Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja penger og velstand er ikke alt. Folk med enklere levestandard kan ha det bedre.

Sitat:
"Vi vet at overflodssamfunnet ikke er det normale, hverken historisk eller globalt. Vi lever i en slags unntakstilstand. At Norge er verdens rikeste land er for mange startpunktet for å kreve enda mer. Det kan aldri bli nok. Jeg tror det er et kollektivt selvbedrag."

 

Lenke til kommentar

... er ikke poenget med fartshumper nettopp at en skal senke farten til ca. 30 km/t? Du finner jo ikke fartshumper i 50-soner.

Å joda, er fartsdumpere i 50 sonen her jeg bor iallfall. Jeg mener nå at fartsdumpere er der for at man ikke skal kjøre over fartsgrensen. Hvis de vil at man skal senke farten i 40 sonen feks, så må de jo sette ned fartsgrensen. I mitt tilfelle er det noen veldig firkantede fartsdumper i 40 sonen her jeg bor, og her må jeg ned i 20 km/t for at ikke understellet skal gå nedi. Om jeg holder farten så tror jeg at bilen vil falle fra hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Telefoner har for dårlig batteri. Om det varer 1-2 dager så er det totalt UHOLDBART. Så at det varer en halv dag, er faen meg KRISE.

Vi må avvikle telefonen eller utvikle ny batteriteknologi.

 

Jeg gidder ikke mer. Må ha mobil for nettbanken, venner, jobb, fuckings alt mulig dritt.

Hvis jeg skal sove og det er 3% så vet jeg, at jeg må FINNE en jævla lader. Men det finnes jo faen ikke.

 

Teknologi suger.

Nei , teknologi ruler :

 

Max Zorin : Gentlemen, for centuries alchemists tried to make gold from base metals. Today, we make microchips from sillicon, which is common sand; but far better than gold. Now, for several years, we had a profitable partnership, you as manufacturers, while I acquired and passed on to you industrial information that made you competitive, succesful. We are now in the unique position to form an international cartel to control not only production, but distribution of these microchips. There is one obstacle - Sillicon Valley in San Francisco. Over 250 plants, employing thousands of scientists, technicians. This is the heartland of electronic production in the United States - which accounts for, what, 80% - of the world microchip market. I propose to - *end* - the domination of Silicon Valley and leave us in control of that market.

 

:D

Lenke til kommentar

Men har du det i hele kroppen? Unnskyld, men å dra en slik sykdom frem og påstå at det er det samme som overvekt, og at folk ikke hadde skilt en person med en for stor del av kroppen fra noen som helt tydelig er bare overvektig blir å ha litt for lite tillit til befolkningen. Klart, er alltid de som vil bruke hver eneste mulighet for å rakke ned på andre hvis de kan, men de hopper på hvem som helst med handikapp eller som ser annerledes ut, ikke bare overvektige. Å være overvektig signaliserer at du ikke bryr deg fordi du ikke tar vare på templet ditt. Selvsagt spørs det HVOR i helsesektoren du jobber, er kanskje ikke det beste med en veldig overvektig person som skal prøve å fortelle pasienter hvordan de skal spise bedre f.eks. Alle kan like å tro at de ikke forhåndsdømmer men de gjør det. Ikke er det noe vi burde gå inn for å forandre heller. Forhåndsdømming kan redde liv. Forhåndsdøm i vei, din helse og sikkerhet er viktigere enn å være politisk korrekt i hodet ditt. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan det samme argumentet brukes mot alt som gir en risiko til å belaste velferden vår?

 

Slik som folk som driver med risikosport. Folk som går tur i fjellet. Folk som drikker alkohol. Folk som kjører bil for gøy. Folk som sykler uten hjelm. Folk som tar solarium.

 

 

Og hva med de som med vilje ikke bidrar sitt ypperste for å bedre vår velstand?

 

Folk som tar en utdanning de er interresert i, fremfor en de vil tjene mer penger på. Folk som ikke jobber overtid. Folk som tar ut ferie. Folk som ikke får barn. Folk som bruker penger på underholdning i steden for å investere.

 

 

Og hvem respekterer sine medborgere mest?

 

En feit industribaron, eller en sund og trent vinduspusser?

Det du skrev kan ikke sammenlignes med at noen ikke kan slutte å spise 5000 kalorier per dag, og det gjelder ikke om å vinne "jeg er det beste menneske i verden" konkurransen heller, det jeg skrev var at folk som bevist gjør noe som vil, og her er forskjellen mellom å være feit og risikosport, ødelegge personen på en eller annen måte til slutt, har ikke respekt for seg selv. Om du tar ut ferie, får eller ikke får deg barn, eller bruker penger på underholdning er ikke produktivt, men likevel gjør den personen i det minste antageligvis glad. 

Hvis du bruker argumentet at "folk gjør ting som er skadelig og blir glad for det", ingen som er feit er glad. Ingen som veier over 150kg og har problemer med å gå, putte på sokker, lukter vondt og generelt er ansett av andre som "feite griser", er glade, selvom de kan sverge på at de er.

Lenke til kommentar

Dette gjelder ikke for majoriteten av overvektige tho. Overvekt pga sykdom blir noe helt annet.

Unnskyldninger, de fleste som er feite, er feite fordi de spiser for mye og har for lite bevegelse. Her snakker du om, for å overskyte høyt 5% av overvektige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette gjelder ikke for majoriteten av overvektige tho. Overvekt pga sykdom blir noe helt annet.

Gjerne så er det noe psykologisk bak overspising. Samme med de som drikker mye alkohol, eller tar mye narkotika etc.

 

Derfor jeg syntes det er litt pussig vi har en overvektig leder for landet. Joa ikke noe galt og ha litt for mye når du begynner og komme opp i årene. Men hun er da ganske syklig overvektig. Fatter ikke hun har tid til det med en slik jobb. Jeg hadde garantert mista mange kilo med så mye jobb.

 

Mat er jo relativt enkelt. putter du i deg mer energi enn du bruker. Går du opp i vekt, putter du i deg mindre går du ned i vekt.

 

Så er nok mange som har en "sykdom" når det gjelder overvekt. Men den sitter kanskje i hode

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Derfor jeg syntes det er litt pussig vi har en overvektig leder for landet. Joa ikke noe galt og ha litt for mye når du begynner og komme opp i årene. Men hun er da ganske syklig overvektig. Fatter ikke hun har tid til det med en slik jobb. Jeg hadde garantert mista mange kilo med så mye jobb.

Den logikken der er jeg ikke helt med på. Det tar tid å holde seg i form. Det tar ikke tid å legge på seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den logikken der er jeg ikke helt med på. Det tar tid å holde seg i form. Det tar ikke tid å legge på seg.

Jeg trener ikke, jeg bare passer på mengden jeg spiser :o

 

Har magen blitt litt større tar vi 1 potet mindre til middag en stund fremover..

 

Hvem snakker om at hun skal være atletisk? :p

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...