Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (1 minutt siden):

Hvor mye batteri hadde du igjen når du startet lading? Det er ikke rare biten den klarer 250. Jeg så 235 på min forrige lading da jeg startet med 12-13%. Den synker jevnt og trutt utover

image.thumb.png.670ef76b2c6f17b66c961258cb5f1cdc.png

Wow det faller fort! Min S faller ikke før rundt 35%, små fordeler for å betale for 2-3 biler 😛

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (3 timer siden):

Hvor mye batteri hadde du igjen når du startet lading? Det er ikke rare biten den klarer 250. Jeg så 235 på min forrige lading da jeg startet med 12-13%. Den synker jevnt og trutt utover

image.thumb.png.670ef76b2c6f17b66c961258cb5f1cdc.png

18%ved start? Nå har jeg en 2019 TM3 å sammenlikne med og jeg synes TMY underpresterer på lading hele tida. TM3 klarte vel 250kW til 22% før den begynte å synke. Her startet den på 140, krøp opp til 159 før den begynte å synke igjen.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Noen som har kjøpt EAP her? Hvordan fungerer det i forhold til ordinær AP på motorvei? Jeg leker litt med tanken da jeg bruker AP ganske mye og ser at det kunne vært nyttig med auto-filskifte. Får man også rabatt på FSD hvis man først kjøper EAP?

Av det jeg leser, og også fått som svar på direkte spørsmål om EAP, er at det er lite hjelp å få. Du må fremdeles hjelpe den med å bekrefte filskifte med blinklys-spaken (mener jeg de skrev), så da er det ikke mye hjelp mot å gjøre det samme på vanlig AP.

Det som sies, er at det stort sett er NoA - Navigate on Autopilot du i realiteten sitter igjen med etter de endringene som EU kom med sist (som gjorde både AP og EAP dårligere), og da er dette en særdeles dårlig nyhet.

Har du EAP, så betaler du bare differansen opp til FSD om du kjøper den i ettertid, men da etter da gjeldende FSD-pris, visstnok mot hva du selv betalte for EAP (må dobbeltsjekkes, den er jeg usikker på om er helt rett), sånn i tilfellene prisene økes i mellomtiden.

Lenke til kommentar

EDIT: nvm, det ligger en Y i inventory med godpris. Vurderes :) 

Det er vel ikke noe poeng å vente på HW4 når man ikke skal ha FSD? Eller tenker dere ting som parkeringssensor og regnsensor vil blir forbedret med de nye kameraene også? 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (33 minutter siden):

EDIT: nvm, det ligger en Y i inventory med godpris. Vurderes :) 

Det er vel ikke noe poeng å vente på HW4 når man ikke skal ha FSD? Eller tenker dere ting som parkeringssensor og regnsensor vil blir forbedret med de nye kameraene også? 

Min Model Y kan fortsatt ikke kjøre med avstand 1 til bilen foran. Fortsatt begrenset til avstand 2 siden de skrudde av radaren. Som er for langt, og i kø legger folk seg inn foran meg fordi avstanden er så stor, og dermed havner jeg bare lenger og lenger bak med mindre jeg selv tvinger bilen nærmere med wattpedalen, og mye av poenget med AP blir borte.

Ikke klarer den å lese mange fartsskilt heller, og setter ikke ned farten før bilen har kjørt forbi skiltet i de tilfellene der det fungerer. Så der blir det fort bot!

Det har vært slik veldig lenge nå, så hvis man venter på noe fra Tesla så må man tydeligvis regne med å vente i evigheter.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Det har vært slik veldig lenge nå, så hvis man venter på noe fra Tesla så må man tydeligvis regne med å vente i evigheter.

Jeg kjøpte FSD til min gamle Model 3 i sin tid, så kjenner til den der. Men Musk har vel i alle fall ordnet vindusviskerne og Phantom breaking? :p 

Lenke til kommentar
Markiii skrev (9 timer siden):

Min Model Y kan fortsatt ikke kjøre med avstand 1 til bilen foran. Fortsatt begrenset til avstand 2 siden de skrudde av radaren. Som er for langt, og i kø legger folk seg inn foran meg fordi avstanden er så stor, og dermed havner jeg bare lenger og lenger bak med mindre jeg selv tvinger bilen nærmere med wattpedalen, og mye av poenget med AP blir borte.

Ikke klarer den å lese mange fartsskilt heller, og setter ikke ned farten før bilen har kjørt forbi skiltet i de tilfellene der det fungerer. Så der blir det fort bot!

Det har vært slik veldig lenge nå, så hvis man venter på noe fra Tesla så må man tydeligvis regne med å vente i evigheter.

Har aldri skjønt når bilen reduserer hastigheten selv utifra hva den mener hastigheten på stedet er. Noen ganger skjer det, noen ganger ikke? Virker dårlig for min del. Avstand med cruise control i kø fungerer riktignok bra for meg.

 

bshagen skrev (8 timer siden):

Jeg kjøpte FSD til min gamle Model 3 i sin tid, så kjenner til den der. Men Musk har vel i alle fall ordnet vindusviskerne og Phantom breaking? :p 

Automatiske vindusviskere har alltid virket bra for min del. Phantom breaking vil jeg si er blitt bedre, men egentlig er alle tilfeller av dette ikke akseptabelt. For min del er slikt verst i Oslo-området, f.eks om man kjører Ring 3 under Storo eller Smestad og bilen ser de røde trafikklysene oppå lokket og tror den må bremse.

På motorvei er det ytters sjeldent jeg har tilfeller av det og på landevei hender det den får litt fnatt av store kjøretøy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
koots skrev (6 timer siden):

Automatiske vindusviskere har alltid virket bra for min del.

Automatiske vindusviskere fungerer såpass greit nå at de er på det meste av tiden. Men av og til klikker de helt og visker på maks tempo selv om det ikke er så mye som en liten dråpe på glasset engang. Andre ganger visker den ikke bort vannet selv om sikten er nærmest totalt borte, og jeg må gjøre det manuelt.

Så det er litt å gå på her.

Heldigvis har jeg ultrasoniske sensorer for parkering. Stakkars de som må vente i årevis på at biler uten dette skal kunne brukes til parkering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...