Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Martelè skrev (7 minutter siden):

Fikk med meg dette, og synes det var vanskelig å tro. Hvil i fred.

Må også si at det er rart at ingen har kommentert tråden din

Hei, drapet diskuteres visst i tråden Trump 2025. Men hadde fortjent en helt egen tråd, som denne.

• Liker 4
Skrevet
oddeh skrev (13 minutter siden):

Skjebnens ironi:

Charlie Kirk: "I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights."

He died by his words

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
oddeh skrev (22 minutter siden):

Skjebnens ironi:

Charlie Kirk: "I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights."

"some gun deaths" er vel 30-40 tusen?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
33 minutes ago, Ankor said:

Vold er selvsagt alltid feil mot politiske motstandere, men jeg kommer nok ikke til å felle så mange tårer over en som bl.a. mente at det gamle testamentets regel om at homofile skal steines er helt riktig.

Her vet jeg hva du snakker om, for jeg har sett samme klipp.
Men en vesentlig forskjell som jeg er nødt til å rydde opp i.

Han siterte teksten fra det gamle testamentet, det er langt i fra det samme som å støtte steining skjønner du vel?
En ting er å etterleve verdier i kristendommen, en annen er å utøve gamle straffer fra bibelske tider.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
12 minutes ago, Jojimbo said:

Han siterte teksten fra det gamle testamentet, det er langt i fra det samme som å støtte steining skjønner du vel?
En ting er å etterleve verdier i kristendommen, en annen er å utøve gamle straffer fra bibelske tider.

Han siterer den OG kaller den "God's perfect law when it comes to sexual matters". Nei, jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor han kaller den det hvis han mener at den ikke skal følges.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Skrevet
3 minutes ago, Ankor said:

Han siterer den OG kaller den "God's perfect law when it comes to sexual matters". Nei, jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor han kaller den det hvis han mener at den ikke skal følges.

At du tror for ett sekund at Charlie Kirk mente at det var greit å steine homofile er jo helt latterlig.

Du legger ord i munnen på ham. Han sa det er Guds lov slik den står skrevet, ja, men han har aldri sagt at han ønsker at vi skal praktisere den i dag. Det er en vesentlig forskjell, og hvis du ikke ser det, så diskuterer du med din egen tolkning, ikke med hva han faktisk sa.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 minutes ago, Ankor said:

Så han er en kristenekstremist som kaller det guds perfekte lov, men likevel mener at den ikke skal følges? Den eneste måten din tolkning kan være riktig er hvis han er ekstremt hyklersk. Det er jo heller ikke slik at han har vært spesielt moderat i andre uttalelser om hvordan bibelen skal følges.

Man kommer like langt med deg som å snakke med en vegg, så da kan du bare ha din ekstreme tolkning.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Ankor skrev (8 minutter siden):

Så han er en kristenekstremist som kaller det guds perfekte lov, men likevel mener at den ikke skal følges? Den eneste måten din tolkning kan være riktig er hvis han er ekstremt hyklersk. Det er jo heller ikke slik at han har vært spesielt moderat i andre uttalelser om hvordan bibelen skal følges.

Hadde ikke hørt om han før i dag, men de få klipp som jeg har sett gir meg ikke akkurat et positivt bilde av fyren. Politisk vold / mord / vold generelt er uansett aldri greit. Det blir interessant å se hvordan Trump skal slå politisk mynt på dette for å fjerne landet enda lenger bort fra demokratiet... 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Ankor skrev (21 minutter siden):

Hvor mange kristne mener at mennesker skal straffe andre mennesker for brudd på guds lover, med guds metoder?
De følger Jesus, og Jesus er tydelig på at gud/jesus skal felle dommen og straffen. 
Det er ikke hyklersk å mene at guds lover er "riktig" og samtidig mene at man ikke skal straffe på samme måte som gud gjorde/vil gjøre. 

Jeg er veldig uenig i veldig mye av det CK snakket om, feks abort. Fra hans kristne standpunkt er drap en dødssynd, så han blir da veldig kontroversiell på det området. De aller fleste er enige om at abort i noen tilfeller selvsagt er helt ok, han var helt imot. 

Endret av Baranladion
  • Liker 6
Skrevet
Ankor skrev (18 minutter siden):

Tja, Jesus selv endret jo ikke de seksuelle lovene, men han fjernet dødsstraffen. Ingen normale kristne, ei heller CK vil jeg tro, mente at vi skulke bruke GT strafemetoder. Det gjør jo heller ikke Jødene

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...