Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
43 minutes ago, BadCat said:

Jeg ser ikke behovet for et mangfold av mennesker når man kan snakke med nøytral og faktabasert LLM. LLM har alt jeg savner hos 49 av 50 mennesker, altså 98%.

Det største minuset er fravær av fysisk kropp, men det kommer forhåpentlig på sikt. 

En LLM er kverken nøytral eller nødvendigvis faktabasert.  Kanskje mer nøytral og faktabasert enn mange mennesker, men fortsatt ikke nøytral og utelukkende faktabasert.

Bli med i Pride parade og krev offerstatus kanskje?  Som LLMofil? :p :p :p :dremel::devil:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
37 minutes ago, Snikpellik said:

"I 2022 avdekket Bufdir at et stort flertall, 84 prosent, av Norges befolkning synes det er viktig at Pride markeres."

https://www.blikk.no/dan-bjorke-oslo-pride-pride/48-prosent-mener-det-blir-litt-for-mye-pride/248758

Lenken er dessverre brutt.

Min bild var alltså fra buffdir sin egen rapport. Du har länkat till en side som länkar till den. Det er på side 37 hvis du ikke orkar se igenom hela.  

Ska jag behöva förklara vad de spurte, vad de fick för svar och hvorfor man ikke kan dra slutsatsen at 84% av Norges befolkning synes det er viktigt at Pride markeras utifra den datan?

edit: tycker det sier en del at nu har två likat et inlägg som välger at tro på vad som står i en länk om en studie istället för att läsa vad som står i studien. Total avsaknad av kildekritik når de till och med fick se vad som stod i kilden selve. Alternativt en total avsaknad av förståelse av resultaten av en spörreundersökelse och enkel logik.  

Endret av fredrik2
  • Liker 4
Skrevet
Filmvenn skrev (58 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg har sett noe mer synonymt med hat mot f. eks transpersoner og skeive som det norske flagget.

Og nettopp denne radikaliseringen vil jeg til livs. Når en del av dere anser det norske flagget som «synonymt med hat» og ønsker å fortrenge det fra offentlige flaggstenger mener jeg det er viktig å påpeke at flagget representerer oss alle, uavhengig av legning, og blr være nie vi samles rundt heller enn fordømmer. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Pride-markering er fint det. Det er ikke min kampsak, jeg må nesten velge blant flere goder for hva jeg skal involvere meg aktivt i(litt som "pick your battles"). Jeg har vondt med å forstå motstanden mot regnbueflagging all den tid jeg ser det som et symbol for grunnleggende menneskerettigheter. Om det får for mye eller for lite oppmerksomhet legger jeg meg lite opp i. Det blir en tullete diskusjon i mine øyne. Hvis man selv har valgt andre kampsaker, så konsentrer deg heller om de. At veldig mange engasjerer seg betyr bare at de har valgt dette som en kampsak, hvorfor skal man tråkke det ned?

Eneste jeg personlig kunne tenke meg å pirke borti er knyttingen til organisasjonen FRI. De har en helt åpen politisk agenda som det må være lov å være uenig i. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
21 minutes ago, herzeleid said:

Og nettopp denne radikaliseringen vil jeg til livs. Når en del av dere anser det norske flagget som «synonymt med hat» og ønsker å fortrenge det fra offentlige flaggstenger mener jeg det er viktig å påpeke at flagget representerer oss alle, uavhengig av legning, og blr være nie vi samles rundt heller enn fordømmer. 

Gå til livs av det da, stopp disse som bruker det norske flagget som en måte for å trykke ned på folk som meg, så skal jeg revurdere om det flagget er bedre passende for mine behov enn det med regnbuefarger.

Det er ikke mitt ansvar å rydde opp i hvordan konservative, pseudofascistisker krefter, bruker det norske flagget.

Endret av mronym
skrivefeil
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
herzeleid skrev (17 minutter siden):

Grunnen for det er jo at de folka bruker det for alt det er verdt, akkurat som vår egen historie og norrøn mytologi så misbrukes det av atale hat grupper, vi lar disse haterne bruke våre flagg og vår mytologi, og hvor blir det av den årlige tråden om den bruken av akkurat det flagget? Det er jo tilsynelatende en gruppe som mener at ett flagg som symboliserer menneskerettigheter er mer viktig å protestere mot, enn en kjempe ekkel bruk av det norske flagg som brukes for å representere noe det faktisk ikke representerer, det med veldig liten protest, og det er jo litt rart? 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
15 minutes ago, Nimrad said:

Eneste jeg personlig kunne tenke meg å pirke borti er knyttingen til organisasjonen FRI. De har en helt åpen politisk agenda som det må være lov å være uenig i. 

Men hvorfor reagerer du bare på at FRI er politisk? 

Fotball er politisk. Stopping av Pride i skoler er politisk. 

Alt er politisk.

Endret av Filmvenn
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Filmvenn skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor reagerer du bare på at FRI er politisk? 

Jeg reagerer ikke på det? Men det må være lov å være uenig.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Nimrad said:

Jeg reagerer ikke på det? Men det må være lov å være uenig.

Jeg tenker på at du ikke reagerer likt på f. eks motparten til FRI her, som faktisk er en politiker som mottar pengene direkte. Hvordan er det ikke politisk? Og hvorfor reagerer du bare på at en part er politisk? 

• Liker 5
Skrevet
Filmvenn skrev (3 minutter siden):

Fotball er politisk. Stopping av Pride i skoler er politisk. 

Alt er politisk.

Er nok ikke enig i deg der.

Organisasjonen FRI har en helt spesifikk, uttalt og skriftlig politisk agenda.

• Liker 5
Skrevet
Just now, Nimrad said:

Er nok ikke enig i deg der.

Organisasjonen FRI har en helt spesifikk, uttalt og skriftlig politisk agenda.

Du trenger ikke å være enig med meg.

Det er fakta at fotball er politisk, og ingenting har gjort mer fotball mer politisk det siste året enn å gi en fotball-fredspris til en krigspresident. 

Det er også fakta at motparten til FRI her er politisk. 

Her skal jeg gjøre det ganske tydelig for deg.

image.png.dad2789d509d5d3b92bf8d6832477836.png

image.png.2c5229516f57e81c0d21a93dcf0cd92e.png

image.png.f4a91947e78f85b51b6c03227ae60192.png

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Filmvenn skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker på at du ikke reagerer likt på f. eks motparten til FRI her, som faktisk er en politiker som mottar pengene direkte. Hvordan er det ikke politisk? Og hvorfor reagerer du bare på at en part er politisk? 

Her tillegger du meg noe jeg gjerne vil ha meg frabedt. Jeg har ikke sagt noe om noe motpart, jeg har ikke sagt at jeg er uenig med FRI i noe som helst. Jeg vet ikke en gang hvem motparten til FRI skulle vært. Det er ikke min kampsak fra eller til. Jeg sier bare, siden tråden handler om Pride, som jo stort sett arrangeres av FRI, at det må være lov å være politisk uenig med de uttalelsene FRI kommer med all den tid de har en åpen politisk agenda.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Filmvenn skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke å være enig med meg.

Det er fakta at fotball er politisk, og ingenting har gjort mer fotball mer politisk det siste året enn å gi en fotball-fredspris til en krigspresident. 

FIFA er politisk, du sier at fotball er politisk. Du sier jeg kan være uenig, men sier samtidig at hvis jeg er uenig så motsier jeg fakta. Noe skurrer her. Å sparke en ball med mål om å sparke den mellom noen stenger anser jeg ganske lite politisk. Men det er en tullete diskusjon som har ekstremt lite med saken å gjøre. Jeg vil bare ha meg frabedt å bli stemplet meninger jeg ikke har bare fordi jeg sier det må være lov å være uenig med FRI.

Endret av Nimrad
  • Liker 3
Skrevet
3 minutes ago, Filmvenn said:

Tror du er den enda (forutom Trump) som bryr dig om det priset.

• Liker 2
Skrevet
mronym skrev (28 minutter siden):

Gå til livs av det da, stopp disse som bruker det norske flagget som en måte for å trykke ned på folk som meg, så skal jeg revurdere om det flagget er bedre passende for mine behov enn det med regnbuefarger.

Det er ikke mitt ansvar å rydde opp i hvordan konservative, pseudofascistisker krefter, bruker det norske flagget.

skaftetryne32 skrev (17 minutter siden):

Grunnen for det er jo at de folka bruker det for alt det er verdt, akkurat som vår egen historie og norrøn mytologi så misbrukes det av atale hat grupper, vi lar disse haterne bruke våre flagg og vår mytologi, og hvor blir det av den årlige tråden om den bruken av akkurat det flagget? Det er jo tilsynelatende en gruppe som mener at ett flagg som symboliserer menneskerettigheter er mer viktig å protestere mot, enn en kjempe ekkel bruk av det norske flagg som brukes for å representere noe det faktisk ikke representerer, det med veldig liten protest, og det er jo litt rart? 

Om dere lar helt marginale troll på internett definere deres forhold til det norske flagget er jeg redd dere lar dere radikalisere for lett. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutes ago, fredrik2 said:

Der tar du feil. Dette i samme uka som en bok om saken ble gitt ut, og trekket, fordi det var kopiert direkte fra KI:

Forfattere reagerer på KI-bok: – Et alvorlig tillitsbrudd – NRK Kultur og underholdning

Fifas fredspris, Lise Klaveness | Norge har sendt brev til Fifa: Vil skrote fredsprisen som Donald Trump vant

Growing sense of embarrassment at Fifa over Donald Trump peace prize | Fifa | The Guardian

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Det tviler jeg sterkt på, mange som er glad i fotball bryr seg på det ene eller det andre viset tror jeg, og det er det en grunn til, dessverre er hele organisasjonen ikke til å stole på, og mange igjen vil nok tenke på dette som et steg langt over streken fra fifa. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det tviler jeg sterkt på, mange som er glad i fotball bryr seg på det ene eller det andre viset tror jeg, og det er det en grunn til, dessverre er hele organisasjonen ikke til å stole på, og mange igjen vil nok tenke på dette som et steg langt over streken fra fifa. 

Greit, er nog många som tycker at fifa ikke skulle ha gett ut det priset men vad har det för implikationer? 

Trump blev glad. Väldigt få andra tror jag bryr sig mig om priset. Är väl inte många som tror jobbar mer eller mindre för fred efter det priset? 

Det är ju inte som Nobelpriset som i de allra flesta områden faktiskt är något stort at få. 

Det var väl et enkelt sätt at få Trump positiv till noen eftersom VM ska gå i USA utan att det egentligen har noen implikationer på något som helst. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...