Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Mitt poeng gikk deg over hodet virker det som. Det er for de aller fleste lettere å gå opp i vekt enn ned. Hvis ikke hadde vi ikke hatt et økende vektproblem. Og det var det som var poenget til Skurupu som du fjaset vekk med verbal skyggeboksing.

 

On topic: Stråmenn irriterer.

Mentalt er det enklere ja. Ikke når det gjelder å ta av, hvis du ikke begynner å bli litt opp i årene, men da blir alt vanskeligere. 

 

Det er så enkelt som calories in calories out, at folk ignorerer dette eller ikke innehar denne kunnskapen forandrer fortsatt ikke på det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vi trenger er en endring i holdningene i samfunnet vi har mot mat ja, men det er fremdeles din egen hånd du må stoppe fra å fortsette å mate deg selv.  Vi kan hjelpe, ikke gjøre det for dem.

Det samme stemmer med de med psykiske lidelser, det blir det samme som å kreve at de tar imot hjelp og jobber med seg selv istedenfor å gjemme seg vekk og forvente at andre bare skal finne ut av problemene for dem, ikke bare be dem skjerpe seg. 

Tror du jeg sier disse tingene fordi jeg hater feite folk? Eller er jeg den som faktisk bryr seg nok til å være brutalt ærlig? Det hjelper ingen å pynte på fakta og ord for å spare deres følelser, det er å gjøre dem en bjørnetjeneste, som er en velment tjeneste som får negative konsekvenser for mottaker. 

Lenke til kommentar

Det er nok mange årsaker til fedme.

 

Når folk lever under vanskelige forhold f.eks psykosialt eller økonomisk mm, tipper jeg det trer inn noen basale "krisemekanismer" i mennesker. Eksempelvis er det fornuftig å lagre reserver på kroppen dersom det er risiko for sult/matmangel. Jeg er ikke så sikker på om menneskets innstinkter er helt omstilt på moderne levemåter, så kanskje instinktene sier: "Her er det krise, best å spise seg opp". Jeg ser ikke bort fra at mennesker som har vektproblemer egentlig har en biologisk fordel historisk sett - at de lett greier å lagre reserver - men at denne fordelen med dagens levevilkår har blitt en bakdel.

 

Skal man sove godt er det en fordel om noen basale behov er dekket. Sikkerhet, varme - og at man er mett. Det hjelper altså å spise seg god og mett på kvelden for de som måtte slite med søvnen av ymse årsaker. lever man vanlige kontorliv er risikoen for å legge på seg rimelig godt tilstede.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble forbikjørt i en tunnel av politiet som kjørte i 100+.. i en sving.. med mot-kommende biler.. Måtte hive meg til siden og lukke begge speilene for og ikke skrape veggen eller politiet.. Blir ganske livredd når en bil kommer 100 km/t+ mot meg og det er såvidt plass til 3 bil-lengder i tunnelen.

 

Sikkert bare meg som føler litt døds angst når dette skjer, har vært andre episoder hvor ambulanser og politi har kjørt så jævlig fort at om jeg ikke flytter meg på 2-3 sekunder kolliderer vi.. Forstår de tar noen syke risikoer men herregud for døds angst når de kjører så jævlig aggressivt..

Lenke til kommentar

 Planter sluker CO².

Jepp. Spesielt bambus, men planter generelt trenger vi mer av.  

Men blir det for mye COi lufta og varmere luft, er man redd det kan bli for mye for plantene, og at de ikke vil virke så effektivt som CO2-fangst/omdannere i fremtiden. Da tenker jeg at både ved å plante mer/stoppe neddhoggging og gjøre tiltak på bedriftsnivå med utvikling av CO2-fanging , kan det gjøre mye viktig. 

Lenke til kommentar

Ble forbikjørt i en tunnel av politiet som kjørte i 100+.. i en sving.. med mot-kommende biler.. Måtte hive meg til siden og lukke begge speilene for og ikke skrape veggen eller politiet.. Blir ganske livredd når en bil kommer 100 km/t+ mot meg og det er såvidt plass til 3 bil-lengder i tunnelen.

 

Sikkert bare meg som føler litt døds angst når dette skjer, har vært andre episoder hvor ambulanser og politi har kjørt så jævlig fort at om jeg ikke flytter meg på 2-3 sekunder kolliderer vi.. Forstår de tar noen syke risikoer men herregud for døds angst når de kjører så jævlig aggressivt..

Huffavmeg! Det høres så kjipt ut. Glad det gikk bra, og at du reagerte kjapt, men svært forståelig at du at reagerer som du gjør. Og jeg tror det er sunnhetstegn, det å bli redd for ting som faktisk ER farlig. Det får deg til å reagere kjapt og redde deg ut av situasjonen. 

Lenke til kommentar

Ble forbikjørt i en tunnel av politiet som kjørte i 100+.. i en sving.. med mot-kommende biler.. Måtte hive meg til siden og lukke begge speilene for og ikke skrape veggen eller politiet.. Blir ganske livredd når en bil kommer 100 km/t+ mot meg og det er såvidt plass til 3 bil-lengder i tunnelen.

 

Sikkert bare meg som føler litt døds angst når dette skjer, har vært andre episoder hvor ambulanser og politi har kjørt så jævlig fort at om jeg ikke flytter meg på 2-3 sekunder kolliderer vi.. Forstår de tar noen syke risikoer men herregud for døds angst når de kjører så jævlig aggressivt..

Det der skal jo ikke skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...