Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutes ago, DukeNukem3d said:

"(psykologiske operasjoner) er planlagte operasjoner for å overbringe utvalgt informasjon til et publikum for å påvirke deres følelser, motiver, objektive tankeevne. Formålet er tilslutt å påvirke avgjørelsene til myndighetspersoner, organisasjoner, grupper og individer. Kan brukes på strategisk, operasjonelt eller taktisk nivå.

USA er særlig kjent for begrepet og har egne militære psykologiske operasjoner."

Den samme taktikken ser man i den målrettede propagandaen, i høyreekstrem media, og tråder her inne, om å fremstille såkalte "MENA"-mennesker som livsfarlige barbarer."

Du verden så effektive disse "psyopene" til USA er. Får meg til å reagere på islamistisk terror, ydmykelsesran, gjengkriminalitet og æreskultur. Slikt trengs mye propaganda.

Ja psyopene til USA har jaggu klart å narre 72% av den norske befolkningen 🙄

Innvandring, Integrering | Integreringsbarometeret: Nordmenn er blitt mer kritiske til innvandring

Er faktiskt lite förvånad över hur en del tror at allt de ikke tror på bara er propaganda/psyobs. Som at folk inte har någon som helst möjlighet att se och förstå världen de lever i. Till och med når det finns tydligt statistik som visar en ting så må det vara Putin og Trump som ligger bakom förståelsen. 

Blev faktiskt förvånad når jag för några dagar sen läste några debatt inlägg om svensk skola. Der verkade alla partier (de stora i alla fall) vara enig i att hederskulteren som har blivit importerad fra en del länder faktiskt ikke er så bra och att skolen ska försöka bli av med den. 

I Norge finns det vel fremdeles ikke noen sån kultur och de som tror de er hjernevaskade av Trump ...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, Casey said:

Det er vel heller bare å avvikle 17.-maifeiringen, det har bare utartet i full og spetakkel.

Du tror Pride feiringen er den hellige gral eller? Tro meg det er mye uhemmet ubeskyttet sex, poppers og narkotikabruk i disse miljøene.

Selv om to homofile ikke snorter ei stripe cola midt på Karl Johan å har sex foran skuelystne betyr det ikke, at det ikke skjer bak lukkede dører.

• Liker 1
Skrevet
45 minutes ago, AtterEnBruker said:

Og som nevnt før, folk som gnåler i det uendelige om at det kun finnes to kjønn, gjør det aller mest fordi de mener at våre medfødte kjønnsorganer er en uformell kontrakt med samfunnet (deres ideelle samfunn vel og merke), der vi er pålagt å utøve våre forutbestemte kjønnsroller. Der mannen i huset ruler over kvinnen, og kvinnen føder barn, steller hjemme og kjenner sin plass. Du vet, sånn som i Vladimir Putin-land. Patriarki kalles det.

Det som er ironiskt (eller snarare idiotiskt) er at könsideologien på många sett handlar om stereotyper. En kvinne som har manligt er egentligen en mann etc. 

Så det du skriver er helt enkelt helt fel. Könsideologien gör absolut inget för att ändra på könsrollerna. Feminismen gjorde det men könsideologin er många steg bakåt och handlar om noe helt annat än feminism.

45 minutes ago, AtterEnBruker said:

Ideen om flere enn to kjønn, vil da bety at patriarkiet bare var pølsevev og oppspinn hele tiden. Noe det faktisk er, fordi sosiale hierarkier er faktisk pølsevev og oppspinn. Men det er også et verktøy for å opprettholde makt.

Og derfor er det mange som ikke liker ideen om "flere enn to kjønn". Fordi det truer deres makt. Og ja, jeg er klar over at det finnes andre som gnåler over at det finnes kun to kjønn, som ikke nødvendigvis er tilhengere av VladimirPutinsk makthierarki. De er, som andre har nevnt, sekundære ofre for misinformasjon, og har da blitt nyttige brikker for disse patriarki-krigerne.

Så noen procent som sier de er trans, en idiologi der man får välga kön själv der noen procent gör det ska ändra hela samfunnet? 

Också har vi ju det der med att finns mer än två kön er helt meningslöst som en talking point. 

• Liker 1
Skrevet
On 6/5/2026 at 4:59 PM, Espressivo said:

Anbefaler de av dere som anklager alle for å være homo-hatere, å se delen hvor han debatterer den første personen her.
Han er veldig elokvent, behersket og analytisk og han har et par poeng jeg sier meg enig i.

Helt sykt at de som skal debattere krf også mener kristendom er røttene. Det er over 10'000 år med hdedninger som vrir seg i gravhaugene sine.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 6/4/2026 at 8:53 AM, Rhabagatz said:

Det blir som med russetiden eller Movember. Det er for det meste frivillige organisasjoner som står bak. Spørsmålet som er legitimt å stille er om skal få holde offentlige markeringer og/eller statsstøtte. Men her gjelder ytrings- og organisasjonsfriheten.

Å være imot Pride er som å være imot russetiden eller Movember. Helt irrelevant. Husk at det er frivillig å delta.

Nei, Pride er ikke som russetiden.

Russetiden er en rekke kommersielle arrangement som man kan være med på etter å ha lagt igjen penger hos kommersielle aktører for klær og russekort, kanskje har man også leid eller kjøpt en russebuss for en haug av penger. Russeservice som er en aktør som selger effekter til russen gikk med ikke mindre enn 5 millioner i overskudd i 2025. Det dårligste året de har hatt på lenge.

Pride derimot er helt riktig basert på frivillighet, det er basert på aktivisme og er i bunn og grunn en protestaksjon.

At pride skaper debatt er bra, det er en protestaksjon og protestaksjoner skal skape debatt. At pride inneholder og tildels spiller på seksualisering er naturlig, det har vært sånn i mange år og det bør fortsette å være sånn.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (1 time siden):

Som jag skrev tidigare bufdirs direktiv, FRIs sina åsikter, ändring av lover etc er uppenbart resultatet av en ideologi.

Det er åpenbart tre muligheter for hvilken garderobe transpersoner skal bruke, og det er problemer assossiert med alle tre.

Det er ingenting radikalt med noen av løsningene, og problemer assossiert med alle -- som lar biologiske menn, hovedsakelig, misbruke lovene.

Om biologiske kvinner skal bruke kvinnegarderoben, og biologiske menn herregarderoben, så kan biologiske menn få tilgang på jentegarderoben ved å påstå at de ble født kvinne og har tatt testosteron.

Er noen av disse biologisk kvinne, og er noen av dem biologisk mann?
Hvilken garderobe skal de bruke, om man ikke lider av en radikal ideologi?

2345.thumb.jpg.59cdef6b747d0116a9bd9ef7389383cd.jpg_120492493_jamie1.jpg.webp.87d645741851a5d9449c26bfc2175df6.webp

For meg er det åpenbart at begge bør bruke herregarderoben.
Uten at det fremstår spesielt radikalt.

Man kan säkert hitta på 50 forskjelliga genders men saken handlar faktiskt ikke om at folk som identifeserar sig som for eksempel pangender vil vara i garderoben som tidligare var för egogenders eller spela fotball med det lokala leogender laget. 

Akkurat som man kan finne på 50 forskjellige legninger, som alle beskriver tiltrekning mot menn og kvinner eller blandinger.
Hvor mange anerkjente legninger finnes det?

Hvor mange legninger anerkjenner du? Det er jo alle beskrivelser av en opplevelse av å bli tiltrukket av kjønn, i en prosess som har utviklet seg paralellt med kjønnet formering, sammen med kjønnsdifferensieringen av hjernen for øvrig -- som også bestemmer kjønnsrollemønster.

Kjønn(sidentitet) er det å oppleve at man selv tilhører gruppen menn, kvinner, begge deler, ingen av delene, eller et mer komplisert mønster -- ikke så ulikt hvordan seksuell tiltrekning fungerer, med tiltrekning mot menn, kvinner, begge deler, og ingen av delene; som plasserer oss på minst fire opplevelser.

Ok ... som vanligt så ignorerar du helt vad folk skriver och vad som er saken. 

...nei, det er stikk motsatt:

Du ignorerer virkeligheten av at radikal kjønnsideologi er noe du selv sprer -- i følge kildene som sprer anti-kjønn-ideologi:

Her fra Det Hvite Hus under Trump-administrasjonen, en av kildene som har spredt forestillingen om 'radikal kjønnsideologi':

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/01/defending-women-from-gender-ideology-extremism-and-restoring-biological-truth-to-the-federal-government/

Konservativ.no:

Sitat

Vi i Konservativt sier tydelig nei til den radikale kjønnsideologien som nå presses inn i skoler og barnehager. Vi er imot konsepter som “rosa kompetanse” og liknende tiltak som forvirrer barn om biologiske fakta. Vi mener at det finnes kun to kjønn – gutt og jente – og at dette er en naturlig, biologisk realitet som ikke skal undergraves i undervisning eller oppdragelse.
Barn skal beskyttes, ikke manipuleres. Vi kan ikke akseptere at ideologi skal få overskygge sunn fornuft og trygge rammer i barnas oppvekst. Det er vår plikt å stå opp for barna og gi dem en klar og trygg forståelse av virkeligheten, uten ideologisk press.
Vi vil sette grenser for radikale eksperimenter og ideologisk propaganda i skoler og barnehager. Barns trygghet og normale utvikling må alltid komme først. Sunn fornuft må vinne over ideologisk fanatisme.

...de vet jo, som alle andre nordmenn, at 'vi' ikke snakker om biologisk kjønn, men de bruker biologi som klubbe -- fordi de ikke erkjenner at sosialt kjønn, gender, er noe separat fra biologisk kjønn.

Det holder at du erkjenner at kjønn (gender) og kjønn (biologi) er separat, for at du faller under definisjonen 'radikal kjønnsideologi' til høyrepopulistene i verden, i Norge, og Steigan.

...

Du bør undersøke hva 'radical gender ideology' faktisk er -- i følge organisasjonene som sprer forestillingene; organisasjoner og personer som kalles anti-gender, fordi de er motstandere av gender-begrepet -- og du bør lenke til kilder.

For forståelsen din av hva det er ikke den som generelt brukes.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Det er åpenbart tre muligheter for hvilken garderobe transpersoner skal bruke, og det er problemer assossiert med alle tre.

Det er ingenting radikalt med noen av løsningene, og problemer assossiert med alle -- som lar biologiske menn, hovedsakelig, misbruke lovene.

Om biologiske kvinner skal bruke kvinnegarderoben, og biologiske menn herregarderoben, så kan biologiske menn få tilgang på jentegarderoben ved å påstå at de ble født kvinne og har tatt testosteron.

Er noen av disse biologisk kvinne, og er noen av dem biologisk mann?
Hvilken garderobe skal de bruke, om man ikke lider av en radikal ideologi?

2345.thumb.jpg.59cdef6b747d0116a9bd9ef7389383cd.jpg_120492493_jamie1.jpg.webp.87d645741851a5d9449c26bfc2175df6.webp

For meg er det åpenbart at begge bør bruke herregarderoben.
Uten at det fremstår spesielt radikalt.

Nu har jag läst igenom det du skrev över. Vad är sambandet med det jag skrev och det du siterade? Vad var det egentligen du svarade på?

Akkurat som man kan finne på 50 forskjellige legninger, som alle beskriver tiltrekning mot menn og kvinner eller blandinger.
Hvor mange anerkjente legninger finnes det?

Hvor mange legninger anerkjenner du? Det er jo alle beskrivelser av en opplevelse av å bli tiltrukket av kjønn, i en prosess som har utviklet seg paralellt med kjønnet formering, sammen med kjønnsdifferensieringen av hjernen for øvrig -- som også bestemmer kjønnsrollemønster.

Kjønn(sidentitet) er det å oppleve at man selv tilhører gruppen menn, kvinner, begge deler, ingen av delene, eller et mer komplisert mønster -- ikke så ulikt hvordan seksuell tiltrekning fungerer, med tiltrekning mot menn, kvinner, begge deler, og ingen av delene; som plasserer oss på minst fire opplevelser.

Nok en gang vad er det svarar på? Når du alltså inte ville kommentera det jag skrev så trenger du ikke sitera mig.

...nei, det er stikk motsatt:

Du ignorerer virkeligheten av at radikal kjønnsideologi er noe du selv sprer -- i følge kildene som sprer anti-kjønn-ideologi:
Det holder at du erkjenner at kjønn (gender) og kjønn (biologi) er separat, for at du faller under definisjonen til høyrepopulistene og Steigan.

Ok, jag sprer radikal kjönnsideologi. Er ju absolut inget med radikal kjönnsideologi som går utöver at sex och gender ikke er samma sak i det engelska språket. 

Men du er vel mer trolig å bare gi uvitenskapelige tullinger rett enn å faktisk forsøke å ha rett og stå for det, for en gangs skyld -- om det å ha rett ikke er politisk korrekt blant høyrepopulistiske gutter.

Har ingen peiling på vad det er du säger. Jag har uppenbart haft rätt angående idrett och transpersoner eftersom jag såg på forskningen istället för kulturkrigarna och alla totalt idiotiskt argument fra kjönnsideologien. Er rimeligt sikker på att jag kommer få rätt på många andra områden om den ideologien också baserat på forskning og logik.  

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Du verden så effektive disse "psyopene" til USA er. Får meg til å reagere på islamistisk terror, ydmykelsesran, gjengkriminalitet og æreskultur. Slikt trengs mye propaganda.

Alle disse er patriarki-problemer. Du velger å gjøre dem om til rase-problemer og/eller "annen kultur enn oss"-problemer. Noe de ikke er.

Imens reagerer du ikke på disse såkalte "negerjegerne".

Har ikke registrert at du reagerer på at Truls Mehus, politikeren bak denne innsmlingsaksjonen mot Pride, også ønsker å redusere kvinner til vandrende kuvøser.

Har heller ikke registrert at du reagerer på denne Online Rape Academy som ble avdekket for en måned siden.

Vet ikke hvorfor, men kan ikke la være å tro at det er fordi dette er tilfeller hvor man ikke kan peke på en muslim som gjerningsperson. Men jeg kan jo seff ta feil...

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Ok, jag sprer radikal kjönnsideologi. Er ju absolut inget med radikal kjönnsideologi som går utöver at sex och gender ikke er samma sak i det engelska språket. 

...søk gjerne hva gender ideology er på wikipedia...

https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-gender_movement#Terminology
Det finnes ingen artikkel, fordi det er ren misinformasjon fra høyrepopulismen.

...og hvis du finner ut av hva kildene som bragte begrepet til Norge mener med det, så er det nettopp at det ikke er noen distinksjon mellom kjønn (gender) og kjønn (sex).

Men det krever at du faktisk gjør noe annet enn å kverulere og ikke forstå hva folk skriver.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, AtterEnBruker said:

Alle disse er patriarki-problemer. Du velger å gjøre dem om til rase-problemer og/eller "annen kultur enn oss"-problemer. Noe de ikke er.

Du verkar tro på en lösning som passar allt hela tiden.

Er verkligen patriarket lika stort och viktigt i alla länder och alla kulturer? Noen forskjell på Norge och Afganistan med tanke på patriarki? 

• Liker 3
Skrevet

Denne tråden har blitt ødelagt. Den går ingen veier. Den dør sikkert ut i Juli.

Fordi alle vet at majoriteten bare "bryr" seg om pride èn måned i året

• Liker 4
Skrevet (endret)
AtterEnBruker skrev (27 minutter siden):

Imens reagerer du ikke på disse såkalte "negerjegerne".

Har ikke registrert at du reagerer på at Truls Mehus, politikeren bak denne innsmlingsaksjonen mot Pride, også ønsker å redusere kvinner til vandrende kuvøser.

Har heller ikke registrert at du reagerer på denne Online Rape Academy som ble avdekket for en måned siden.

Du registrerer at jeg ikke reagerer på ting og folk jeg knapt har hørt om? lol ok. Måtte google alle tre..

Men jeg danner meg min mening stort sett på egen hånd jeg, du må ikke anta at andre følger en bevegelse blindt fordi du gjør det... :)

Jeg forsøker å google "negerjegerne" så får jeg opp noe fra 2013? Var det dette jeg skulle ha reagert på? Du antar en masse rare greier, men det ender jo som oftest opp som tomme stråmenn.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
Skrevet
vortex skrev (1 time siden):

Selv om to homofile ikke snorter ei stripe cola midt på Karl Johan å har sex foran skuelystne betyr det ikke, at det ikke skjer bak lukkede dører.

Hva eksakt er problemet? At de snorter ei stripe cola? 🙂

Skrevet
Just now, Red Frostraven said:

...søk gjerne hva gender ideology er på wikipedia...

https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-gender_movement#Terminology
Det finnes ingen artikkel, fordi det er ren misinformasjon fra høyrepopulismen.

...og hvis du finner ut av hva kildene som bragte begrepet til Norge mener med det, så er det nettopp at det ikke er noen distinksjon mellom kjønn (gender) og kjønn (sex).

Men det krever at du faktisk gjør noe annet enn å kverulere og ikke forstå hva folk skriver.

Du er rätt tröttsam. Nu har jag noen ganger skrivet at det jag kallar kjönnsideologi er lätt at förstå genom at läsa lite av vad bufdir och FRI og andra skriver så har du hittills ikke vågat kommentera det. 

kön (sex) ska försvinne eller i alla fall ignoreras och byttas ut mot könsidentitet. Kön er noe man bestämmer helt selv och andra ska alltid vara enig. Dette er så viktigt at man helst ikke ska använda et neutralt språk så at ikke en manlig barnfödare ska föle sig dålig eller en 10 åring som utförskar sin identitet får höra fel pronomen. 

Denna identiteten ska också fungera på eksakt samma sätt som dagens kön, angående sport, garderober, fengsel, voldtäktsmotak etc. 

Man får inte heller hålla på med omvendelseförsök som i sin renaste form medför at ingen för ställa noen kritiska spörsmål till eller undersökelser av den 11 åriga jenten som sier hon er en gutt utan det ska bekreftes och då genom pubertetsblockerare, hormoner och operationer. 

Det verkar också vara ett rätt stort fokus på at skole och barnehage ska hjälpa til at utforska denna kjönnsidentitet i tidig alder. 

Er vel noe sånt det handlar om. 

Sen alla som er helt eller delvis oeniga med noen i denna ideologien klassas som transfober eller homofober av aktivisterna. Hela tiden bruker man också alla bokstäverna i LBHTQ+ trots at de allra flesta bara er skeptiska till det som har med T och kanske noen annen bokstav på slutet.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
9 minutes ago, DukeNukem3d said:

Du registrerer at jeg ikke reagerer på ting og folk jeg knapt har hørt om? lol ok. Måtte google alle tre...

Men jeg danner meg min mening stort sett på egen hånd jeg, du må ikke anta at andre følger en bevegelse blindt fordi du gjør det... :)

Jeg forsøker å google "negerjegerne" så får jeg opp noe fra 2013? Var det dette jeg skulle ha reagert på? Du antar en masse rare greier, men det ender jo som oftest opp som tomme stråmenn.

image.png.cdf2ae9093f40951f15c6b632fc7a6e5.png

Tror at negerjegere var en snappchat grupp i saken för några månader sen der två umgdommar torturerade en svart gutt i många timmar. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, Duriello said:

Hva eksakt er problemet? At de snorter ei stripe cola? 🙂

Om du leser hva jeg quotet så, hva er problemet med å drikke alkohol? At noen få skal lage bråk på byen 17 mai betyr ikke at vi trenger å avskaffe nasjonaldagen. Det er fyll og slossing resten av året også. 

Jeg bare dro en kjapp sammenligning at de homofile og resten av folket som ferier pride ikke er er mors beste barn de heller

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
fredrik2 skrev (3 minutter siden):

Tror at negerjegere var en snappchat grupp i saken för några månader sen der två umgdommar torturerade en svart gutt i många timmar. 

Ai, nå ser jeg. Virkelig en fæl sak som av en eller annen grunn har gått meg hus forbi. Jeg forstår ikke stråmannen til "Atter", vi har da ingen problem med å ta avstand til sånt. 

• Liker 5
Skrevet
vortex skrev (17 minutter siden):

Om du leser hva jeg quotet så, hva er problemet med å drikke alkohol? At noen få skal lage bråk på byen 17 mai betyr ikke at vi trenger å avskaffe nasjonaldagen. Det er fyll og slossing resten av året også. 

Jeg bare dro en kjapp sammenligning at de homofile og resten av folket som ferier pride ikke er er mors beste barn de heller

Ja så det nå. Bare glem det. 👍

Skrevet
4 minutes ago, Tussi said:

Jeg har et spørsmål, det gule feltet med en omvendt C, hva er det i det utvidede pride-flagget?

Finner inget omvändt c men en ring i det gula feltet verkar vara intersex (som inte längre er et begrepp man bruker, nu ska det vara dsd).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...