Gå til innhold

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før


Anbefalte innlegg

Hentet min ANBERNIC S-100 (Powkiddy V90) i går. Den kom for noen dager siden, men jeg har vært bortreist en uke. Meget positivt overrasket i forhold til pris. Ikke så god kvalitet som Anbernic RG351P, men helt grei. Spiller alt opp til og med GBA, SNES og Mega Drive. PS One sliter den med. Veldig OK menysystem, med savestates på alle spill. Kontrollen må konfigureres på enkelte av de innlagte spillene, men dette er svært enkelt og selvforklarende. Det var til og med norsk tekst på Harry Potter. Skal prøve alternativt OS i løpet av noen dager. 

Edit: 16GB utgaven med 2500 spill får du for ca kr 310 ink frakt fra Banggood. 64GB utgaven med 10000 spill får du for ca kr 445. Ekstra batteri får du for ca kr 40 fra AliExpress. Frakt fra Banggood tar ca 14 dager for tiden. 

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg en Anberic RG351P 64gb + wifi dongle i bestilling fra Banggood. Skylder på denne tråden... Bestilte også et 128gb Sandisk SD kort fra NetonNet i samme slengen.

 

Vurderer å legge inn ArkOS på den når kommer i hus. Hvilket operativsystem kjører dere?

Endret av listen
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
listen skrev (2 timer siden):

Vurderer å legge inn ArkOS på den når kommer i hus. Hvilket operativsystem kjører dere?

Jeg har et minnekort med ArkOS og et med 351ELEC, i tillegg til det originale. Batocera synes jeg var for uferdig og komplisert, så det slettet jeg. Kan ikke si noe endelig om hvem jeg foretrekker foreløpig, bortsett fra at det er greit å ha det originale i bakhånd for enkelhets skyld.

Lenke til kommentar
Jon Almost skrev (3 timer siden):

Virker som RG351P er mer vennlig for nybegynnere... om man ikke vil sitte i timevis med oppsett!

Sitter med samme inntrykk. Jeg valgte RG351P for å enkelt komme i gang. Ønsker jeg mer kraft og fikling, så gjør jeg dette med RetroArch for android på telefon, nettbrett og Chromebook, alternativt RetroArch for Windows på bærbar PC. 

Odroid Go Super kan være verdt å vurdere hvis du ønsker større skjerm. 

Jeg har funnet mye god info på Retro Game Corps og ETA PRIME sine YouTube kanaler.

Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (10 timer siden):

Sitter med samme inntrykk. Jeg valgte RG351P for å enkelt komme i gang. Ønsker jeg mer kraft og fikling, så gjør jeg dette med RetroArch for android på telefon, nettbrett og Chromebook, alternativt RetroArch for Windows på bærbar PC. 

Odroid Go Super kan være verdt å vurdere hvis du ønsker større skjerm. 

Jeg har funnet mye god info på Retro Game Corps og ETA PRIME sine YouTube kanaler.

Takk for tips! Liker RG351P og 350M sitt design da de har en bedre høyre joystick enn Retroid Pocket 2, men samtidig er det bare 350M av Anbernic-serien som kan kobles til HDMI. Det er nok ikke den beste kvaliteten, men det er fint å ha muligheten.

Selvfølgelig lettest å spille på egen mobiltelefon eller nettbrett, men det gir ikke helt den samme opplevelsen, synes jeg. 

Det virker forøvrig som Youtubere er veldig delt i hvilken konsoll de liker best. De er vel mye like.

Lenke til kommentar

Men sånn bortsett fra å diskutere konsoller ... hva spiller dere på dem? Jeg startet nettopp med Final Fantasy 3 til SNES. Et av de jeg aldri orket å dra meg gjennom i gamle dager, det er så laaaangt. Strengt tatt hadde jeg mye bedre tid til å spille den gangen enn jeg har nå, men satser på at jeg er bedre i engelsk og tar det raskere nå ... :wee:

Som nevnt, touchskjerm er alt annet enn optimalt, men turbasert RPG er ikke det verste i så måte. Jeg prøvde litt Mario også bare for gøy og det er helt umulig. 

Lenke til kommentar

Bringer tradisjoner videre til neste generasjon....

Fryktelig gøy for meg som tagg kronestykker av mora mi på 70 tallet for å spille på slike maskiner, og da jeg begynte å få egne lommepenger på starten av 80-tallet gikk mye av dem ned i sluket på disse også.

Over 300 spill innebygd, kan plugge i USB stikke med flere hvis man vil, eller streame via nett. Ja, er innebygd wifi. Virker ganske solid når den er skrudd sammen. Nye firmware kommet jevnlig, både feilretteringer og nye funksjoner. Kjøpt på Elkjøp, og brukes jevnlig av alle oss tre her hjemme :)

91B18D32-7B09-4181-86C0-53E7AEC93A04.jpeg

291A63F4-8460-4636-8204-8C1175433041.jpeg

E4FD0EC7-1C92-4927-852E-B4CE53819CE5.jpeg

EFCD4943-3B27-495F-983C-981EAF81B052.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det der er fett!

Jeg husker vi syklet til byen og spilte Virtua Fighter 2 på arkademaskin. Vanskelighetsgraden på det spillet fyker i været etter at du har beseiret de 2-3 første karakterene, det gikk med mye ukelønn på å prøve å komme seg gjennom. :) Klarte det aldri. Men vi holdt antakelig liv i kiosken en stund til. Han kunne nok betale mye husleie med alle myntene våre, haha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...