Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Windfarmer said:

Nei, jeg har ingen planer om å kartlegge alle innleggene på denne strengen som for øyeblikket har 4256 innlegg, og hvor mange ulike personer som har utalt seg har jeg ikke tallmateriale på. Men at her er en del innlegg som - bevisst eller ubevisst - løper Putins ærend er det ikke tvil om. Og det er ikke "forkastelig" å påpeke dette, det er en del av ytringsfriheten som Putin ikke er noen sterk eksponent for. Kanskje du heller skal stille deg selv spørsmålet i hvilket system du ønsker å leve under der du faktisk forsøker å pålegge meg å redegjøre for og karakterisere innholdet av 4256 innlegg?

Så du mener det er "Putin tilhengere" som skriver i tråden og har observert de men klarer ikke å skrive opp et eneste nick? Dette er rent svadaprat og du bruker "Putin tilhenger" stempelet som banneord og hersketeknikk for så å unnskylde det som "alle har ytringsfrihet".

Stå heller inne for hvordan du bruker navnekallingen/stempelet eller slutt å bruk det. Direkte latterlig. Det er nok din egen fantasi "som løper ærend" her.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Så du mener det er "Putin tilhengere" som skriver i tråden og har observert de men klarer ikke å skrive opp et eneste nick? Dette er rent svadaprat og du bruker "Putin tilhenger" stempelet som banneord og hersketeknikk for så å unnskylde det som "alle har ytringsfrihet". Stå heller inne for hvordan du bruker det eller slutt å bruke det.

Jeg velger å avslutte denne "diskusjonen" med et sitat fra Harry Truman;

If You can't stand the heat, get out of the kitchen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Windfarmer said:

Jeg velger å avslutte denne "diskusjonen" med et sitat fra Harry Truman;

If You can't stand the heat, get out of the kitchen.

Det er ingen stek å tåle i denne barnslige leken. Dette er like barnslig som å mene at de som er i mot eller kritiserer Putins handlinger og utspill er nazisympatisører.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Og med det så kan vi spore oss tilbake til tema?

VG: Hevder det er betydelige fremskritt i forhandlingene mellom Ukraina og Russland
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/lV0MQe/hevder-det-er-betydelige-fremskritt-i-forhandlingene-mellom-ukraina-og-russland

Et russisk delegasjonsmedlem, Leonid Slutskij, sier ifølge russiske RIA at det har vært betydelig fremgang i forhandlingsprosessen.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Har vi noe indikasjon på hvor hardt sanksjonene påvirker Russland nå? I starten ble det pratet en del om hvor dyrt det er å drive krigføring, og at Russland vil slite om krigen pågår for lenge.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Billy Bones said:

Har vi noe indikasjon på hvor hardt sanksjonene påvirker Russland nå? I starten ble det pratet en del om hvor dyrt det er å drive krigføring, og at Russland vil slite om krigen pågår for lenge.

Det er vanskelig å måle, men denne tweeten er jo litt interessant:

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Stor protest i russisk-okkuperte Kherson også i dag. Russerne har sagt at det er forbudt å demonstrere, likevel har tilsynelatende mange tusen samlet seg. Ukrainerne er et imponerende tøft folk.

FNu38bSX0Aku8Zr?format=jpg&name=900x900

Kilde


Video:

Spoiler
 

 

 

Video av at russiske soldater skyter varselskudd blant demonstrantene:

Spoiler

 

 

Endret av Snikpellik
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (59 minutter siden):

Noen som kan forklare hvordan en valuta kan svinge så voldsomt i verdi?

Åpenbart at det er manipulasjon og støttekjøp inne i bilde, men likevel..

Den russiske børsen er stengt så det er egentlig ikke reell handel med nevneverdige volumer. Valutaen har ikke noe "moment" eller "svinghjul" eller noe sånt som gir en stabil tyngde å handle mot. Derfor vingler prisen på disse småkjøpene mellom himmel og helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen av dere tenke høyt og tegne et "bilde" av konsekvensene dette som nå foregår i Ukraina og Russland  vil ha? Jeg tenker på kort og langt sikt? 

Jeg er innforstått med energi-, mat- og drivstoffkrise (og inflasjon), men hva andre konsekvenser vil dette få for Europa? Jeg hører noen si at jernteppet vil på nytt legge seg over Europa, men hva innebærer det? Norge og andre land ser også ut til å prioritere forsvar og militæret fremover, men vil vi "vanlige folk" merke noe av det? 

Og hva skjer med Russland? Dersom de nå skal gjennom en økonomisk krise, hvilke følger vil det ha? Kan Russland implodere, og hva skjer da (de er jo 144 mill. innbyggere). 

Hva innebærer en kald krig og hva kan man forvente av cyper-krig med Russland fremover?

Mange spørsmål dette. 

 

 

Lenke til kommentar
Thor. skrev (2 minutter siden):

Det er vanskelig å måle, men denne tweeten er jo litt interessant:

 

600 hørte jeg utgangspunktet var. Halvparten er frosset og den andre halvparten består av 50/50 likvide penger og mindre likvid gull. Gullet har fått omsetningsforbud så det kan bli enten lite verdt eller ta langt tid å konvertere til mer likvide midler. Så i praksis snakker vi om rundt 150 milliarder dollar i reelt likvide midler. Russland har et statslån der 49 eller 149 milliarder dollar (husker dessverre ikke om om det var 49 eller 149) forfaller i midten av april. De har også et mindre forfall på 9 milliarder til en eller annen slags statsgaranti som forfaller om en uke. Beklager at jeg er vag her, jeg husker ikke detaljene. Poenget er at det bør begynne å brenne under føttene på Putin om ganske få uker. Konsekvensen av en statsbankerrott er i praksis at alle Russlands midler kan beslaglegges av kreditorene, innenlands og utenlands, inklusive russiske selskapers verdier, i et omfang fram til det utestående kravet er dekket. Litt mer folkelig sagt, økonomien kollapser. Statlig ansatte og privat ansatte i hele landet risikerer å ikke få utbetalt lønn. Hele systemet kollapser. Landets økonomiske motor får motorhavari.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...