Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Paccoo said:

Skal se på en Model 3 2020 med 80k på tell i dag. Tips til hva jeg burde se etter? Er det mye bil igjen her?

Det er flere biler som har vært på markedet en god stund da det kom mye bil i innbytte før nyttår.
Du bør ha mye å velge mellom og kan prute godt.

Husk det er kun 2 år igjen med garanti evt bare 20k km..

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Riktig som @Complexity sier. Men de med sort rundt vinduene er 2021 modellene og utover hvor den siste store faceliften var. Så anbefaler deg å kjøpe en 2021 modell @Paccoo, man trenger varmepumpe i et land som Norge! Anbefaler også å lese deg litt opp så ser du alle de små og store endringene som kom på 2021 modellene. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (2 timer siden):

Er forskjell på LR og Sr, 2019 LR ligger fortsatt på rundt 270 000+ avhengig av km.

Jepp, men ville fortsatt kjøpt en splitter ny RWD til 369 tusen enn en 3 år gammel AWD for bare 100 tusen mindre.
At den ikke har varmepumpe visste jeg ikke, men da er iallefall saken klar for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv uten varmepumpe så har bilene lavere forbruk enn visse konkurenter med varmepumpe, så såå krise er det ikke om man ønsker å spare litt.

Men å kun se på krom rundt vinduer kan være litt missvisende. Derfor jeg skrev nesten garantert i sta.

Ganske populært å utføre "chrome delete" og da ser de jo lik ut.

Oppgradert midtkonsoll er vel tegn nummer to å se etter.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla fortsetter å "vinne" i ruter mot waymo/cruise. I all hovedsak siden den kan kjøre freeway. Og ja, de andre har helt andre regler de må følge siden de ikke har fører. Men det er fortsatt imponerende. Det er nok ikke lenge før Tesla beveger seg over i > nivå 2. 

Gleder meg til midten av Juli, da skal jeg til Denver kontoret vårt og har avtalt med en kollega å låne/sitte på med hans tesla med FSD for å få skikkelig testet det ut! 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Men det er fortsatt imponerende. Det er nok ikke lenge før Tesla beveger seg over i > nivå 2. 

Når jeg tenker tilbake for ti år siden, lenge før jeg eller noen jeg kjente hadde Tesla, og vi leste om folk i USA som satt i baksetet og sov mens Teslaen deres kjørte selv! Og vi satt her på  berget og trodde fullt og fast at disse nye bilene faktisk var fullstendig selvkjørende! Husker dere den tiden!?
Så kom rapportene om krasjer, men det rokket likevel ikke min tro på bilen... dette måtte være utenforliggende faktorer.
vet vi hvor liten vei FSD har kommet, og at disse stakkarene den gangen bare også trodde det var kommet lenger enn det hadde.
Gleder meg til å høre rapport fra deg her! For hvis folk kunne sitte i baksetet for ti år siden og leve til å poste videoen etterpå, så må det være rimelig bra i dag!

Lenke til kommentar

Forsvinner det ene store "irritasjonsmomentet" nå vekk, det som mange ice-forkjemperne trekker oftest frem, nemlig viskerproblematikken? Fremskritt ihvertfall.:

https://www.motor.no/aktuelt/musk-lover-tesla-vindusviskere-som-fungerer/251364

Da får vi bare se når infoen om at også fantom-bremsingen blir fikset, kommer.

Endret av Snowleopard
Skriveleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Paccoo skrev (13 timer siden):

Takk, 2021 modell, er notert.

Bra valg :) Bilde av min 2021 modell hvor du tydelig ser det sorte rundt vinduene(istedenfor grått som modellene før), som nevnt over. 

IMG_5765.jpegimage.jpeg.7d912673aee3e4ac1d030900d31c5838.jpegMens bildet under viser en 2020 modell. 

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (20 minutter siden):

Hva mener du her? 99% av alle el biler har vindusviskere som virker helt perfekt

Kanskje du bør lese deg opp litt her. Tesla sine viskere, og spesielt ved AP, har fått rimelig mye tyn i det siste for å bl.a. tørrviske. Og det har vært vanskelig/"umulig" å overstyre og likevel benytte AP.

'Og de har vel heller ikke hatt et godt rykte fra før, i og med at de ikke har egen stalk. Man kan riktignok trykke på en knapp på blinklyshendelen for å aktivere en wipe, men for mange er ikke det godt nok når man plutselig får en stor "dusj" fra andre biler som kjører i en litt dyp vanpytt f.eks. og trenger 3-4 raske sveip over ruta. Auto-wipe har til tider startet for seint i slike situasjoner.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/l3OlJe/tesla-eiere-klager-paa-vindusviskere-som-ikke-vil-skru-seg-av

Endret av Snowleopard
lagt til link
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (5 minutter siden):

Kanskje du bør lese deg opp litt her. Tesla sine viskere, og spesielt ved AP, har fått rimelig mye tyn i det siste for å bl.a. tørrviske. Og det har vært vanskelig/"umulig" å overstyre og likevel benytte AP.

'Og de har vel heller ikke hatt et godt rykte fra før, i og med at de ikke har egen stalk. Man kan riktignok trykke på en knapp på blinklyshendelen for å aktivere en wipe, men for mange er ikke det godt nok når man plutselig får en stor "dusj" fra andre biler som kjører i en litt dyp vanpytt f.eks. og trenger 3-4 raske sveip over ruta. Auto-wipe har til tider startet for seint i slike situasjoner.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/l3OlJe/tesla-eiere-klager-paa-vindusviskere-som-ikke-vil-skru-seg-av

Det finnes over 100 ulike el biler til salgs i dag som ikke har dette problemet. Men det var ikke det jeg spurte om. Du skrev noe om ICE forkjempere, Hva har det med teslas håpløse autopilot å gjøre

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (12 minutter siden):

Det finnes over 100 ulike el biler til salgs i dag som ikke har dette problemet. Men det var ikke det jeg spurte om. Du skrev noe om ICE forkjempere, Hva har det med teslas håpløse autopilot å gjøre

Vel, dette tror jeg du bare spør for å prøve å få frem et poeng, selv om du vet det veldig godt selv. Og vi er nå på Tesla-kaféen, så hva andre merker får til eller ikke, er mindre vesentlig når det nå snakkes spesifikt om problemer selv Tesla og Elon Musk nå innrømmer. Så kommer ikke til å følge opp forsøket ditt på avsporingen din her.

Endret av Snowleopard
Skriveleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (40 minutter siden):

Vel, dette tror jeg du bare spør for å prøve å få frem et poeng, selv om du vet det veldig godt selv. Og vi er nå på Tesla-kaféen, så hva andre merker får til eller ikke, er mindre vesentlig når det nå snakkes spesifikt om problemer selv Tesla og Elon Musk nå innrømmer. Så kommer ikke til å følge opp forsøket ditt på avsporingen din her.

At du ikke leser hva andre skriver er en sak men du kan ikke ha lest gjennom hva du selv skriver. Påstanden din om at ICE forkjempere trekker frem dårlige vindusviskere som argument for å ikke kjøpe el bil har jeg faktisk aldri hørt før. Dette må du faktisk dokumentere. Visker funksjonen på tesla har faktisk null relevans for den hadde virket akkurat likt om bilen var drevet av en bensinmotor eller hydrogen

Her er sitatet enda en gang

Forsvinner det ene store "irritasjonsmomentet" nå vekk, det som mange ice-forkjemperne trekker oftest frem, nemlig viskerproblematikken?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (3 minutter siden):

At du ikke leser hva andre skriver er en sak men du kan ikke ha lest gjennom hva du selv skriver. Påstanden din om at ICE forkjempere trekker frem dårlige vindusviskere som argument for å ikke kjøpe el bil har jeg faktisk aldri hørt før. Dette må du faktisk dokumentere. Visker funksjonen på tesla har faktisk null relevans for den hadde virket akkurat likt om bilen var drevet av en bensinmotor eller hydrogen

Her er sitatet enda en gang

Forsvinner det ene store "irritasjonsmomentet" nå vekk, det som mange ice-forkjemperne trekker oftest frem, nemlig viskerproblematikken?

Vel, du leste ikke heller så godt:

Snowleopard skrev (50 minutter siden):

Så kommer ikke til å følge opp forsøket ditt på avsporingen din her.

Så lykke til med å diskutere med deg selv!
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (6 timer siden):

At du ikke leser hva andre skriver er en sak men du kan ikke ha lest gjennom hva du selv skriver. Påstanden din om at ICE forkjempere trekker frem dårlige vindusviskere som argument for å ikke kjøpe el bil har jeg faktisk aldri hørt før. Dette må du faktisk dokumentere. Visker funksjonen på tesla har faktisk null relevans for den hadde virket akkurat likt om bilen var drevet av en bensinmotor eller hydrogen

Her er sitatet enda en gang

Forsvinner det ene store "irritasjonsmomentet" nå vekk, det som mange ice-forkjemperne trekker oftest frem, nemlig viskerproblematikken?

Si meg, er her BARE for å kverulere? Hva er det du håper å oppnå med det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Si meg, er her BARE for å kverulere? Hva er det du håper å oppnå med det?

Det var bare en påstand som jeg fant var så utrolig at jeg bare måtte kommentere

Forsvinner det ene store "irritasjonsmomentet" nå vekk, det som mange ice-forkjemperne trekker oftest frem, nemlig viskerproblematikken?

Har hørt utrolig mange argumenter mot elbiler men at dårlige vindusviskere var det argumentet som oftes trekkes frem i diskusjoner tror jeg er oppspinn.

Men om du mener der er en saklig og korrekt påstand må du jo si det i stedet for personanngrep.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...