Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet om en boss jeg faktisk syns var værre, men skal ikke si hvilken her for å unngå spoilere. Uansett har jeg tatt denne toad prince bossen uten items på deathmarch så det lar seg fint gjøres om en spiller litt defansivt og aktivt bruker quen . Men for å svare på spørsmålet er vel eneste svaret til smultring være "git gud" eller spill en del oppigjen :p

 

Hadde det vært spilt på PC kunne en gjort mye med console comands, men på konsoll er det hele værre å få gjort noe med.

På New Game + med Death March var siste bossen i Blood and Wine grisevanskelig. Der gikk det noen timer. Mener også å huske at jeg slet litt med han Ofieri-magikeren. For å få troféet i kampen mot de skyggeversjonene av Olgierd må man aktivere alle samtidig, og det var heller ingen dans på roser. Er det noen av disse du snakker om?

 

Tror jaggu jeg må den en femte eller sjette gjennomspilling nå til høsten. Det spillet er bare for bra.

Lenke til kommentar

På New Game + med Death March var siste bossen i Blood and Wine grisevanskelig. Der gikk det noen timer. Mener også å huske at jeg slet litt med han Ofieri-magikeren. For å få troféet i kampen mot de skyggeversjonene av Olgierd må man aktivere alle samtidig, og det var heller ingen dans på roser. Er det noen av disse du snakker om?

Tror jaggu jeg må den en femte eller sjette gjennomspilling nå til høsten. Det spillet er bare for bra.

Når du spiller igjennom på nytt, er det akkurat det samme som skjer eller er det noe tilleggsgreier som kommer frem?

Lenke til kommentar

Imponerende arbeid som er blitt lagt ned i det der. Mulig jeg begynner å spille igjen, gav meg sånn plutselig etter 15 timer i spillet. Fikk så innmari lite tid å spille at motivasjonen forsvanrt. Litt farlig å begynne med mods også fordi man fokusere så ekstremt mye på å gjøre spillet bedre at 50% av tiden blir man sittende å rote med mods :p

 

Jeg har bevisst unngått mods i Witcher 3 nettopp på grunn av det. Jeg vil ikke ha distraksjoner utenfor spillet. I Skyrim bryr jeg meg ikke så mye om historien og karakterene og slikt, så det kan jeg "spille" i timevis for å dille med mods. Det meste av tiden bruker jeg ute av spillet...

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

La meg resurrect en tråd som har vært død i nesten ett år.

Jeg først startet opp The Witcher 3 for noen år siden, men ca en tredjedel ut i Velen så mistet jeg interessen og la det på hylla. Så kom Witcher TV-serien, som jeg synes var helt fantastisk, og den motiverte meg til å dra opp spillet igjen.

Jeg begynte på ny og forelsket meg i spillet nesten momentant. For et spill! Jeg rundet main quest i dag og uten å spoile fikk jeg det jeg anser som en av de bedre endings. Jeg solgte unna masse stæsj for å få råd til å mastercrafte mitt ursin witcher gear, og brukte masse mat og drikke på siste bossene. Så nå er jeg superklar for å skaffe meg nye items og penger for DLCene! 

Jeg har bare to ting med spillet jeg ønsker å kritisere:

1. Man måtte stå en eksakt retning for å loote eller aktivere noe, så det ble noen ganger en del fikling frem og tilbake for å være sikker på at man sto akkurat riktig for loot/aktivere NPCs/signposts.

2. Min største klage: Spille som Ciri. Gjennom spillet har jeg investert mye tid i Geralt - hvilken armour og våpen han har, hvordan jeg lvler han med tanke på skills, lvl og signs, bruk av potions og hvilke strategier jeg bruker, Så plutselig får man en helt annen karakter i fanget, med null gameplay-historikk, uten tilgang til potions, gear, signs eller noe som helst. Jeg ble helt motløs og i dårlig humør hver gang sekvensene med Ciri begyynte, så til slutt endte jeg med å sette vanskelighetsgraden på det enkleste hver gang jeg spilte som henne og så tilbake til Normal når jeg fikk kontroll over Geralt igjen.

Utover det, en av de bedre RPGs jeg har spilt, og jeg gleder meg virkelig til å ta grundig fatt på DLCene og utvikle Geralt enda mer! Ikke minst få tak i siste upgrade av min witcher gear! 

Jeg vurderer å spille gjennom Witcher 1 og 2 også, for historien og kontinuiteten sin del, men har hørt så mye variert om dem at vet ikke om det er verdt det.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å se gameplay movies fra 1 og 2. Jeg likte egentlig eneren, men veldig mange synes det er drit gameplay-wise. Gled deg til Blood and Wine. Hadde det på vent i over 2 år, for jeg endelig tok det opp igjen og fullførte for en liten måned siden. Et av de bedre spillvalgene jeg noen gang har gjort.

 

Jeg brukte disse videoen: https://www.youtube.com/watch?v=yLXCEGthdRE

Lenke til kommentar
Neonex skrev (7 minutter siden):

Anbefaler deg å se gameplay movies fra 1 og 2. Jeg likte egentlig eneren, men veldig mange synes det er drit gameplay-wise. Gled deg til Blood and Wine. Hadde det på vent i over 2 år, for jeg endelig tok det opp igjen og fullførte for en liten måned siden. Et av de bedre spillvalgene jeg noen gang har gjort.

 

Jeg brukte disse videoen: https://www.youtube.com/watch?v=yLXCEGthdRE

Takk for svar! Jeg begynte akkurat på Hearts of Stone, siden det var den med lavest lvl-requirement (er lvl 35 nå. med mastercrafted gear). Skal ta Blood and Wine etterpå, gleder meg! 

Ang. eldre spill, så kan jeg kose meg med Morrowind, og til og med Daggerfall. Så jeg kan bli vant med spill av en eldre type. Men det spørs om kvaliteten på historien og spillet er bra nok til at det er verdt å spille gjennom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tabris skrev (På 12.4.2020 den 18.27):

Takk for svar! Jeg begynte akkurat på Hearts of Stone, siden det var den med lavest lvl-requirement (er lvl 35 nå. med mastercrafted gear). Skal ta Blood and Wine etterpå, gleder meg! 

Ang. eldre spill, så kan jeg kose meg med Morrowind, og til og med Daggerfall. Så jeg kan bli vant med spill av en eldre type. Men det spørs om kvaliteten på historien og spillet er bra nok til at det er verdt å spille gjennom.

Kanskje se litt gameplay fra 1 og 2, ikke for å spoile historien men for å få ett inntrykk om de er noe å satse på.

Witcher 1 liker jeg veldig godt. Synes gameplayet er veldig bra, men det er helt klart basert litt mer på "terninger". Man sitter og venter og trykker på det rette tidspunktet, prøve å finne en rytme. Mens witcer 2 ligner litt mer på 3.  Likevel fasinerende hvor forskjellig kampsystemet er i alle 3 spillene. 

Selv likte jeg witsher 2 langt mindre enn 1. God innledning og skulle man bedømme spillet ut i fra de første 10 timene, så hadde det vært supert. Men syntes desverre spillet alt i alt var ganske kjedelig. Grafikken derimot holder seg overaskende bra.

 

Men om man virkelig elsker witcher 3. Så er det jo ganske artig å dykke ned i de eldre spillene, om man klarer å overkomme at de er langt mindre finpusset, litt røffere i kantene og begynner å dra på årene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...