Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unger som lever i en Disneyverden og som i tillegg lager «content» av sine naive reaksjoner til den forferdelige tanken om at noen dyr rett og slett må avlives irriterte meg skikkelig i dag. Ekstra irritasjon: VG blåser det opp på forsida si fordi de vet at det skaper irritasjon på den ene eller andre siden.
 

https://www.vg.no/video/293238/oter-avlivet-med-stein?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-662e0a3acc682fec86654ed6&utm_campaign=overlay-main-ios
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Auto Asmodeus said:

Unger som lever i en Disneyverden og som i tillegg lager «content» av sine naive reaksjoner til den forferdelige tanken om at noen dyr rett og slett må avlives irriterte meg skikkelig i dag. Ekstra irritasjon: VG blåser det opp på forsida si fordi de vet at det skaper irritasjon på den ene eller andre siden.
 

https://www.vg.no/video/293238/oter-avlivet-med-stein?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-662e0a3acc682fec86654ed6&utm_campaign=overlay-main-ios
 

Det er bra at du sprer budskapet så de får flere klikk og tjener mer penger.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (11 timer siden):

Det er bra at du sprer budskapet så de får flere klikk og tjener mer penger.

Jeg tror ikke at de som lusker rundt i denne tråden utgjør så stort volum at det vil være utslagsgivende og merkbart for VG i den grad at de fortsetter med dette eller ikke. Men du skal ha takk for omtanken.

Lenke til kommentar

Det var uansett en lite human måte og avlive på, det kan gå gærent på så mange måter, de fortjener kritikken de fikk, skulle likt å se reaksjonene til noen av de som visstnok ikke lever i en disneyverden om det var deres kjæledyr som ble spontant avlivet med en stein på gata.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (17 minutter siden):

Det var uansett en lite human måte og avlive på, det kan gå gærent på så mange måter, de fortjener kritikken de fikk, skulle likt å se reaksjonene til noen av de som visstnok ikke lever i en disneyverden om det var deres kjæledyr som ble spontant avlivet med en stein på gata.  

Er uenig med deg - et hardt slag med en stein i hodet tok livet av den ganske så fort, og der og da var nok dette den mest effektive og enkleste måten for å unngå at den led unødig lenge. Essensen i bloggerne som filma var tydelig reaksjon på at "å nei nå dreper de den". Vi er mindre "humane" mot mennesker der vi tvinger dem til å lide lenge før de endelig får lov til å dø. Lå jeg med dødelig kreft og vet at jeg skal lide en måned før jeg dør så vær så vennlig å smell en stein i hodet mitt så jeg dør med en gang. Men dette er en helt annen diskusjon.

Minner meg om da jeg avlivde en mus ved å legge en planke over den og slå hardt. Den var tatt av musefella, men hadde fått bare bakparten i klem så den var greit skakk.
Slo litt for hardt så effekten var typ å trampe hardt på en tube med makrell i tomat. Var gørr overalt. Men tviler på at musa led unødvendig lenge. Var noe dritt å tørke opp da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde også blitt noe forskrekket hvis det plutselig med stein ble avlivet dyr på veien nedenfor min residens.

Jeg hadde neppe filmet og brukt innholdet i videostrømmen, videosnutter eller skrevet om det på mine nettsteder. 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (9 minutter siden):

Er uenig med deg - et hardt slag med en stein i hodet tok livet av den ganske så fort, og der og da var nok dette den mest effektive og enkleste måten for å unngå at den led unødig lenge.

Så lenge de treffer så kan det være effektivt, men de hadde kontroll på oteren, de kunne tatt den til veterinær og gjort det skikkelig der, som sagt tror du noen godtar at noen avliver bikkja deres med en stor stein fordi den hadde en skade i foten ? Neppe. 

 

Auto Asmodeus skrev (11 minutter siden):

Lå jeg med dødelig kreft og vet at jeg skal lide en måned før jeg dør så vær så vennlig å smell en stein i hodet mitt så jeg dør med en gang.

Er ikke uenig, det valget skal frie folk få lov til å ta selv, men jeg tror du hadde foretrukket en mer human måte, enn en fyr som dæljer til med en stein som muligens bommer med steinen og så bare fortsatte helt til du var dau etter mellom 7 til 15 slag med denne steinen. Jeg tipper du hadde likt bedre å fått en mer human avlivning en stein i huet til dau. Selv halshugginger gikk ikke alltid etter planen vettu, mennesker er ikke alltid så presise som de tror.     

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker meg at ordføreren der neppe vinner innovasjonsprisen:
– Ka med å ta den til en dyrlege for en human avliving?! Æ kunne betalt.

Supert! Kan alle som støter på et skadd dyr kjøre til rådhuset og ringe på? Elg, reinsdyr, katt og jordrotte. Ordføreren har en enkel, om enn korttenkt løsning på problemet. Det utsagnet irritere meg greit. Og for min del er otersagaen ferdig - den er hos Gud nå.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Menneskehetens fremtid er høyst dubiøs.
image.png.2571163001538a183cbc9183c7154e70.png


Det er ikke Science Fiction, det er Science Facts. Verktøyene for gjenkjennelse av ansiktsuttrykk er nesten som i filmen. Ganske skummelt å beskue dette.

Husk at det som er ment som nyttige verktøy også kan brukes som dødelige våpen. Så skal man ikke forby verktøy/våpen da de er harmløse i seg selv, men AI-roboter kan eller vil etterhvert kunne ta avgjørelser selv og utføre handlinger. Man får håpe at programmeringa holder så det ikke kommer ut av kontroll.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Extra har tilbud på 2 typer potetgull på 2 for 1 tilbud, men hadde kun 1 type på lager, og selv den var nesten utsolgt.

Yt er på tilbud, men også utsolgt, det var de før helga også. 

De har tilbud på pølser, men ingen pølser i butikken, som jeg kunne se.

Første og siste gang jeg "handler" der på en mandag. 
Var der på ettermidaggen, så det var ikke så seint en gang, og seint nok til at de burde ha fått varene ut i butikken. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...