Jump to content

hekomo

Medlemmer
  • Content Count

    18082
  • Joined

  • Days Won

    80

hekomo last won the day on January 6

hekomo had the most liked content!

Community Reputation

20103 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Elbiler bruker svært lite energi på å holde kupevarmen oppe. Du kan stå i veldig mange timer og bruke veldig lite strøm. Så det skal ikke så mye til for å hjelpe.
  2. hekomo

    Forlate russegruppe

    Og hva er grunnlaget for kravet om betaling?
  3. Hvordan er du anklaget for å ha brutt taushetsplikten? Hvis det er så enkelt å dokumenter at det er feil, kan du ikke bare gjøre det da?
  4. Jo, det er interessant siden han grunnla Opera, og nå har han tatt motsatt standpunkt med sin nye nettleser. Ikke at det har så all verdens mye å si for Opera som sådan, men det sier litt om hvordan det gamle selskapet hans har glidd fra ham.
  5. Interessant da, at Opera-gründeren har tatt avstand fra krypto med sin nye nettleser Vivaldi.
  6. Det jobbes med gjennvinning av slikt også. Så i motsetning til olje så er det faktisk mulighet for å kunne resirkluere.
  7. Slike ting løser seg etter hvert. Her har vi egne kjøretøy som kan lade opp elbiler som er gått tom. Noen elbiler kan avgi strøm slik at de kan lade opp andre elbiler. Og så kan det være ulike type løsninger for portable "nødladere", f.eks. at løsningen som er beskrevet i artikkelen ikke krever at man må la bilen stå mens den lader batteriene, men at det er løse batteripakker som kan byttes ut og tas med rett ut igjen.
  8. Men det er jo dårlig butikk å måtte skifte dem ut ofte. Jo oftere de må skiftes ut, desto dyrere blir det. Det er ikke gratis å lage batterier.
  9. Men valget om å bare bruker kameraer ble jo ikke tatt fra starten. De snakket jo om å bruke bedre radar, for eksempel. Men gjennom utviklingen så de at radar skapte mye støy og ikke bidro med noe som kameraene ikke kunne gjøre. Det er heller du som har en religiøs tilnærming her som ignorerer at Tesla faktisk har jobbet med dette i mange år og prøvd ulike tilnærminger. Er lidar virkelig bedre på å måle avstand? Er det relevant bedre? Vet du i det hele tatt hvor bra Teslas system er til å måle avstander?
  10. Det må uansett håndteres. Og poenget er da at hvis man kan få samme type informasjon (f.eks. avstander og lignende) fra bare en sensor, så er det ikke sikkert det lønner seg med flere sensorer som kan komme med motstridende informasjon. Nettopp. Så da er jo lidar overflødig fordi det ikke hjelper i noen situasjoner der kamera svikter siden kamera er nødvendig uansett. Lidar er ikke nødvendig. Du kan i beste fall argumentere for at det er "kjekt å ha".
  11. Dette ser jeg egentlig ikke som noe problem. Man får antakelig ikke vite hvor gammelt batteriet er uansett. Man tar det man får.
  12. Da er det jo enda dårligere butikk for NIO. Og de må ha usedvanlig dårlige batterier, for andre elbilprodusenter har batterier med god varighet.
  13. Igjen så er problemstillingen ingen har besvart: Hvordan har NIO mulighet til å ha mange ekstra batteriende bare liggende rundt omkring? Har de bare uvanlig god tilgang på batterier? Hva er i så fall hemmeligheten? For Tesla kjøper jo opp alle batterier de kan få tak i, for å produsere flere biler. Hvorfor bruker NIO penger og ressurser på løse batterier fremfor å bygge flere biler?
  14. Ingen tråd om S22 enda? Er det ingen som skal oppdatere? 😄
×
×
  • Create New...