Jump to content

bzzlink

Medlemmer
  • Content Count

    1387
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1034 :)

About bzzlink

  • Birthday 09/05/1977

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

5142 profile views
  1. Helt enig. Inntil det blir billig nok med gyrostabilisering av 2 hjulskjøretøy, så må man ha 4 hjul. Og fortsatt klassifisere det som sykkel. Og greit at man setter en begrensning på hastighet til 20km/t men droppe alt det andre tullet. For min del kunne jeg godtatt noe Renault Twizy aktig som personlig transport, men ikke villig til å gå noe særlig under det i sikkerhet/comfort.
  2. Når man har 2 barn i barnehage, så sparer man ca. 1 time hver dag 6mnd av året ved å bruke bil, så man slipper å kle på og av barna utetøy før og etter barnehagen. Mulig jeg overdriver litt her, men det er ikke mye. Kle på en 1åring og 3åring for å motstå elementene kan ta overraskende lang tid. Med bil så tar man en under hver arm og slenger dem i bilen. Vi har ikke storbyer i Norge. Vi er ikke Manhattan. Vi kan faktisk bygge oss ut av de fleste køproblemene. Hvis man i tillegg får et system på Hjemmekontor flere dager i uka for de som kan Fleksitid Carpooling insentiver (tenk app, og få betalt for å dele bil i tillegg til egne filer) Så kan man bygge ned kollektivt også, i hvert fall skinnegående. Løsningene på dette er der, men politikerne har kjørt seg fast i skinnegående transport med faste rutetider, som kjører tilnærmet tomme 70% av tiden
  3. Det aller største problemet med elsykler er sikkerhet. https://www.reuters.com/article/us-health-ebike-injuries-idUSKBN1YT0MV Det burde vært forbudt å reklamere med «familier kan låne lastesykkel». Det er allerede asiatiske tilstander på Oslo indre øst av hele familier av MDG velgere som kjører rundt som dette her.
  4. Når ting er el, så er det jo ikke utslipp uansett, så da sitter man igjen med størrelse argumentet. Hvis man først driver med doninger som på bildet over her, som tar mer plass enn endel biler, så burde man jo heller gå for størrelsesbegrensning a la Japans Kei cars? https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car#Electric_kei_cars
  5. Hele poenget mitt er at lojalitet til biler kommer til å endres, ikke hvilke merker som leverer hvilke funksjoner i dag… Operativsystem / platform / økosystem kommer til å gå fra noe folk ikke tenkte på, til det viktigste når man skal velge bil. Det var veldig mange i 2008 som sa…. En telefon skal kunne ringe og sende SMS og ha plass i lomma. Alt annet er bare tull
  6. Programvare i en bil er i dag mye mer enn underholdning. Kollisjonssikkerhet / NCAP Batteristyring slik at bilen lader raskt og har lav degradering av batteri Rekkevidde under alle forhold Planlagt lading, når strøm er billig / forbruket til husstanden din er minst Klimatisering av bil når det er varmt / kaldt (via taleassistent, eller via neste møte i kalenderen) Profiler pr bruker av bilen Overvåkning og sikkerhet under kjøring og når bilen er parkert Turplanlegger / hvor man skal lade / hvor er det ledige ladere Stemmestyring under kjøring så man kan ha øynene på veien Alt ovenfor er med å påvirke «får deg fra A til B» opplevelsen Når man har vendt seg til dette, så bytter man ikke merke. Hvis man ser på lojaliteten til operativsystemer på datamaskiner / mobiltelefoner, så får man en pekepinn på hvor merkelojale bilkunder kan komme til å bli
  7. bzzlink

    Elbil-tråden

    Nio, som lanserer bil i Norge i disse dager, satt jo 6:45 for mange år siden, men det er noe litt annet med en one-off bil
  8. bzzlink

    Elbil-tråden

    Det var vel en preproduksjonsbil som Porsche kjørte. Jeg vil vel tippe at de stilte med den sterkeste motoren, siden de var ute etter å ta elbilrekorden.
  9. Er det til gutt eller jente? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=230820527
  10. bzzlink

    Elbil-tråden

    For å sette rundetiden i kontekst. 7:29.81 Porsche Panamera Turbo (2020) Lars Kern July 24, 2020 Porsche Conducted Test. Michelin Pilot Sport Cup 2 tires. Lap record for a production executive car.[154][155] 7:29.90 Chevrolet Corvette (C8) (2020) Oliver Gavin July 2019 General Motors conducted test. Z51 performance package[156][157] 7:30.0 Mercedes-Benz SLS AMG GT (2012) 2012 According to AMG chairman Ola Källenius, as reported by Auto Blog. No video or press release.[158][159] 7:30.41 Porsche 911 Carrera S (992) Christian Gebhardt 2019 Sport Auto (10/2019), Pirelli P Zero NA1, Porsche Motorsport bucket seat and harness on driver's side.[160] 7:31 Porsche 911 GT2 (997, 2007) Walter Röhrl 2007 Porsche conducted test.[161] 7:32.40 Porsche Carrera GT (980) Horst von Saurma 2003 Sport Auto (01/2004), Michelin Pilot Sport. Wet patches on the track.[162] 7:32 Porsche 911 GT3 (991) Horst von Saurma November 2013 Sport Auto (11/2013), Michelin Pilot Sport Cup 2.[122][163] 7:32 Audi R8 V10 Plus (4S, 2015) Christian Gebhardt 2015 Sport Auto (10/2015), Michelin Pilot Sport Cup 2.[164] 7:32 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2015) Fabio Francia September 2016 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio with automatic transmission[165] 7:33 Pagani Zonda F Horst von Saurma 2006
  11. bzzlink

    Elbil-tråden

    Jeg skjønner at man gjerne vil at Tesla har juksa. 12 sekunder raskere på NB enn Porsche, det svir langt inni Zuffenhausen. Ballen ligger nå hos Porsche. De trenger å steppe opp drivlinje gamet sitt.
  12. bzzlink

    Elbil-tråden

    Det var ikke raven som var på ringen. Det var vel mest sannsynlig prototype av Plaid. Porsche lanserte en bil som med girkasse og clutch såvidt klarte å matche Teslas familiesedan på akselerasjon, har dårligere toppfart og høyere forbruk. Og dette er altså mot Tesla Model S Raven som var å få kjøpt når de lanserte… Ja Porsche har bedre understell og bremser, det skulle bare mangle! De har jo vært ledende på det i et århundre.
  13. bzzlink

    Elbil-tråden

    Raven kom ut ca samtidig som Taycan. Model 3 drivlinjen har heller aldri hatt overopphetings / fading problemet, og den kom ut lenge før Taycan. (Videoen er før ettmontering av spoiler og oppgradering av toppfarten til 260, men allikevel)
  14. bzzlink

    Elbil-tråden

    Porsche hadde jo et helt eget event for journalister hvor de fokuserte på 0-100 og at man kunne gjøre det igjen og igjen. Sikker fordi de trodde at ikke Teslaer kunne det. Men det kunne de jo, det var Pre raven som ikke klarte det.
  15. Egenvekt 2371kg og tillatt totalvekt 3971kg Det må være vogntogvekt det da?
×
×
  • Create New...