Jump to content

IceBlitz

Medlemmer
  • Content Count

    4249
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

IceBlitz last won the day on August 11 2017

IceBlitz had the most liked content!

Community Reputation

2206 :)

About IceBlitz

  • Birthday 02/20/1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Vet det er en litt gammel tråd, men tenkte å dele litt relevant informasjon om samme problemstilling om andre forsøker å Google seg fra til litt. Har VW Golf GTE 2017 (Mk1). 60kkm og 120kkm tar Gumpens Auto Vest 8800kr for. Dette inkluderer pluggbytte og kupefilterbytte men tror ikke det inkluderer oljeskift på DSG-girkassen. Står ingenting om det i prisoverslaget jeg fikk i hvert fall. Jeg skal ha storservice nå og kommer hvertfall til å be om DSG oljeskift i tillegg. Min er gått 120.000km (pendling), og den har svært lite problemer. 0% rust, ikke et fnugg faktisk (utenom bremser såklart), noe som er svært overraskende da VW generelt er noen rustegryter. Bremsene kan ruste litt om man i regnsesongen ikke er flink til å bremse litt. Anbefaler en hard oppbremsing en gang i uken. Regenereringen bremser såpass godt at bremsene sjeldent blir ordentlig brukt. Men bremser man som nevnt over så vil det ikke bli et problem. Batterikapasitet har tilsynelatende ikke forandret seg. Bilen viser 49 eller 50km ved start hver gang bilen er fulladet, avhengig av temperatur. Jeg har klart 54km på ren elmodus, så selv om NEDC tallene er svært ambisiøse er det altså mulig å klare det (varmeapparat og annet utstyr avslått). Mange har ikke trodd meg på dette, så jeg har både video og bilder av statistikken på bilen som bevis . Skinnsetene er derimot noe som ikke er bra på denne bilen. Skinnet har begynt å regne i sømmene på begge sider foran på førersetet. Tenkte kanskje det var fordi det er blitt sittet mye i det. Men det har såvidt begynt å skje på passasjersiden også. Etter å ha sett nøyere på det, og fått en salmaker til å se på det er konklusjonen at skinnet svært tynt og av svært dårlig kvalitet. Jeg har en BMW X5 i tillegg til Golfen, og der kjenner man lett at skinnet i setene er mye tykkere og sterkere, det har en helt annen feel. Skinnet i VW kjennes mer som skai. BMW-en er gått 350.000km og ingen av setene har et eneste merke. Golfen har gått 120.000km og to av skinnsetene begynner allerede å revne i sømmene. Så vet man det. Girkassen lager av og til litt lyder, spesielt i revers ved veldig rolig igangkjøring. Har Googlet dette mye, og generell konsensus på forumer er at DSG kassene lager lyder og kan bråke litt men at dette ikke trenger å være noe problem. Det finnes derimot aldri en eneste lyd når jeg kjører i elmodus, så det kan jo være svinghjulet kanskje. I tillegg har jeg funnet følgende info om alle DSG-kassene til VW, Golf GTE har DQ400 kassen som ifølge nedenstående uttalelse virker å være pålitelig: https://www.honestjohn.co.uk/askhj/answer/112154/are-there-any-reliable-dsg-transmissions-used-by-volkswagen- Vet ikke om dette hjelper noen, men tenkte bare å dele erfaringen uansett
  2. Med tanke på at ett sekund er 1 000 000 000 nanosekunder vil jeg tørre å påstå at en reduksjon fra 40 til 21 nanosekunder er vanskelig å merke
  3. Når Korona-viruset er ferdig med å herje må vi se på en løsning
  4. Helt feil, det er ingen relevans. Jeg sier normale folk ikke trenger å bekymre seg ja, men jeg sier ikke at de kan gå ut og leve som normalt uten å være redde for å smitte andre. Dette er noe du velger å tro at jeg mener. Du svarer altså på noe jeg aldri har påstått, ergo ingen relevans. Jeg mener fortsatt at vanlige folk kan leve mer eller mindre bekymringsfritt da svært få trenger å være redde for å dø (foruten de eldre som tidligere nevnt).
  5. Hvordan er ditt innlegg relevant til mitt? Det jeg irriterer meg over, som jeg forklarte veldig nøye i forrige innlegg, er flodbølgen av mennesker som absolutt skal inn til legen. Hva kan legen gjøre? Det er 200 mennesker som er testet positive for korona i Norge. Hva hjelper det at 200.000 mennesker absolutt skal karre seg inn til legen? Rådene fra myndighetene er vel å holde seg innendørs for å begrense smitte. Men du mener altså at alle bør komme seg til legen istedenfor å holde seg i frivillig karantene? Det er det jeg tar fra innlegget ditt siden du er uenig i mitt. Jeg er i mot at folk går til legen når de ikke har symptomer, det beskriver jeg jo ganske tydelig. Pjusk er ikke et symptom!
  6. Ganske irriterende at folk får så panikk for en nesten helt vanlig influensa. Forstår godt at eldre er redde, og at foreldre for småbarn er redde. Men vanlige folk bør da overhodet ikke bekymre seg over dette. Grunnen til at jeg irriterer meg over dette er fordi den ene trommehinnen min sprakk i går, men jeg får ikke hjelp fordi det er så mange mennesker foran meg i kø som føler seg litt pjusk. Jeg sitter med ganske store smerter, og går fortsatt på jobb, men må vike for disse "google-deg-syk" menneskene som tar opp alle telefonkøer, legekontorer og legevakter. Syntes det er ganske urettferdig.
  7. Ehh... Du reagerer på en reaksjon som kommer av at folk liker forskjellige ting. Siden du ikke liker reaksjonene her, så reagerer du selv med å kommentere dette. Du tok med dette VM-gull i ironi med denne 100% tilbakestående kommentaren
  8. Snakk om selvoppfyllende profeti................... Med ok, LMH1. Det tok meg 10 sekunder å finne en artikkel der Tek.no sammenligner ytelsen både på CPU og GPU mellom billige mobiler og de aller dyreste. Artikkelen er såvidt 10 dager gammel. Vær så god: https://www.tek.no/test/i/WbBrWQ/motorola-one-hyper
  9. Hvordan klarer du å skrive slikt tull? 90% av dine 20 000 innlegg er det ingen som forstår, akkurat slik som dette innlegget. Hva i fanden har Xiaomi Mi Mix 3 med Samsungs nye 10nm minne å gjøre? Og hva i alle dager mener du med at mobiltelefoner ikke kan sammenlignes? Mobiltelefoner sammenlignes jo hele tiden med hundrevis av forskjellige testprogrammer som Antutu, Geekbench med mer. PS: Hvis du leser her og ikke er kjent med LMH1 sine innlegg så virker nok min kommentar veldig krass, men bare vit at han bare skriver vas og pølsevev i absolutt alle diskusjoner han deltar i. Gå gjerne inn og se på historikken hans. Her er et utklipp fra hans siste kommentar der han mener man kan anmelde politiet som tyver fordi de har lov til å inndra utstyr som brukes til straffbare handlinger:
  10. Hva er det som motiverer deg til å gjette eller tro? Hvorfor er ikke fakta og statistikk interessant nok til at du undersøker før du lirer av deg en mening? Personlig kjører jeg en VW Golf GTE med 50km oppgitt rekkevidde. Kommer som regel 44-50km pr lading når varmeapparat ikke brukes. Av de siste kjørte 500km har motoren gått ca 15km, altså 2,9%. Det oppnås enkelt ved at jeg plugger i laderen hjemme hver dag når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg lader også på jobb med ekstraladeren som ligger i bilen de dagene jeg vet at jeg skal på en lengre handletur etter jobb. Og så bruker jeg av og til 3,6kW ladepunktene som er rundt forbi i sentrum eller industriparken hvis jeg har ærender der. Det er ikke sikkert alle lader like mye som meg, men de aller fleste lader nok sin PHEV hjemme. Så at det har positiv innvirkning på miljøet er det ingen tvil om. Og om man skal på langtur med en PHEV er det helt klart at å kun kjøre den som hybrid også sparer miljøet. Batteripakkene på en PHEV er 1/10 av det minste batteriet til Tesla, så de forurenser lite å lage og gir gode fordeler under kjøring. For hver eneste oppbremsing og nedoverbakke får man lagret energien man vanligvis ville brukt på å varme opp bremseskivene gjennom regenerering. 1/3 av alle bremsemetere gjøres om til kjøremetere. Så hvis jeg kjører tur-retur Oslo, som er 60 mil, så vil flere mil kjøres med null-utslipp pga regenerering. Men skal være enig i at ikke-ladbare hybrider som Toyota Auris etc ikke vil hjelpe veldig mye. Har kjørt flere tusen km i jobbsammenheng i slike, og det er ikke lange nedoverbakken man skal regenerere før batteriet er fullt og bremseklossene begynner å jobbe. Men i bysentrumer etc vil det helt klart ha en effekt.
  11. Jeg hadde også gjort som deg, brukt mange timer på hesten og kalt den opp etter hunden min. Første gang jeg skulle prøve meg på et togran så fulgte hesten etter og løp ved siden av. Tenkte at det skulle gå fint helt til togbanen snevret inn og hesten ble klemt mellom fjellet og toget. Det var ganske så trist, utrolig nok. Så det er et genialt spill de har laget Løsningen på dette var å "fortrenge" at det hadde skjedd, skyndte meg til snø-biomet og få tak i ny og helt samme hest, kalle den det samme og tweake utseende likt Var nødt lol
  12. Har det rabla for deg? At du får en annen cinematic på slutten av spillet som ENESTE forskjell er altså å TAPE spillet? Og du tar så skammelig feil uansett. Jeg skjøt ned omtrent hver eneste en av skogfolkene men fikk den gode slutten fordi jeg valgte blant annet å spare mange av de som gav opp. Det handler om moral og hvilke valg man tar for å overleve. Ikke om å tape eller vinne. Du kan plaffe ned alle eller ingen uten at spillet forandrer seg overhodet. Det er kun en cinematic på slutten som forandrer seg. At det går an å bli så tett...
  13. Nei, helt feil. Man kan fint unngå å skyte skogfolkene ved å bruke stealth taktikker. Spillet er designet for å gi spilleren et valg om å være ærefull eller ikke, og velger du å drepe menn og kvinner som prøver å overleve i skogen, i en verden full av monstere og anarkister, er det fullt forståelig at man får den dårlige slutt cinematic-en. Spillet er designet for å gi deg valget mellom godt og ondt, og det valget tar du selv. Ikke vær tett!
×
×
  • Create New...