Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

iblazeqt skrev (2 minutter siden):

Problemet som jeg ser vedr IP er at jeg kan bruke en VPN-tjeneste som gir meg russisk IP, da vil jeg bli berørt. Likeledes om en russer surfer med en VPN-tjeneste med en amerikansk IP. Derfor tror jeg slikt er risky. Men jeg snakker primært om å synliggjøre at man treffer «riktig». Om spørsmålet er om tilbyder kan sperre/fjerne tilgang, så ja. Da kan de jo bare fjerne windows-lisensen o.l 

samme med Apple. Linux er nok verre

Når man kan spore opp Bitcoin så kan man spore opp VPN ;)

Men ok, tilbake til topic..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, SmilGodDeal said:

I det jeg skulle til å kommentere i debatten ang blokkering av OS, så ser det ut til at rt.com har blitt blokkert.

 

Når de har blokkert Trump for alt mulig, og de ønsker å fjerne Joe Rogan, så bør Russiske sider som sprer informasjon til fordel for krigen definitivt bort. Jeg er ikke enig i cancel culture, men denne saken levner ingen tvil om det i mitt hode.

Lenke til kommentar
SmilGodDeal skrev (40 minutter siden):

Noen som ønsker å dele noen synspunkter angående denne artikkelen?

https://www.rt.com/news/550990-us-nato-sanctions-wars/

Ja, jeg vet denne nyhetsiden er russisk eid.

Nei, jeg støtter ikke russland, jeg støtter ikke krig, punktum.

___

Skulle ønske vestlig media snakket noe om disse artiklene... Så man får et mer nyansert blikk..

 

Hva tenker dere?

 

 

Det er ikke noe stor hemmelighet at alt dette er et geopolitisk spill. Og at når man står imot denne krigen, er man i samme lag med NATO og følger stort sett agendaen til Russlands geopolitiske fiender.
De (USA) samme folka som bombet Iraq i et skremmende, lignende krig startet også pga geopolitikk. Det samme kan også bli sagt om NATOs innblanding i Lybia.

Sannheten er at det ikke er én sannhet. At det hele kanskje bare handler om makt. At det kommer an på synspunktet. At begge sider kunne ha gjennomført visse kompromisser. Og så videre.

Jeg prøver ikke å virke reduserende, dette er bare mitt innblikk i saken. Likhetstrekk som jeg ser gjengi seg i historien.

EDIT: interessant å bemerke er at for Ukrainere er dette en krig for deres nasjons eksistens.

 

 

Endret av Hugin
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hfthomas skrev (4 minutter siden):

I det jeg skulle til å kommentere i debatten ang blokkering av OS, så ser det ut til at rt.com har blitt blokkert.

 

Når de har blokkert Trump for alt mulig, og de ønsker å fjerne Joe Rogan, så bør Russiske sider som sprer informasjon til fordel for krigen definitivt bort. Jeg er ikke enig i cancel culture, men denne saken levner ingen tvil om det i mitt hode.

Er i Finland nå, er ikke blokkert her.

Lenke til kommentar
nagina skrev (7 minutter siden):

Jeg vet dette er litt off-topic men på en måte litt on-topic, greia her er at jeg har aldri tenkt over teksten på denne sangen.
 

 

OT,  og upassende som F når det gjelder dagens situasjon, men nå fikk jeg litt lyst til å spille det originale Battlefield vietnam 😥

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (18 minutter siden):

Routing av IP osv. da?

 

Hva med å deaktivere alle lisenser som kjører på en maskin med russisk som språk? Så får heller de som ikke er i Russland re-aktivere lisensen sin eller få ny mot bevis på at de ikke er underlagt Putin eller noe. Kjipt for de 25% i Latvia og slike land som har en russisltalende minoritet, men totalt ødeleggende for Russland sine offentlige kontorer som har en Internettlinje.

Lenke til kommentar
hfthomas skrev (9 minutter siden):

I det jeg skulle til å kommentere i debatten ang blokkering av OS, så ser det ut til at rt.com har blitt blokkert.

 

Når de har blokkert Trump for alt mulig, og de ønsker å fjerne Joe Rogan, så bør Russiske sider som sprer informasjon til fordel for krigen definitivt bort. Jeg er ikke enig i cancel culture, men denne saken levner ingen tvil om det i mitt hode.

Ikke blokkert her heller (Norge). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...