Jump to content

Allostasis

Medlemmer
  • Content Count

    1069
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

775 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

4210 profile views
  1. Fra artikkelen du linket; "Lumen uses ray tracing to solve indirect lighting, but not triangle ray tracing. Lumen traces rays against a scene representation consisting of signed distance fields, voxels, and height fields. As a result, it requires no special ray tracing hardware. Det er slik jeg har forstått det også, at Lumen er en billigere form for ray tracing de kaller dynamic global illumination. Lys og geometriske detaljer av denne fideliteten kommer uansett til å bli en gamechanger. Om jeg ikke husker feil, kan man fint kjøre RTX sertifisert ray tracing på eldre nvidia kort som ikke er RTX. Det er vel bare at RTX kort har hardware som får software ray tracing til å kjøre bedre? Mulig jeg husker feil.
  2. Nei, det utgjør en stor forskjell og gjør spillutviklingen enklere fordi man ikke trenger å bake inn lys i hver scene. Jeg priser den dagen vi får se spill som dette og til og med bedre i årene som kommer;
  3. Jasså, det blir gratis med gamepass? Adda endel gratis Xbox Live koder til brukeren min og oppgraderte til Game Pass Ultimate for 10kr og fikk 6 måneder med på kjøpet fra standard game pass. Ikke så verst deal.
  4. Greed Newell er en forræder. Tenk å tjene så mye penger og glemme hvor du kommer fra. Håper steam taper masse kunder til Epic, ett firma som faktisk står for innovasjon og spillutvikling. Eneste Gaben kommer opp med er DOTA tull og middelmådig VR spill.
  5. Er tørst på ett nytt og skikkelig ARPG. Wolcen og Minecraft Dungeons var morsomme så lenge de varte. D3 og POE har gått ut på dato for lengst. POE er for bloated for min smak og alt for tidkrevende.
  6. Kraftig nok? Dette har ingenting med om en maskin er kraftig nok eller ikke, men hvor ressurskrevende grafikken er. Du kan ikke få kaken din og spise den og. Så sant det ikke kommer maskinvare med uendelige mengder ressurser som gjør at man kan kjøre hvilken som helst data animert grafikk i hvilken som helst oppløsning, vil du alltid se spill komme i 30fps format. Unntaket er om Sony setter en nedre grense på 60fps, men hvorfor skulle de gjøre det? 30fps standard betyr mer ressurser til visuell kvalitet. 60fps betyr mindre ressurser til visuell kvalitet.
  7. Velkommen etter, Gamer. Denne nyheten kom for 4 dager siden, men jeg ser dere postet denne artikkelen på samme tidspunkt som Gamereactor for 4 timer siden. Snodig.
  8. Får prøve dette, men tror muligens jeg ikke vil like dette når jeg ikke likte Divinity Original Sin. Liker best ARPG, men spill som Dragon Age er også gode.
  9. Så lenge det ikke går utover kjølingen av konsollen. PS5 produserer enorme mengder varme visstnok...
  10. Du vil nok måtte laste ned hele spillet på nytt med Smart Delivery for å spille på en annen platform. En ting er konsoll til PC versjon, men selv Xbox One versjonen kan nok ikke bare patches i de aller fleste tilfeller, for så å fungere på Xbox One X series. Og ja, dette vil nok være en utfordring for folk som ikke har raskt internett. Men det er det også i dag om du har dårlig internettlinje og skal laste ned COD: Modern Warfare som tar 175GB...
  11. En annen grunn til at spill kanskje ikke vil kjøre på forrige gemerasjons konsoller kan være ray tracing/ dynamic global illumination løsninger som vil bli tatt i bruk i dag er umulig å kjøre på gamle systemer. Da er muligens tiden det tar å bake inn statiske skygge/lys løsninger som ser nogenlunde bra ut ikke verdt det i utviklingen av spillet. Ett annet problem som PS5 løser er jo at man sparer lagringsplass på å ikke måtte bake inn samme asset flere ganger på lagringsmedie på grunn av bedre I/O, som også kan være ett problem for å få PS5 spill på PS4. Og det hjelper sikkert endel nå som spillutviklere tar i bruk fotogrammetri assets filmindustrien bruker (UE4 blir faktisk brukt for bakgrunner i flere film og serie produksjoner). Høy kvalitets assets tar endel plass og det overrasker meg ikke om vi ser spill de neste 5 årene som tar flere hundre GB.
  12. Den nye arkitekturen som muliggjør state of the art hastighet i strømming av data mellom GPU og SSD er hva som er spesielt med PS5. Selv om man har 15GB/s båndbredde på de beste SSDer du finner på PC er det alt for mange flaskehalser til at man får hastigheter PS5 har. Forhåpentligvis kommer AMD/Intel/Nvidia/Microsoft sammen og lager nye standarder på PC som muliggjør raskere strømming av data. En måte er vel å kjøre alt på RAM som titalls ganger raskere enn SSD, men det er ikke bærekraftig med store mengder data.
  13. Hva mener du? Det er helte sentrale elementer til historien som er blitt lekket.
×
×
  • Create New...