Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

ozone skrev (32 minutter siden):

IKEA Bergen har sluttet med gratislading, og heller latt Recharge slippe til...🙄

Dette gjelder vel Ikea som kjede, og ikke bare Bergen, mener jeg å huske det var en artikkel i TU på. Er ihverfalt Recharge også på Ikea Furuset.

Her er TU-artikkelen:

https://www.tu.no/artikler/ikea-avslutter-gratis-elbillading-sier-avgjorelsen-ble-tatt-for-stromprisene-ble-hoye/522103

Recharge:

https://rechargeinfra.com/no/recharge-ladepunkter-pa-ikea/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snowleopard skrev (10 minutter siden):

Dette gjelder vel Ikea som kjede, og ikke bare Bergen, mener jeg å huske det var en artikkel i TU

Ja jeg så jo den artikkelen, men var jo sikker på at når IKEA sluttet med sitt gratistilbud og lot en kommersiell aktør ta seg av dette, at det ikke ville være gratis lenger! Men jotun skriver jo over at han lader gratis på IKEA nå! Så da er det fremdeles håp👍☺️

Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 time siden):

Link. Ønsker å høre hva ekspertene sier. Hvem er de som er gode nok? 

Det må jo være opp til deg selv hva du foretrekker. For meg er det viktig at de kan kjøre en bil, at de kan formidle kjøreinntrykk og at de er flinke journalister som kan formidle og skrive, evt. presentere underholdende. Og det er det såpass mange som kan at jeg ikke har behov for å høre på amerikanske YouTubere. Eksempelvis Gavin Green, Andrew Frankel, Steve Suthcliffe, Richard Meaden, Jethro Bovingdon, Chris Harris, Jason Plato, Georg Kacher. Harry Metcalfe, Henry Catchpole, Colin Goodwin og mange, mange andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk kan vel diskutere fram og tilbake hvem de mener er dyktigst, men for min del er det stort sett kun Throttle House jeg ser på av biljournalistikk. De andre gidder jeg ikke lese/se. Utrolig morsomt, men de prøver også en del biler og har en del bra reviews. Ofte biler jeg aldri får råd til lol. Som gode gamle top gear.

Doug er såklart morsomt med quirky biler, men ikke like bra på vanlige biler.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, AL123 said:

Det må jo være opp til deg selv hva du foretrekker. For meg er det viktig at de kan kjøre en bil, at de kan formidle kjøreinntrykk og at de er flinke journalister som kan formidle og skrive, evt. presentere underholdende. Og det er det såpass mange som kan at jeg ikke har behov for å høre på amerikanske YouTubere. Eksempelvis Gavin Green, Andrew Frankel, Steve Suthcliffe, Richard Meaden, Jethro Bovingdon, Chris Harris, Jason Plato, Georg Kacher. Harry Metcalfe, Henry Catchpole, Colin Goodwin og mange, mange andre.

Takk for tips. 

Her er en I andre enden av spekteret, som er jævlig underholdene :)

https://www.instagram.com/reel/CswRZrtADjq/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (6 timer siden):

Folk kan vel diskutere fram og tilbake hvem de mener er dyktigst, men for min del er det stort sett kun Throttle House jeg ser på av biljournalistikk. De andre gidder jeg ikke lese/se. Utrolig morsomt, men de prøver også en del biler og har en del bra reviews. Ofte biler jeg aldri får råd til lol. Som gode gamle top gear.

Nøyaktig som jeg ville skrevet det selv. Fulgte flere kanaler før, men synes de fleste har blitt veldig masete. Throttle House er knall.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 3.7.2023 den 10.21):

Sitter fortsatt litt på gjerdet ang. kjøp av Tesla igjen. Kikker på alt mellom brukte 3ere (med varmepumpe) og ny Y. Jeg kikker også på SR+, som har rekkevidden jeg trenger med ikke 4x4, men jeg kan absolutt klare meg uten det også det er mer at 4x4 er litt kjekt en gang i blant. Greier ikke vurdere hva som er mest fornuftig her.

Jeg tenker endel på at jeg ville ha Y fordi jeg ville ha større åpning bak, men på en annen side så har jeg sluttet med dykkingen min, så jeg har ikke så stort behov for stor lasteåpning. Så var dette med Atom vs Ryzen, som jeg spurte om før - jeg hadde jo Atom i 3ern min før og den føltes da utrolig rask ut, så jeg forstår ikke helt disse YT-videoene jeg ser der Atom av en eller annen grunn er hakkete og fæl på kartet osv, sånn var jo ikke den jeg hadde

Jeg tenker høyt her, så bare å si meningene deres. Ikke enkelt det her :p  

EDIT: Så er det jo Highland også. Uten spaker til lys og slikt (som kan løses med SEXY-buttons). Kan være verdt å vente bittelitt? 

Litt seint svar her, men eg og samboere har nettopp lagt inn bestilling på en ny Model 3 LR. Vi hadde egentlig bestemt oss for en brukt 2021, men fikk såpass god deal fra Tesla at vi slo til.

Vi fikk 46k i avslag (pluss 5k ekstra avslag fra nytt verveprogram som er på vei inn), samt 1% rente i 3 år. Totaltpris endte då på 439 000,- for en "stock" kvit M3LR. Med tanke på lengre garanti, bedre rente, bedre prosessor, bedre dempere (litt usikker om dette stemmer, men google sier visst så?) så bestemte vi oss for å gå for ny i stedet for en brukt 2021.

Kunne sikkert ventet på Highland, men av ryktene som går er det kun lufting i setene som er interessant for min del :p

 

Vi fikk også pris på 371k for en SR, så om du vurderer bil no ville eg tatt en prat med Tesla ganske snart :grin: Rentekampanjen varte egentlig ut forrige kvartal, men den er visst utvida til og med 14.07 (såvidt eg forsto selgeren).

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, vegs said:

Vi fikk 46k i avslag (pluss 5k ekstra avslag fra nytt verveprogram som er på vei inn), samt 1% rente i 3 år. Totaltpris endte då på 439 000,- for en "stock" kvit M3LR.

Grattis! Alltid deilig å lande en god avtale. Fikk du 1% fastrente, eller er den flytende slik Teslas kampanjerenter stort sett er?

Lenke til kommentar
vegs skrev (19 timer siden):

Litt seint svar her, men eg og samboere har nettopp lagt inn bestilling på en ny Model 3 LR. Vi hadde egentlig bestemt oss for en brukt 2021, men fikk såpass god deal fra Tesla at vi slo til.

Vi fikk 46k i avslag (pluss 5k ekstra avslag fra nytt verveprogram som er på vei inn), samt 1% rente i 3 år. Totaltpris endte då på 439 000,- for en "stock" kvit M3LR. Med tanke på lengre garanti, bedre rente, bedre prosessor, bedre dempere (litt usikker om dette stemmer, men google sier visst så?) så bestemte vi oss for å gå for ny i stedet for en brukt 2021.

Kunne sikkert ventet på Highland, men av ryktene som går er det kun lufting i setene som er interessant for min del :p

 

Vi fikk også pris på 371k for en SR, så om du vurderer bil no ville eg tatt en prat med Tesla ganske snart :grin: Rentekampanjen varte egentlig ut forrige kvartal, men den er visst utvida til og med 14.07 (såvidt eg forsto selgeren).

Hvordan greide du å forhandle frem en så god pris? :)

Lenke til kommentar
Skavold skrev (11 timer siden):

Grattis! Alltid deilig å lande en god avtale. Fikk du 1% fastrente, eller er den flytende slik Teslas kampanjerenter stort sett er?

Takk! Flytande ja. 1% fastrente hadde vært tingen :grin:

Om renteprognosen til Norges Bank går noenlunde som planlagt så er jo det håp for å havne rett under 1% mot slutten av dei 3 åra :) DNB har visst "gulv" på 0.25% på den kampanjerenta.

 

bshagen skrev (2 timer siden):

@vegs og alle andre, tusen takk for innspill :D

Hvilken butikk brukte du for å få denne prisen, vegs? 

Er fortsatt veldig i tenkeboksen, jeg bruker så enormt mye tid til å bestemme meg på! 

Eg fikk prisen hos Tesla Førde. Ingen grunn til å forhaste seg. Eg hadde en 2021 SR+ i ett år og var storfornøyd med den, så om du ikkje har behov for størrelsen til Y eller rekkevidda og firehjulsdrift til LR/P så er det enormt mykje bil for pengane i Standard Range 3 spør du meg.

 

PgUp skrev (2 timer siden):

Hvordan greide du å forhandle frem en så god pris? :)

Ingen forhandling i grunn! Eg gikk inn på lokalet uten plan om kjøp men kom i god prat med selgeren. Er godt mulig prisen eg fikk er på vei til markedet. Australia og Japan fikk nylig prisreduksjoner så er mulig dei er på vei til Norge òg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...