Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Da har jeg endelig fullført. Siden slutten av mai til nå, har ikke spilt noe annet. 160 timer ble det til slutt. Støvesugde alle side quest og witcher contracts. Men har av en eller annen grunn ikke gjort noen av skattejaktene, så ble lite witcher gear på meg.

Fy flate for ett episk spill. Har ikke brukt så mye tid på ett RPG spill siden.... tja Baldurs gate 2 kanskje. Men tror 160 timer til og med slår den tiden jeg brukte på det.

 

Fikk også hva jeg vil beskrive som den beste slutten, selv om den kanskje på papiret ikke er det. SPOILER**** Den hvor Ciri blir Keiserinne. Elsket Epilogen på den slutten, rett og slett fantastisk.

 

 

TIDENES MEST UBRUKELIGE SPOILERADVARSEL! 

Kunne du ikke skjult den bak en nedtrekkssak slik alle andre gjør med vital info om episke slutter i spill man elsker, men ikke fullført ennå

Endret av The Doctor
Spoiler i sitat.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

-------

 

TIDENES MEST UBRUKELIGE SPOILERADVARSEL! 

Kunne du ikke skjult den bak en nedtrekkssak slik alle andre gjør med vital info om episke slutter i spill man elsker, men ikke fullført ennå

 

 

Ja men om ikke annet har du heldigvis liten sjanse for å få akkurat denne da det (ihvertfall) er to til :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Redigert to innlegg med spoilers nå. Har selv ikke spilt spillet, så håper jeg gjorde riktig. 

Er det noe feil kan dere sende meg en PM. :) Husk at man også kan redigere sitater når man siterer selv. Også rett det som Bjonness406 sier. 

 

Ok, takk for opprettingen av spoiler blunderen min og takk til Bjonnes for Basic forum innføringen man absolutt burde kunne ;). Men til dere som klarte å lese gjennom avsnittet mitt, som startet med "Fikk også hva jeg vil beskrive som den beste slutten" for så å Skrive SPILER****. Å likevel klarte å lese videre.... Vel, jeg tok i alle fall lærdom av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann, trenger et lite hint: Er dette så nærme slutten at det ikke er noen vei tilbake, dvs "slutter" spillet etter:

 

 

Returen til Kaer Morhen med Ciri, hvor det skal kjempes mot the Wild hunt?

 

 

Finner det litt rart, da det kreves så lav level her, men ønsker virkelig, virkelig ikke å avslutte det beste spillet jeg noensinne har spilt for tidlig....!

Lenke til kommentar

Heisann, trenger et lite hint: Er dette så nærme slutten at det ikke er noen vei tilbake, dvs "slutter" spillet etter:

 

 

Returen til Kaer Morhen med Ciri, hvor det skal kjempes mot the Wild hunt?

 

 

Finner det litt rart, da det kreves så lav level her, men ønsker virkelig, virkelig ikke å avslutte det beste spillet jeg noensinne har spilt for tidlig....!

 

Nå skal jeg se om jeg får til dette spoiler greiene :p

 

 

Som Isbilen sier, så er det en god del igjen etter dette :) . Men det begynner å dra seg til litt da. Men du har fremdeles en del tid igjen til å fullføre sideoppdrag å reise fritt rundt en god stund etter dette ja :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skjønner jeg godt, og slik bør det vel være. Noe annet ville vel tydet på at hovedhistorien var for uengasjerende og påklistret. For øvrig er vel dette sannsynligvis det mest rørende øyeblikket jeg har opplevd i noe spill ever:


 Gjenforeningen med Ciri. 

 Ble blaut i øya, gitt! Sier noe om den vanvittig gode historiefortellingen.


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns historien var veldig uengasjerende, egentlig 80% av tiden. Den hadde absolutt noen fantastiske øyeblikk hvor jeg var veldig rørt, eller sint og lei meg. Jeg savner det politiske spillet fra The Witcher 2, manipuleringen og hvordan de forskjellige monarkene tenkte og handlet. De hadde dybde og jeg var engasjert i konflikten som brygget og bygget opp til TW3. Syns det aspektet av historien er håndtert veldig dårlig i TW3 og store deler av spillet føler jeg at det handler for lite om Geralt, det er tross alt han som er hovedpersonen. Slutten er regelrett dårlig skrevet, som om det var Mass Effect 3, bare bedre presentert, heldigvis. Ikke så mange som deler mitt syn riktignok, jeg er nok bare litt kynisk og grinebiter på akkurat dette spillet. Hadde høye forventninger, ble skuffet. 

 

Godt at det er så mange andre som liker det da og at det får mye oppmerksomhet og gode salg. Lover godt for Cyberpunk. For jeg ser veldig frem til mer av CDRP. Fantastisk utvikler med mye omtanke for fansen, som legger mye tid og kjærlighet i spillene sine. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Ahh, kunne gjerne brukt en uke på å diskutere Witcher-serien!

 

Du påpeker som en svakhet akkurat det som jeg synes er så bra med W3! Jeg forstår hvor du kommer fra, og er for såvidt enig i at historien i W2 er langt mer ambisiøs og episk enn i W3, men så er det også det som er poenget; utviklerne sier jo selv at plottet i 3-eren er langt mer personlig, og for meg passer det som hånd i hanske, tatt i betraktning Geralts "yrke" og den enorme verdenen jeg får boltre meg i. Verden står ikke i like stor grad på spill denne gangen, og jeg har ikke like dårlig tid og stort press på meg for å fullføre historien. Det politiske spillet i 2-eren ga snarere meg en litt for stor avstand til begivenhetene, det skjedde så mye på en gang, og spillet var så historietungt og "bakgrunnsavhengig" at jeg syntes det fløt for mye ut. Selv om jeg spilte gjennom 1-eren og likte det veldig godt, var det altfor lang tid mellom de to, til at jeg klarte - eller orket engasjere meg for mye i hovedplottet. Jeg ble rett og slett lei av å spille en karakter som omtrent holdt en forelesning hver gang jeg trykket på en enkel dialoglinje, uten at jeg selv hadde noen forutsetning for å inneha samme kunnskap. Etterhvert ble det i altfor stor grad spillet som "spilte meg" fremfor motsatt, og det skapte en altfor stor avstand mellom meg og Geralt. 

 

I W3 er ikke hovedhistorien det viktigste, men måten den, og alle de andre sidehistoriene fortelles på. Man har som sagt ikke det konstante jaget med å redde verden, men kan i mye større grad ta seg god tid til å utforske de fantastiske omgivelsene, oppdage skatter og hemmeligheter, og påta seg jobber og oppdrag som er langt mer interessante enn i de fleste andre rollespill. Og med den enorme mengden filmatisk dialog som i tillegg er meget bra gjennomført, blir man i mye større grad kjent med hovedpersonene, som i hvert fall jeg har utviklet et sjeldent nært forhold til. W3 er for meg det nærmeste et spill noengang har kommet den koblingen man kan få til en person i en meget god bok eller film.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...