Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del var historien, verdenen og stemningen så bra at jeg faktisk tåler det noe skuffende gameplayet. Men jeg spilte konsekvent bare main quests og sidequests, og ga etterhvert f i alle spørsmålstegn, og droppet de fleste treasure hunts og contracts.

 

Til tross for alt dette ville jeg fortsatt gitt spillet en 8/10. Alt annet er så fantastisk at jeg kan svelge skuffende combat og progresjon.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Kampsystemet og karakterprogresjonen er det dårligste med spillet. Var såvidt jeg gadd å bruke skillpoengene mine når jeg levlet. Ingen morsomme skills/magier.

 

Hmm... Jeg er litt enig i at karakterprogresjonen er litt kjedelig. Men at kampsystemet er dårlig er jeg uenig i. Men så spilte jeg på nest vanskligste. Ikke det at jeg vet hva du spilte på, men for min del gjorde det at jeg måtte tenke mer taktisk. Bruke riktig magi og ta i bruk potions. W3 er helt klart 10/10 spill for meg :)

Lenke til kommentar

Dette med karakterprog vil vel nødvendigvis la seg begrense litt da man spiller en protagonist som allerede finnes med tilhørende lore og det hele, kontra for eks Skyrim hvor du står helt fritt til å skape din egen dude.

 

Syntes gameplayet var supernice ihvertfall i forhold til mange andre third pers spill jeg har prøvd. For å ikke snakke om grafikk, lyd, musikk og story. Samt stemmeskuespill og animasjoner. 9.5/10 ;)

Lenke til kommentar

 

Kampsystemet og karakterprogresjonen er det dårligste med spillet. Var såvidt jeg gadd å bruke skillpoengene mine når jeg levlet. Ingen morsomme skills/magier.

 

Hmm... Jeg er litt enig i at karakterprogresjonen er litt kjedelig. Men at kampsystemet er dårlig er jeg uenig i. Men så spilte jeg på nest vanskligste. Ikke det at jeg vet hva du spilte på, men for min del gjorde det at jeg måtte tenke mer taktisk. Bruke riktig magi og ta i bruk potions. W3 er helt klart 10/10 spill for meg :)

 

 

Jeg ville ikke brukt ordet dårlig. Det er det dårligste med spillet, men jeg ville heller kalt det middelmådig.

Lenke til kommentar

Koser meg nå, kom til Skellige denne gangen ;) Kampene går litt bedre nå, da jeg begynner å bli vant til det.

 

Men når det er sagt så fikk jeg en ny bug sleng i trynet. Vet rett å slett ikke om jeg gidder mer nå. Finner ingen løsning på den heller. 

Blir låst inne i et slott der Bear school settet ligger. Helt umulig å komme seg ut :/ 

 

Heldigvis er Fallout 4 rett rundt hjørnet.

 

EDIT: kom meg ut ved hjelp av denne videoen xD

 

Endret av Tønne
Lenke til kommentar

Hadde en morsom bug i forbindelse med at jeg ble drept inne i et sunket skip. Virker som den lagret i det jeg åpnet en kiste, for når jeg loadet siste save var jeg fortsatt i skipet. Problemet var bare at spillet ikke helt fikk med seg at jeg var under vann. Så jeg kunne ikke svømme opp, men druknet like herlig. Forsøkte 5-6 ganger før jeg ga opp. Hadde heldigvis lagret manuelt (quicksave) 10 min tidligere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har spilt dlc'en som vet hvordan man slår Wraith'et på oppdraget "Scene from a marriage"? 

Får den litt ned hver gang, men hvis jeg bommer på et bilde med et slag (pga Geralt slår mot wraith'en istedenfor), så rekker den å få fullt liv igjen, skjønner virkelig ikke hvordan jeg gjør den. 

(Spiller på death march)

 

Fikk det til, brukte pil og bue for å ødelegge maleriene og la inn noen ability points slik at tiden går sakte når jeg skyter med den :D 

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

Må bare spørre litt her da jeg er litt i tvil om The Witcher.

 

Jeg ønsker å like det, og håper her at noen kan selge meg inn på det.

 

Har spilt ca 9 timer, men alt jeg opplever er at jeg bare må løpe rundt og gjøre teite tjenester for andre.

Og når man endelig har kommet over masse (noen ganger tørr og kjedelig) dialog så rir man på hesten i 5 minutter kun for å få beskjed om å bruke witcher senses til å lete etter spor.

 

Handler hele spillet om å ri hest, lete etter spor og gjøre tjenester for andre? Eller har jeg bare ikke spilt lenge nok til at det blir gøy enda?

 

Jeg har nettopp runnet Fallout 4, og der følte jeg dynamikken og questene var langt bedre og mer nyanserte.

Skyrim syntes jeg var helt fabelaktig, samme med GTA og The Vanishing of Ethan Carter. Poenget er at jeg liker de fleste spill, til tross for forskjellig dynamikk og historie. Men med The Witcher får jeg ikke rollespillfølelsen der jeg er i kontroll.

Begynner å bli meget lei av å gjøre småtjenester for andre. Finn kona til han, let etter sporene til henne, bekjemp en heks som bor i en brønn og plager 5-6 folk i landsbygda, stopp vannmonstrene fra å plage peasants etc.

 

Kommer det snart noe gøy som føles ut som main missions? :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Kommer det snart noe gøy som føles ut som main missions? :)

Første området du blir plassert i spillet er rimelig kjedelig, og er kun der for at du skal lære kampmekanikkene.

Når du blir lei av det området kan du bare fokusere på main-questet, når du kommer over til Velen blir det mer fargerike karakterer og eventyr du kommer over.

Lenke til kommentar

 

Kommer det snart noe gøy som føles ut som main missions? :)

Første området du blir plassert i spillet er rimelig kjedelig, og er kun der for at du skal lære kampmekanikkene.

Når du blir lei av det området kan du bare fokusere på main-questet, når du kommer over til Velen blir det mer fargerike karakterer og eventyr du kommer over.

 

 

 

Jeg har vært i Velen en stund. Har også spilt som Ciri.

Men fortsatt føler jeg hele tiden at main quests ligner kjedelige side quests.

 

I feks Fallout 4 skal man lete etter sønnen sin i et stort wasteland, og må bekjempe ned store opposisjonsmakter, infiltrere og sabotere, ta ned leirer med badguys etc. Jeg føler meg spesiell og viktig, samme med Skyrim. Der må man bestige fjell for å snakke med mektige og farlige skikkelser, løse store gåter for å komme seg inn i hemmelige ganger i huler, infiltrere og snike seg inn i diverse suverene makter etc.

 

Føler meg mer som en tjenestegutt og tyv i Witcher enn en viktig helt.

 

Skal gi det litt mer tid, og håper virkelig det blir bedre for det er tydelig at spillmotoren, grafikken og universet har stort potensiale.

Lenke til kommentar

Det som kanskje gjør at W3 skiller seg ut fra mange andre rollespill, er at hovedhistorien på sett og vis er en veldig "personlig" historie for Geralt, i motsetning til tidligere spill, hvor han i større grad skulle redde verden og forholde seg til konger og allianser - slik som ofte er i "vanlige" rollespill. Jeg forstår til en viss grad hva du sier, selv om min opplevelse var helt motsatt: Jeg hadde gått meg ganske lei av det ordinære "redd-verden"-plottet, og følte at W3 ble en langt mer.... intim opplevelse som jeg slapp å stresse meg gjennom. Det er sånn at det som gjerne ville vært valgt som hovedplott i andre spill, faktisk er forvist til å være sekundære oppdrag i W3, altså alliansebygging, politikk og maktfordeling - Cd projekt har gjort en annerledes, og ganske original vri på den velkjente formelen, noe som altså går veldig hjem hos noen (meg), mens andre igjen, føler at de blir for lite viktige i verdenen.

 

Men fortvil ikke - hvis du holder ut til senere i spillet, får du absolutt være med på plenty intrigemakeri og "storpolitikk", og hovedplottet viser seg kanskje å være viktigere enn du først hadde tenkt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart å høre at oppdragene i Witcher 3 er kjedelige og meningsløse, og at det IKKE er tilfellet i Fallout 4. Etter min mening er det motsatt :p Jeg synes Witcher 3 er et bedre spill enn F4, med en bedre og mer variert verden, bedre quests ,langt bedre sidequests(som er nesten fraværende i Fallout), bedre musikk og grafikk. Skyrim gav meg mye mer enn det Fallout 4 gjorde, av litt samme grunner.

Endret av Buddy Dacote
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart å høre at oppdragene i Witcher 3 er kjedelige og meningsløse, og at det IKKE er tilfellet i Fallout 4. Etter min mening er det motsatt :p Jeg synes Witcher 3 er et bedre spill enn F4, med en bedre og mer variert verden, bedre quests ,langt bedre sidequests(som er nesten fraværende i Fallout), bedre musikk og grafikk. Skyrim gav meg mye mer enn det Fallout 4 gjorde, av litt samme grunner.

Syns Bethesda har en helt annen fortellerstil på sine oppdrag. Mer igjennom utforsking enn dialog, dette er intet nytt og har vært slik siden starten. Men jeg syns ikke at side oppdragene i TW3 var så veldig givende, mest fordi jeg ikke bryr meg om Geralt sin rolle som Witcher. For min del er han en som endrer det som skjer rundt han, ikke tar en enkel jobb for Crowns. Men det handler jo igjen om hvordan man spiller sin rolle. Når det er sagt er det absolutt noen gode oppdrag, spesielt i Novigrad med gamle venner.

 

Fallout 4 handler mer om konflikten mellom de nye gruppene i The Wasteland, som det har gjort siden starten. Artig konsept, men det gir mindre enn Skyrim i form av åpen verden og side innhold. I Skyrim er Thieves Guild og de andre gruppene side innhold, i Fallout er det hovedoppdrag. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...