Jump to content

Hansien

Medlemmer
  • Content Count

    6635
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Hansien last won the day on October 20 2017

Hansien had the most liked content!

Community Reputation

4487 :)

About Hansien

  • Birthday 02/21/1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

31135 profile views
  1. Og USA alene er et argument på hvorfor en har godt av å gå igjennom omfattende kjøreopplæring.
  2. Hansien

    Elbil-tråden

    Selv ICE biler med 200hk fremstår som småspreke. Selv om model Y har mer effekt og dermed akser bedre så hadde jeg uten tvil valgt Enyaqen fordi den ser ganske mye bedre ut både innvendig og utvendig om vi ignorerer det malplasserte nettbrettet på dashbordet.
  3. Bare å ta vare på kvitteringene på kjøp av tennplugger og legg ved så er det godt nok bevis til en potensiell kjøper at dette er byttet.
  4. 219 og 273 skal ihvertfall være mulig å oppdrive med veggtykkelse på 4.5mm
  5. 219, 244 eller 273mm rør er jo å få tak i hos de fleste som selger stål. Muligens du må alliere deg med noen som har firmakonto der. Eventuelt ta kontakt med et firma som driver med fundament-/brønnboring for å høre om de har skrapstål i passe dimensjon?
  6. Nei, jeg påstår at kjøreferdighet er mer verdt enn hvilken drivlinje man har. Som tidligere nevnt hjelper det nada med 4x4 om man er en talentløs sjåfør. Satt på spissen selvfølgelig. Og ja, selv det du vinkler det til nå så er nok kjøreferdighet en veldig viktig del av å ikke skli av veien. Det hjelper jo ikke på å ikke vite hva en skal gjøre om det plutselig slipper. Eller enda bedre, ha kjøreferdigheter deretter så det ikke slipper i utgangspunktet. Eller mener du noe annet? Det har du rett i for i motsetning til de aktuelle bilene jeg snakket om så overvurderte jeg ikke evnene til verken meg eller bilen igjennom rundkjøringen. 4x4 gir mange en falsk trygghet som ofte reflekteres på hastighet sjåfører av slike biler ofte har sammenlignet med andre drivlinjer og jeg tror dette var tilfellene til at disse bilene plutselig havnet opp på fortauene ved disse rundkjøringene.
  7. Sitter du der fortsatt å innbiller deg at det var dette var essensen i det jeg skrev?
  8. Det skjønner jeg godt og det er noe jeg fra tid til annen selv savner på både privat og arbeidsbil. Det gjør hverdagen mer avslappende når man ikke trenger å måtte planlegge så alt for mye når man ser en utfordrende bakke ja.
  9. Det kan godt hende jeg er det og, men jeg betviler det. Jeg har nok mange nok grunner til å kunne kalle meg en anstendig sjåfør, men det er uansett forbi poenget og det som var det jeg svarte på.. At du valgte å tolke det slik at jeg sier jeg er bedre enn andre med 4x4 var nå en veldig fri tolkning. Nå er jo det såre enkelt at kjøreferdigheter vekter mer enn drivlinje den tid det ikke hjelper med 4x4 om man er en talentløs sjåfør. Kan man kjøre bil så er 4x4 et godt hjelpemiddel men strengt tatt ingen nødvendighet slik jeg tolket at du prøvde å fremme dette siden du mener at det burde vært påbudt. Så jeg vet ikke hva du prøver å overbevise folk om?
  10. For hva da? Kan være greit å utfylle litt siden jeg har litt lengde på skjegget. Kjipern om dette brått må klippes når det er fult av postkasser.
  11. Vel, nå hørtes det ut på kollega bosatt i lillestrømstraktene at det var mye likt på morgenkvisten, og når en ser bilder fra rundtom så bør det ikke komme som et sjokk om at det er mye likt føre i tettbebygde strøk Oi hei, traff jeg et sårt punkt her eller? Du som ikke fattet at 4x4 ikke var påbudt i Norge og jeg tenkte bare å bruke nyerverved erfaring og anekdotisk eksempel på at i mange tilfeller så er kjøreerfaring like så viktig, om ikke viktigere, enn å ha bil med 4x4. Hverken mer eller mindre. Så alt det andre våset du skriver og peker fingre på meg kan du rett og slett spare deg for.
  12. Det har du helt rett i. Eller kanskje vinkle det litt annerledes? Så jo folk med høye biler og firehjulsdrift slite med å ta en enkelt rundkjøring uten å skli av veien
  13. Var null stress å røre rundt i Oslo med grevling i dag tidlig, så jeg peker på kjøreferdigheter mer enn annet.
  14. Hansien

    Elbil-tråden

    Rattlås er det minste problemet da man bare trenger å dra hjulene på styrende aksel opp på noen skliklosser. Desverre er det litt for mange biler som kun har elektrisk utløsning av håndbrekk og girkasser, og det krever stor forståelse for hvor man skal koble til strøm for å tvangstyre mange av disse systemene, om det i heletatt er mulig. Jeg tror riktig nok at flere og flere merker ser utfordringene og designer biler med mulighet for manuell utløsning.
  15. Sim/Racingspill kan være et godt alternativ til å lære seg grunnleggende håndtering av et kjøretøy før man skal ut i trafikkbildet eller man ikke har andre alternativer til øvelseskjøring enn kjøreskole ja.
×
×
  • Create New...