet sted der ute. 

Dette blir vel kun riktig dersom man konkluderer med at universet er uendelig. Hvis det feks finnes faktorer som må være til stede for grunnlag til liv, så trenger man ikke mange slike faktorer før sannsynligheten for at de alle inntreffer samtidig på andre steder blir svært svært lav. Skal man i tillegg ha intelligent liv, så blir sannsynligheten enda mindre. 

Til sammenligning antar man at det finnes flere mulige sjakkposisjoner enn atomer i det observerbare univers. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...