Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Deechon skrev (15 minutter siden):

Bilen min har vært på verksted i tre måneder nå og når jeg etterspør status så får jeg ikke svar 😑

 

Når jeg snakket med dem tidligere så sa de at det er "høysesong" men det får jo være grenser tenker nå jeg.

Hvis en bil er på verksted i 3 mndr, må det være snakk om noe helt spesielt. Hva er greia?

Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 minutt siden):

Hvis en bil er på verksted i 3 mndr, må det være snakk om noe helt spesielt. Hva er greia?

Du kommer ikke til å tro på det, men jeg kjørte bilen min i et skikkelig stort hull i veien og det gjorde alle 4 dekkene skakke og ødela forstillingsmotoren. Forsikringspapirer og alt er loggført og godkjent av forsikringsselskapet mitt som trafikkskade som følge av dårlig veistandard. Nå venter jeg bare på at mekanikerne skal få satt av tid til å få gjort arbeidet.

Lenke til kommentar
Deechon skrev (1 minutt siden):

Forsikringspapirer og alt er loggført og godkjent av forsikringsselskapet mitt som trafikkskade som følge av dårlig veistandard. Nå venter jeg bare på at mekanikerne skal få satt av tid til å få gjort arbeidet.

Åja sånn, okay. Den står bare på vent altså. Første jeg tenker, er at det må være regler for hvor lenge de kan la deg vente, mot at du kan velge et annet verksted eller ny bil/utbetaling i stedet. Har du hørt med forsikringen om det?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 minutter siden):

Åja sånn, okay. Den står bare på vent altså. Første jeg tenker, er at det må være regler for hvor lenge de kan la deg vente, mot at du kan velge et annet verksted eller ny bil/utbetaling i stedet. Har du hørt med forsikringen om det?

Nei det har jeg ikke tenkt på, det kan jo kanskje være aktuelt hvis ting ikke begynner å skje snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (På 10.7.2023 den 15.06):

For en stund siden fikk han morra si til og vaske leiligheten sin, og jeg (som er hans nabo på andre siden av veggen) hører at han går rundt og maser på sin mor "Har du vasket her?" "Har du vasket der?"

Jeg vet ikke hva som er mest dustete, at en fyr i midten av 20 årene holder på sånn, eller at en mor faktisk gidder å reise hjem til sønnen for å vaske opp hans rot 😑

Tja, sistnevnte er jo en av grunnene til at førstnevnte skjer så jeg vil si sistnevnte er mest dustete i den smørja med idioti det der er 😅

Lenke til kommentar
nightowl skrev (17 timer siden):

Hvor mye gammel møkk trenger man egentlig å ta vare på? Har man fine eksempel av gamle bygninger, og anledning til å flytte disse til et museum, ja greit, gjør det. Men hvorfor insistere på å verne absolutt alt gammelt rubbel & drit som finnes? Dette går over alle støvleskaft.

Riksantikvaren har en liten intro til forskjellen på verneverdig, vernet og fredet. Det er ikke helt på jordet, men dessverre tas det alt for mange vedtak om vern og fredning, antagelig fordi det er grunneier som får den økonomiske byrden. Ikke de som verner. Hadde det fulgt med en forpliktelse om offentlig finansiering så hadde det straks blitt mer fornuftig prioritering ut fra hva det egentlig koster samfunnet å verne og frede ting. Vi kan ikke ta vare på alt mulig gammelt og alt må ikke stå der det står i dag. Ting som er verdt å ta vare på kan fint flyttes, samles og lages museum av, men vi trenger ikke et museum annenhver kilometer. Det må stå i stil til besøktall og kostnader.

Lenke til kommentar

Irriterer meg over seksjonslederen for sykepleierne. Hun er ikke min sjef, men hun er så ubehagelig og sur. Har prøvd over lengre tid å forsøke å hyggelig, men nå orker jeg ikke lenger, det er så slitsomt uten å det gjøres en innsats fra den andre kanten.  Jeg har fått nok. 

Renholderen jeg klaget her inne har heldigvis blitt bedre, han fikk tilbakemelding og han tok tilbakemeldingen på alvor.

Irriterer meg generelt sett over folk på jobb, vurderer å begynne å trappe ned jobb igjen neste uke. Ikke fordi folk er irriterende, men fordi jeg muligens har jobbet så mye at jeg blir irritabel på alt og alle. Jeg er jo hyggelig på jobb fordi jeg tar meg sammen, men dritirritert når jeg kommer hjem.

Irriterer meg svært lite over pasienter. De har ofte valide grunner til å være "vanskelige", de er ofte i livskrise når de kommer til oss, og dessuten er pasienter stort sett takknemlige og enklere å forholde seg til..

Det er liksom alt rundt som irriterer meg. 

Kom på at jeg irriteter meg over de hersens vegghengte desinfeksjonsspriten som jeg kræsjer i støtt og stadig, og at det er så sabla trangt på rommene 

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Gaea skrev (12 timer siden):

Irriterer meg over seksjonslederen for sykepleierne. Hun er ikke min sjef, men hun er så ubehagelig og sur. Har prøvd over lengre tid å forsøke å hyggelig, men nå orker jeg ikke lenger, det er så slitsomt uten å det gjøres en innsats fra den andre kanten.  Jeg har fått nok. 

Renholderen jeg klaget her inne har heldigvis blitt bedre, han fikk tilbakemelding og han tok tilbakemeldingen på alvor.

Irriterer meg generelt sett over folk på jobb

Det er ikke uvanlig at folk som får lederjobber litt opp blir sånn, har lagt merke til det når noen har steget i gradene. Tror det kan være elementer av forsvarsmekanisme som ligger i det. De får et behov for å beskytte/kontrollere sin posisjon bl.a. på den måten.
Problemet med stress ift mennesker på jobb generelt, tror jeg har en god del med at man er der så mye. Tenk på hvor mye av tiden man er nødt til å være til stede på en arbeidsplass sammen med et antall tilfeldige personer. Det er ganske naturlig at det kan by på utfordringer. Fikk temmelig store problemer selv med det flere ganger.

Lenke til kommentar

Folk som later som de ikke forstår forskjellen på vær og klima, eller hva konseptet gjennomsnitt innebærer.

De varmeste dagene på jorda de siste 100.000 årene har skjedd den siste uka.

https://www.forbes.com/sites/maryroeloffs/2023/07/05/july-4-was-earths-hottest-day-in-over-100000-years-breaking-record-for-2nd-day-in-a-row/

Noen folk bare: «Det er 19 grader her på campinga så ingen global oppvarming her», eller «da jeg var på Lanzarote i 2003 var det 38 grader så dette er ikke noe nytt!».

Endret av Snikpellik
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Delvis skrev (9 timer siden):

Det er ikke uvanlig at folk som får lederjobber litt opp blir sånn, har lagt merke til det når noen har steget i gradene. Tror det kan være elementer av forsvarsmekanisme som ligger i det. De får et behov for å beskytte/kontrollere sin posisjon bl.a. på den måten.
Problemet med stress ift mennesker på jobb generelt, tror jeg har en god del med at man er der så mye. Tenk på hvor mye av tiden man er nødt til å være til stede på en arbeidsplass sammen med et antall tilfeldige personer. Det er ganske naturlig at det kan by på utfordringer. Fikk temmelig store problemer selv med det flere ganger.

 Du har helt rett i at det ofte blir problemer med folk man går oppi hele tiden. Litt som når man begynner å krangle i ferietider med familien fordi man har for mye tid sammen 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 timer siden):

Folk som later som de ikke forstår forskjellen på vær og klima, eller hva konseptet gjennomsnitt innebærer.

Later som? For meg virker det som at mange synes "ytringsfrihet" betyr at alle har like rett, uansett om de er utdannede eller sofaforskere. 

Internett har gjort ALL informasjon mere tilgjengelig for allmenheten, og uten begrep om kildkritikk viser det seg å ikke være udelt positivt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns begge sider av den vær/klimadebatten er like gode til å bruke enkeltdager som "argument". 

43 grader i huttaheita i dag! Global oppvarming er et faktum! 

9 grader i bygda mi i dag! Global oppvarming er bare tull! 

Skal ikke si noe i mot hva trendene viser osv, men disse stadige oppslagene om hvordan været er akkurat nå et eller annet sted på kloden er bare støy. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

https://tv.vg.no/video/269546/full-panikk-stopp

Kanskje buss-sjåføren er en av de som har skaffet seg førerkort mot penger ?  Det er jo helt utrolig - men har stusset på lav kjørekompetanse mange ganger med buss-for-tog sjåførene spesielt...  Vy leier inn alle de kan få tak i virker det som.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/alle-norske-forerkort-skal-granskes-etter-korrupsjonsavsloring/9370484/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (57 minutter siden):

https://tv.vg.no/video/269546/full-panikk-stopp

Kanskje buss-sjåføren er en av de som har skaffet seg førerkort mot penger ?  Det er jo helt utrolig - men har stusset på lav kjørekompetanse mange ganger med buss-for-tog sjåførene spesielt...  Vy leier inn alle de kan få tak i virker det som.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/alle-norske-forerkort-skal-granskes-etter-korrupsjonsavsloring/9370484/

Jeg tok en taxi for et års tid siden der sjåføren kjørte så ustødig og til tider farlig at jeg begynte å lure på om han faktisk hadde lappen. Total mangel på trafikkforståelse, sjekka ikke blindsonen og var helt i sin egen verden. Snakka knapt norsk så du skal ikke få meg til å tro at han i det hele tatt klarte å lese spørsmålene på teorien.

Senere ble det rulla frem masse juks med førerkortene til div taxiselskap, deriblant dette. Fra da av tar jeg bare Oslo Taxi.

Og det hadde ikke forundret meg om så mye som 20% av sjåførene får avdekket svindel med førerkort dersom de blir kontrollert.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (1 time siden):

https://tv.vg.no/video/269546/full-panikk-stopp

Kanskje buss-sjåføren er en av de som har skaffet seg førerkort mot penger ?  Det er jo helt utrolig - men har stusset på lav kjørekompetanse mange ganger med buss-for-tog sjåførene spesielt...  Vy leier inn alle de kan få tak i virker det som.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/alle-norske-forerkort-skal-granskes-etter-korrupsjonsavsloring/9370484/

Vy leier inn alt de får tak i, det er riktig. Når de kjører feil er det gjerne fordi det er en turbussjåfør fra indre dalstrøk, som hverken har kjørt småveiene mellom Oslo og Spydeberg, eller aner at det finnes et sted som heter Skollenborg utenfor Kongsberg. 

Han på videoen er jo derimot helt lost. Tviler på at førerkortet er i orden der. 

Lenke til kommentar
Retroman skrev (7 timer siden):

Jeg tok en taxi for et års tid siden der sjåføren kjørte så ustødig og til tider farlig at jeg begynte å lure på om han faktisk hadde lappen.

Det er tross alt ikke så ille i Norge (relativt sett). Jeg tok taxi i Tyskland nattestid for noen år siden. Han kjørte på en tofelts motorvei med fartsgrense, tror den var 100 eller noe. Det gikk rimelig fort, og jeg syntes han vinglet litt, så jeg kikket fremover. Da så jeg at han kjørte i 180 km/t, samtidig som han skrev tekstmelding på mobilen.

Han skjønte heller ikke engelsk, noe vi forsto da vi satt oss i bilen, så å si fra hadde ikke fungert bra. Det kunne i verste fall gjort han uoppmerksom og forårsaket en ulykke, så det var bare å bite tenna sammen og la det stå til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...