FrihetensRegn Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Skuffende, men forhåpentligvis bare en treningskamp som ikke reflekterer sann form.
Snikpellik Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni knipsolini skrev (1 minutt siden): Håper ikke dette er bildekvaliteten vi får i VM? Jeg sliter med å kjenne igjen spillerne, kan umulig være mer enn SD. Denne kampen har heldigvis ingenting med VM å gjøre på produksjonssiden, så det kan vi ta helt med ro.
hightow Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni En må ta i betrakning at dette er oppkjøringskamper inn mot et VM, der lagene har litt forskjellige utgangspunkt. Hos Norge er start-11 ganske klar, mens hos andre land kan det fortsatt være kamp om plassene. Det kan forklare at Irak klarte 1-1 mot Spania (som kanskje også ikke stilte med toppet lag), og Elfenbenskysten som slo Frankrike. Håper Norge ikke er helt 100% påskrudd til Irak-kampen, men at det er nok til seier. Forøvrig rart at Frankrike (8.juni) og Portugal (10.juni) fortsatt spiller kamper i Europa så tett opptil VM-start.
Delvis Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni hightow skrev (15 minutter siden): Hos Norge er start-11 ganske klar Ja er den helt det? Det var flere som kom inn og gjorde det bedre enn de som startet, så det bør gi litt hodebry. Det var ikke bra flyt i 1 omg. det kom seg betraktelig i andre etter innbyttene.
hightow Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Sånn vil det alltid være. Hvis vi skulle tatt det i betrakning at det var en laber 1.omgang måtte vi ha benket både Haaland, Sørloth, Nusa og Ødegård.
Fazam Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni hightow skrev (6 timer siden): Det kan forklare at Irak klarte 1-1 mot Spania (som kanskje også ikke stilte med toppet lag), og Elfenbenskysten som slo Frankrike. Nå skal selv et spansk B-lag vinne over Irak, så det er utvilsomt en sterk prestasjon av Norges motstander.
Dagner Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Da får man begynne å se frem mot EM, for nå har vi faktisk et lag som hører hjemme i mesterskap.
Fazam Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Dagner skrev (10 minutter siden): Da får man begynne å se frem mot EM, for nå har vi faktisk et lag som hører hjemme i mesterskap. Først er det Nations League. Norge er i A-gruppen for første gang, og skal møte Danmark og Portugal på Ullevaal i sine to første kamper (i september).
Dagner Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Fazam skrev (2 minutter siden): Først er det Nations League. Norge er i A-gruppen for første gang, og skal møte Danmark og Portugal på Ullevaal i sine to første kamper (i september). Helt korrekt! Og det skal også bli spennende å følge, men jeg må si at jeg gleder meg mer til EM enn nations league.
Korgutt Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Plasseringen i gruppespillet bestemmer i hvilke seedingspot man havner i EM-kvalifiseringen. 12 nasjoner blir toppseedet og det betyr at legger man 1 nasjon bak seg på tabellen i høstens Nations League så sikrer man samtidig toppseeding i EM-kvalifiseringen. Slik ser det ut. POT 1: A1, A2 og A3. POT 2: A4, B1 og B2. POT 3: B3, B4 og C1. POT 4: C2, C3 og C4. POT 5: Hele League D.
Fazam Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Dagner skrev (6 minutter siden): Helt korrekt! Og det skal også bli spennende å følge, men jeg må si at jeg gleder meg mer til EM enn nations league. Nå må man først kvalifisere seg (Nations League sikrer playoff). Nå tror jeg ikke at det blir et problem, selv om Norge ikke har vært der siden 2000.
Dagner Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Fazam skrev (2 minutter siden): Nå må man først kvalifisere seg (Nations League sikrer playoff). Nå tror jeg ikke at det blir et problem, selv om Norge ikke har vært der siden 2000. Med det laget vi har nå, og det vi har levert i både kvalik til VM, og ikke minst i selve VM vil jeg bli overrasket om vi ikke kommer oss med i EM.
Fazam Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli (endret) Dagner skrev (3 minutter siden): Med det laget vi har nå, og det vi har levert i både kvalik til VM, og ikke minst i selve VM vil jeg bli overrasket om vi ikke kommer oss med i EM. Nå har man blitt overrasket (skuffet) før, så 100% sikker kan ingen være. Det er bare å se på store nasjoner som Tyskland i dette VM. Endret 12. juli av Fazam
Dagner Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Fazam skrev (Akkurat nå): Nå har man blitt overrasket (skuffet) før, så 100% sikker kan ingen være. Det er bare å se på store nasjoner som Tyskland i dette VM. Etter så mange år med null tro på dette laget, mange år hvor jeg ikke har likt landslagspauser fra klubbfotballen, så velger jeg å være skikkelig optimist!
Fazam Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Fazam skrev (21 minutter siden): Først er det Nations League. Norge er i A-gruppen for første gang, og skal møte Danmark og Portugal på Ullevaal i sine to første kamper (i september). Nå er det vel slik at Ronaldo har gitt seg på landslaget? En attraksjon mindre såklart, men da kan det vel hende at de blir verre å møte. Danmark er sikkert revansjesugne etter deres miserable VM-kvalifisering.
Korgutt Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli De 12 gruppevinnerne går direkte til EM sammen med de 8 av 12 beste gruppetoerne. Dersom de 4 vertsnasjonene havner blant de 20 direktekvalifiserte nasjonene så blir det 4 plasser i playoffen. Dersom 3 av vertsnasjonene havner blant de 20 vil den siste vertsnasjonen ta en av de 4 playoffplassene og skulle bare 2 av de 4 vertsnasjonene havne blant de 20 direktekvalifiserte nasjonene vil det kun bli 2 plasser i playoffen. De 4 siste gruppetoerne i gruppespillet vil være sikret playoff. Så får man se hvor mange puljevinnere fra Nations League som får sjansen i playoffen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå