Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde bilen på service, byttet batteri. Alt virket såre vel, helt til vi la ut på langtur i dag og mini ville høre på musikk. Stereoen ble visst låst med tyverisperre når strømmen ble kuttet og må låses opp med kode. Instruksjonsboka sier "kontakt forhandler". Forhandler sier "dette kan bare verkstedet fikse, ring tilbake på mandag".

 

God tur. ?

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke mye å gjøre med likevel, så om planeten går dukken er det like dumt det. :shrug:

Men det er i hovedsak det samme problemet som ligger i bånn, som jeg stresser ved enhver anledning: Der er for mye folk i verden, og da trengs det mer av alt, og man hugger ned mer og  bruker mer og blablabla.

Eneste måte å berge planeten på, er å få slutt på ynglekarusellen, sette mer inn på å stoppe/reversere aldring, slik at vi blir ferre folk, men flere folk som får livserfaring og skjønner problemer, og det blir mindre av slikt misbruk. Drittsekker vil der alltid være, men de vil i en slik utvikling komme i mindretall og etterhvert miste overtaket.
Eneste vei å gå hvis vi skal klare å rette dette opp.

 

Det må rett og slett bringes dit, at vi får begrepet barneskam. Altså at det blir en skam å produsere flere mennesker. Det må opp på høyeste dagsorden og pushes like mye som klima: Barnefødsler må NED. Reduseres til et absolutt minimum over hele verden. Det er avgjørende viktig.
Man må komme bort fra den dumme forblindelsen at "barn er søtt og artig, så det må vi ha mye av, hurra". pling..
Hvis verden skal bedres, må det bli slutt på det dullet der. Skulle ønske det var nittiåringer som ble født, sånn som i filmen The Curious Case of Benjamin Button. Da ville man kanskje begynt å snakke om det, hvis barnet ikke lenger så søtt ut. Så dumt er det egentlig.
Men verden er jo full av fjols som ikke tenker lenger enn til nesetippen, og bare er opptatt av kortsiktig tull og vas, så det ser ikke mye lyst ut.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Folk som kontakter meg kun for å klage på hvor fælt de har det. Hvor mye de sliter, og at ting aldri kommer til å bli bra. Hver gang de f.eks snapper meg er det kun for å klage.

 

Hvis en nær kompis hadde skrevet til meg om problemer hadde jeg gledelig lyttet og forsøkt å hjelpe ham, men jeg orker ikke å være hobby-psykolog for folk jeg ikke ser på som nære venner. Dette er folk jeg kanskje møter 1 eller 2 ganger i løpet av et år. Jeg får lett dårlig samvittighet hvis jeg ignorerer folk som sliter, så jeg har prøvd å hjelpe, men det hjelper tydeligvis ikke. Blir stille i noen dager eller uker, før de kontakter meg pga. de samme problemene når jeg selv er utslitt fra før pga. jobb og andre ting. 

 

Når det jeg skriver ikke virker å hjelpe, aner jeg ikke hva mer jeg skal skrive til dem. Personen har prøvd å få profesjonell hjelp, men det hjalp tydeligvis ikke det heller. 

Lenke til kommentar

Folk som kontakter meg kun for å klage på hvor fælt de har det. Hvor mye de sliter, og at ting aldri kommer til å bli bra. Hver gang de f.eks snapper meg er det kun for å klage.

 

Hvis en nær kompis hadde skrevet til meg om problemer hadde jeg gledelig lyttet og forsøkt å hjelpe ham, men jeg orker ikke å være hobby-psykolog for folk jeg ikke ser på som nære venner. Dette er folk jeg kanskje møter 1 eller 2 ganger i løpet av et år. Jeg får lett dårlig samvittighet hvis jeg ignorerer folk som sliter, så jeg har prøvd å hjelpe, men det hjelper tydeligvis ikke. Blir stille i noen dager eller uker, før de kontakter meg pga. de samme problemene når jeg selv er utslitt fra før pga. jobb og andre ting.

 

Når det jeg skriver ikke virker å hjelpe, aner jeg ikke hva mer jeg skal skrive til dem. Personen har prøvd å få profesjonell hjelp, men det hjalp tydeligvis ikke det heller.

Høres ut som en usunn relasjon, og jeg har opplevd det du skriver selv, og vet hva du snakker om ang dårlig samvittighet. Sett grenser og bryt kontakten. Folk har ansvar for sitt eget liv, det vil si at du også har ansvar for å ikke drukne i andres problemer, men ta vare på seg selv. Jeg har det mye bedre etter jeg stengte slike mennesker ute av mitt liv.

Endret av Røsslyngen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betaler for Netflix og tenkte å se en serie, bare for å bli tvunget til å lese undertekster..

Trodde den tiden var over da jeg ikke har hatt tvunget undertekster på lenge, så nå kansellerer jeg Netflix og går over til nedlasting igjen

 

Du kan da skru av undertekster på Netflix? Hvilken film/serie får du ikke til å skru av på? Eventuelt hvilken versjon (app, tv, browser).

 

bWIJlZZ.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den serien ble ødelagt for meg siden det er samme mann som spiller svogeren til Heisenberg. Tror problemet var at jeg såg serien rett etter Breaking Bad.

 

Googlet skuespilleren og et av de første treffene var "poor man's Bruce Willis".

 

Det stemmer ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...