Gå til innhold

AL123

Medlemmer
  • Innlegg

    2 471
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

AL123 vant dagen sist 13. januar 2022

AL123 hadde mest likt innhold!

Nylige profilbesøk

18 229 profilvisninger

AL123 sine prestasjoner

3,5k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Sideveis selvsagt, det er det eneste man kan teste med vanlig utstyr. Det er yhyre sjelden at man får metall mot metall på begge sider samtidig.
  2. Hovedårsaken til at tyske turister ligger under fartsgrensen er at de er inkompetente sjåfører. At de gjerne er gjerrige og arrogante kommer gjerne i 2.rekke.
  3. AL123

    Volvo V50 hjelp!!

    Som andre har nevnt er det potensiale for mange dyre feil på denne motoren, slik det er på alle moderne dieselmotorer. Når det gjelder nykking, så kan dette selvsagt skyldes dyser, som er dyre å både kjøpe og bytte, men jeg har også opplevd at feilen har hatt en rimeligere løsning. Veivakselsensor på denne motoren sitter ikke ved svinghjul, slik det er vanlig, men fremme ved reimhjulet. Denne vil gjerne fjuske periodisk før den kutter helt, men pga plasseringen har jeg flere ganger opplevd at den fusker periodisk pga litt olje/skitt som har satt seg på selve sensoren. Spesielt dersom bunndekselet i plast er ødelagt/har blitt kastet (slik det gjerne er med gamle biler. En liten rengjøring og bilene har gått knirkefritt i åresvis. Brent oljelukt er relativt vanlig på disse motorene, enten pga defekt veivhuslufteslange, eller utett toppdekselpakning.
  4. AL123

    Elbil-tråden

    EX30: opptil 1600, XC40: 1800, i4:1600, EV61600 , Ionic 5:1600 , Polestar 2: 1500
  5. AL123

    Elbil-tråden

    Veldig rart at den ikke kan vise begge deler synes jeg. Det krever vel toppen 2 linjer med programmering for å få det til, og selv kjørekomputere fra 80-tallet får det til.
  6. AL123

    Elbil-tråden

    2 ulemper ved slike undersøkelser. 1. De baserer seg på uttalelser fra kunder, og bileiere flest ser knapt frem og bak på en bil. Bla vurderer Meganeeierene kjøreegenskapene veldig lavt? Hvorfor har de kjøpt bilen da? Kjøreegenskapene er jo Megane sin største forte, og ligger trolig i topp 3 på denne listen. 2. Den er delt opp i noen få enkeltkategorier og får ikke med seg alle nyansene i mellom. Slike poengkategorier er grunnen til at jeg anser tyske bilmagasin for å være rimelig uinteressante. Hva vil det si at AMS vurderer styringen på en BMW til 7? I forhold til britiske magasin som kan bruke en halvside med tekst for å beskrive styring i den samme bilen. En slik oppdeling får ikke med seg alle de nyansene som utgjør summen av en bil.
  7. AL123

    Elbil-tråden

    Litt rart at lojaliteten synker når kvaliteten øker, men noen av årsakene kan være at Tesla eiere har flere modeller å se på enn tidligere, at statusen for merket har gått fra høy til lav (litt av risikoen ved å starte med et "premium"-produkt til å lage billigbiler) samt Elons oppførsel i det offentlige. Litt utenom denne undersøkelsen er det jo mange S og X eiere som er i ferd med å se seg om etter nye biler nå. Så sent som ved 2016-facelift, så kunne en få en bra utstyrt Model S til 600k, hvilket gjorde den til noe av detbeste bilkjøpet på det norske markedet. I dag er det prissegmentet overtatt av Model Y, som ikke har så veldig mye mer å skryte av enn innvendig plass.
  8. AL123

    Elbil-tråden

    Jeg skrev at innlegget var dumt, ikke at du var det. Grunnen til at jeg skrev det var at det åpentbart ikke var et innlegg du stod inne for selv en gang, men noe du skrev bare fordi tråden dreide seg inn på noe negativt om Elon Musk. tommelfingerregel kan være å lese igjennom innlegget før du poster for å se om argumentene kan overleve minst ett kritisk spørsmål. Det har du åpenbart gjort ettersom du har redigert innlegget til det ugjenkjennelige. Fremdeles er argumentene dine veldig dårlige, men jeg ville ikke kommentert det nye innlegget på samme måte.
  9. AL123

    Elbil-tråden

    Gratulerer. Dagens dummeste.
  10. AL123

    Elbil-tråden

    Aner ikke hvem du sikter til, men jeg har aldri vært noe fan av tyske biler. Har aldri hatt en ny tysk bil og aldri eid en VAG utenom Porsche. Har selv brukt hitlerrwferansen for å terge på meg VAG og Mercedesfans, men har selvsagt ikke ment at det er noe man bør tenke på ved bilvalg. Da vil man ende opp med å gå. Jeg bryr meg heller ikke mye om andre VAG skandaler som korrupsjon, prostitusjon eller dieselgate. Ei heller bryr jeg meg om at Musk er en høyrevridd opportunist som støtter Trump. Det jeg imidlertid. Bryr meg om er hvordan han behandler folk under seg. Der er Musk en versting, og derfor er det uaktuelt å støtte virksomheten hans. Av samme grunn vil jeg ikke kjøpe en elbil der litiumbruken ikke kan spores.
  11. AL123

    Elbil-tråden

    Forskjell på å være styreutnevnt leder i en bedrift og å være grunder/eier og leder. Når det gjelder hvor ille det evt er å kjøpe en Tesla på denne bakgrunnen, så vil jeg vel si at det er bedre å kjøpe enkelte kinesiskbygde biler enn Tesla allerede før denne nyheten. Det er faktisk helt uanktuelt å støtte en bilprodusent som behandler de ansatte så dårlig.
  12. Hvis man kjører stål mot stål, så er skivene ramponerte etter noen få oppbremsinger. Man river opp overflaten på skivene.
  13. Det har jeg da allerede gjort. Man får ikke sirkulære riper ved stål mot stål. De sirkulære stripene får man med ujevn slitasje, og gjør i utgangspunktet ingenting, da de som du sier gir større overflate. Når man skifter klosser må man uansett skifte skiver v slike striper da nye klosser på ujevne skiver vil gi kraftig redusert bremseareal, samt at det vil begynne å kute der klossene ikke kommer til. Det er faktisk mer regel enn unntak at man skifter skiver og klosser samtidig i dag. Iallefall her på vestlandet.
×
×
  • Opprett ny...