Gå til innhold

Black Friday, Black week, Cyber Monday og Singles day 2020


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071
Black Friday, Black Week, Cyber Monday og Singles day 2020
 
Vi starter denne tråden nå som november nærmer seg, og flere begynner å planlegge sine innkjøp. I denne tråden kan du legge ut dine beste funn, eller spørre andre om tips - og generelt ha en lun og god stemning.
 
blackfridat1_pixa700.jpg
 
Når er Black Friday? 
Black Friday 2020 er fredag 27. november. Singles day 2020 er 11. november. Cyber monday 2020 blir mandag 30. november.
 
-----------------------------------------
 
Singles Day (11. november)
 
Black Friday (27. november)
 
Cyber Monday (2. desember)
 
 
-----------------------------------------
 
Ønsker folk flere tråder for ulike produktkategorier, eller ønsker dere å ha alt samlet i én tråd?
 
Happy hunting!

 

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (3 minutter siden):

Olav Thon har lagt restriksjoner på alle sine kjøpesentre og lagt opp til Black week fremfor Black friday. 

Supert! Håper andre følger etter, eller begrenser kjøpefesten til netthandel.

Har lenge irritert meg over dagligvarekjeder som kjører dagstilbud gjennom hele coronatida akkurat som om det ikke fantes noen pandemi. De burde heller lagt opp til storhandel og utlevering i butikkdøra eller hjemkjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det ikke blir noe i butikkene så skal det ble interessant å se hvor dårlig tilbudene på nett er. For de bruker veldig ofte BF til å reklamere vanlig tilbud som de har kjørt jenvt i flere år. 

Ellers blir det jo også interessant å se hva posten gjør med alle leveransene i år inkludert julehandelen. Det vil jo bare bety at flere vil handle over nett mer enn noensinne i år.
Det burde jo vært mulig å få alt man bestiller tilsendt på dør. Men Norge henger som vanlig etter der. Man må vel betale 100kr or so for å få EN pakke på døra. Det som skjer da er at folk bare lar pakkene ligge til alt har kommet inn. 

Jeg skal hvert fall ha meg en 1440p/144hz monitor for den nye konsollen. Gitt at det faktisk kommer tilbud.

Lenke til kommentar

@Øystein Siden du ba om innspill :)

Tidligere år har det vært diskusjoner frem og tilbake om man ønsker å splitte tråden i ulike kategorier, splitte tråden i "de beste tilbudene" og "venter på ordrebekreftelser" osv.. Det er gode tanker, men kan føre til mer rot. Mange har også vært misfornøyd med det, og aktiviteten har i sum dabbet av. Jeg tror én megatråd er løsningen, selv om det er umulig å følge / holde oversikt hvis man ikke sitter på F5 knappen gjennom dagene det står på.

Finnes det noen måte å filtrere / fremheve topp-posts i en tråd ? Noe av det folk ønsker seg mest er jo å finne de beste tilbudene. Nå har riktignok Prisguide/jakt løsninger for dette, men det er like fullt det folk ønsker her og ofte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mixy skrev (1 time siden):

Tidligere år har det vært diskusjoner frem og tilbake om man ønsker å splitte tråden i ulike kategorier, splitte tråden i "de beste tilbudene" og "venter på ordrebekreftelser" osv.. Det er gode tanker, men kan føre til mer rot. Mange har også vært misfornøyd med det, og aktiviteten har i sum dabbet av. Jeg tror én megatråd er løsningen, selv om det er umulig å følge / holde oversikt hvis man ikke sitter på F5 knappen gjennom dagene det står på.

Finnes det noen måte å filtrere / fremheve topp-posts i en tråd ? Noe av det folk ønsker seg mest er jo å finne de beste tilbudene. Nå har riktignok Prisguide/jakt løsninger for dette, men det er like fullt det folk ønsker her og ofte

De som ønsker en seperat tråd kan jo eventuelt åpne opp en eller bruke en tråd som allerede eksisterer for det temaet man snakker om(gitt at aktiviteten er høy nok).  Mye som drukner i TV-pratet. Hver gang jeg har stukket innom disse trådene under BF så ser jeg nesten kun TV-prat. Hadde TV fått en egen tråd så hadde det vært mye mer behagelig hvert fall å holde følge med tråden.

Enig at det blir rotet og mye man kan gå glipp av. Men nå skal jeg ikke akkurat henge så voldsomt i disse trådene uansett da jeg allerede vet hva jeg skal ha og sannsynligvis ikke noe mer enn det.

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Heiti skrev (14 minutter siden):

Godt jeg ikke er den eneste som har tenkt dette. Noen som kan forklare hvorfor? Valuta?

Når det gjelder elektrovarer så ligger Norge godt an på pressede priser ellers, så det er ikke så mye å hente på ekstra tilbud på BF. Altså butikkene konkurrerer såpass hardt på priser og kampanjer fra før.

Vi er egentlig dritheldige med våre høye lønninger vs hard pressing på priser.

Noen ganger er fortjenesten på f.eks. en TV nede i 100-200 kr. 

Greia med BF er ikke at man får fantastiske tilbud, mer det at man får gode priser (som har vært flere ganger før) på en dag tett opp mot jul. Altså en siste dag med gode priser før julemåneden uten rabatter.

Eller så blir det litt hype for noen å få handledilla og litt for dratt med i kjøpesuget, fordi man bare må kjøpe noe den dagen.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 minutt siden):

Når det gjelder elektrovarer så ligger hva godt an på pressede priser ellers, så det er ikke så mye å hente på ekstra tilbud på BF.

Greia med BF er ikke at man får fantastiske tilbud, mer det at man får gode priser (som har vært flere ganger før) på en dag tett opp mot jul. Altså en siste dag med gode priser før julemåneden uten rabatter.

Eller så blir det litt hype for noen å få handledilla og dratt med i kjøpesuget fordi man bare må kjøpe noe den dagen.

For 4-6 år siden var det jo helt ville tilbud på svartefredag, og jeg handla gjerne for 50k på den dagen. Nå blir det mindre og mindre for hvert år, for tilbudene uteblir. Sparte dog en del på Ryzen oppsettet mitt i fjor, så var fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Utvalget er en større utfordring enn prisen. De har garantert algoritmer slik at attraktive varer i liten grad kommer på tilbud. Den beste kunden er den som ikke vet hva han vil ha eller hva som på sikt gir best tilfredshet.

Riktig vare til fullpris er bedre enn feil vare på tilbud.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (21 timer siden):

Utvalget er en større utfordring enn prisen. De har garantert algoritmer slik at attraktive varer i liten grad kommer på tilbud. Den beste kunden er den som ikke vet hva han vil ha eller hva som på sikt gir best tilfredshet.

Riktig vare til fullpris er bedre enn feil vare på tilbud.

Jeg prøver å lage meg en liste over ting jeg skal kjøpe meg fremover, så jeg kan få det billigere hvis det kommer på salg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/29/2020 at 2:30 PM, d'espresso said:

Ahh, på tide å rydde lageret for utgåtte produkter! 10 % avslag, here I come :)

 

Neida. Blir sikkert moro.

Har en mistanke om at ganske mange kommer til å kvitte seg med 20xx kort på "tilbud" i år. Krysser fingrene for 30xx eller noe annet bra, men holder ikke akkurat pusten..

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Black Friday, Black week, Cyber Monday og Singles day 2020
  • ilpostino låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...