86% user score. Av 67 registrerte spill på metacritic i år, er Gothic 1 remake rangert som nr 6. Som er i... toppsjiktet. Av alle spill registrert på metacritic er det på plass 617 av 6201, som akkurat plasserer det blant topp 10% spill. Det har også very positive på Steam. Igjen et eksempel på anmeldere som ikke er helt i synk med spillere. Jeg synes det er flaut, du/dere mener noe annet. Enige om å være uenige osv.
Ok, jeg trekker det tilbake. Det er ikke flaut, 7 av 10 er ikke dårlig. Men det er trist. Det er trist at spillet ikke blir løftet litt høyere, for det fortjener det. Det hadde gjort at det hadde blitt litt mer synlig og kunne økt salget og økt muligheten for at de lagde en remake av gothic 2 også. Det at jeg skrev flaut er kanskje mer en refleksjon av min egen frustrasjon over at en av de beste spill opplevelsene jeg har hatt på mange mange år blir litt oversett og jeg vil påstå misforstått av spillpressen.