Jump to content

Hansien

Medlemmer
  • Content Count

    6382
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Hansien last won the day on October 20 2017

Hansien had the most liked content!

Community Reputation

4253 :)

About Hansien

  • Birthday 02/21/1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Faen å stygg den der var innvendig..
  2. Hadde hyttefolket konsekvent handlet i sitt nærmiljø før avreise, ikke stoppet før de er på hytten og begrenset aktivistene sine til å være i og nær hytta kunne jeg vært enig med deg. Men slik er det ikke. Man kan lese det over alt i lokale aviser kommentarfelt om folk som er frustrert over mengden turisme som nå i befinner seg i butikker, bensinstasjoner oh turister som høylydt klager på facebook og til forskjellige entreprenører om manglende brøyting og fravær av løyper.
  3. Dette virker det som om de færreste skjønner siden de velger å farte opp på hytta si. Heldigvis ser jeg flere kommuner går ut og varsler tilreisende at de kan risikere å ikke få hjelp. https://www.nrk.no/sorlandet/advarer-folk-mot-a-dra-pa-hytta_-du-kan-ikke-vente-a-fa-hjelp-der-1.14940894
  4. Folk som reiser på hytta kan i verstefall bidra til å spre smitten og kollapse kapasiteten på de lokale legesentrene. Så jo, hyttefolk er et problem.
  5. Å, ironien at jeg leser denne kommentaren din og rett etterpå får tilsendt ei lenke som omhandler akkurat det der.. https://www.hallingdolen.no/nyheiter/to-hyttenesningar-er-koronasmitta/ -"Kommunen melder at begge personane har blitt smitta på ferie i risikosone i utlandet, og at dei no oppheld seg på hytter i Nesbyen."
  6. Etter å ha lest litt rundt dette har jeg funnet ut litt ymse: I GTE sitter det DQ400 kasse som fra fabrikk av er begrenset til 400nm, men kan enkelt programmeres til høyere. Jeg ser leverandører av tuning tilbyr pakker hvor den kan takle 500nm uten inngrep, og med bytte av clutch og litt annet småtterier så skal denne kassen visstnok takle 750nm. Ellers leser jeg og at de som har utviklet programvarene man tuner disse bilene har funnet ut at vw fra fabrikk av har satt NM begrensning på elmotoren. Og når man omgår denne begrensningen sitter man med CA 60hk mer fra denne. I tillegg virker det som om bensinmotoren takler en effektøkning på 40hk uten særlig med inngrep uten større problemer. I korte trekk; Det er tydeligvis fullt mulig å hente ut totalt 100hk fra disse bilene uten de ekstreme modifikasjonene. Jeg kaller BS på bilen i annonsen om motoren er urørt. Da er det heller 250 ish hester og ikke over 300 slik det blir påstått. 0.2 på langturer i bestefall resultatet av å kjørt litt lengre enn hva batteriet tillater. Selv ligger jeg på ca 0.4 sommerhalvåret og ca 0.5 vinterhalvåret på langkjøring (Måler konsekvent tur-retur for å ta høyde for falsk data PGA distanser med mye oppover eller nedoverbakker.)
  7. Eneste reelle tilfelle jeg har sett av slik effektøkning på en gte så var og elmotoren byttet til en enhet med mer effekt i tillegg til omfattende jobb på bensinmotoren.
  8. Hansien

    Trafikalsk klagemur

    Jeg har selv vært vitne til at politiet både har utstedt bøter og ikke minst inndratt førerkort på et ulykkessted ved flere anledninger. Men er som Vegard# skriver; De har viktigere ting å drive med enn å gi tilsnakk til en passasjer som filmer.
  9. Hansien

    Trafikalsk klagemur

    Er for at området rundt bilen skal være opplyst og oversiktlig.
  10. Jeg tror du skal gjøre min tidligere oppfordring og lese innlegget på nytt, jeg siterer det hit for enkelhetens skyld. Nei, jeg aner ikke et mønster, jeg ymter frempå at vi nå fremover vil ha en uheldig trend der folk med mandagsbil fra Tesla tyr til finn, og andre salgskanaler, hvor de forteller om alle problemene de har med bilen. Jeg setter til og med tvil på det i neste setning der jeg rett og slett lurer på om det og er tilfeldigheten som spiller et puss her. Siste utsagnet baserer seg på disse to annonsene som er postet her og et par andre jeg vet har vært på finn ved en tidligere anledning.
  11. Du bruker jo selv å bruke finn sine annonser som kilde og baserer en statistikk ut av dette hvor de to nåværende tilfellene baserer grunnlaget for at det bare er snakk om disse av 42 tusen biler. Eller har jeg missforstått? E: Skriveleif.
  12. Nei? Jeg har da ikke påstått noen plass hvor mange Teslaer det er i Norge. Det er du som kom med veil. 42.000, som jeg valgte å bruke i mitt kjappe regnestykke som et motsvar til din fantasifulle statistikk. Godt mulig utregningen min er feil, og vi snakker et helt annet tall enn 126 biler, men kom for guds skyld ikke med et motregning. Gjør heller narr av det. God debattkultur er oppskrytt. Kast ikke stein i glasshus.
  13. Jeg tror du skal lese innlegget min en gang til. Jeg konstanterer ikke, men fremlegger en påstand. Forøvrig, statistikken din er på bærtur. Det er ikke snakk om 2-3 av 42.000 biler. Men 2 av 674 teslaer på finn per skrivende stund. Bruker vi finn sine tall så sitter vi med 126 biler av 42.000 som er så ille som beskrevet i annonsen. Og jeg velger å være i den tro at det ikke er alle med en dårlig tesla som lager annonse om dette, så denne statistikken og er null verdt.
  14. Selvfølgelig skiller disse seg ut, for det er jo intet annet enn en klage-annonse fremfor noe annet. At den blå ble den mest leste annonsen er jo litt trist all den tid det finnes mer spennende annonser der ute enn en tesla med feil. To er tre for mange for et så ferskt merke som tesla er. (Det er for mange uavhengig av merke) Dessuten er ingen av disse to unike slik sett desverre. Det har vært flere av dem før. Og ut i fra erfaringsgrunnlag mitt som tidligere bilberger så er det nok mange flere der ute som har slike mandagsbiler som holder seg for god til å lage slike anonnser. Ta det helt med ro, mengden anti-elbil tullprat på dette forumet er like stor som mengde pro-elbil tullprat.
×
×
  • Create New...