Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Ikke veldig glag i nynorsk, og skal være en veldig interessant artikel på nrk før jeg leser den dersom den er skrevet på nynorsk.

Jeg opplever til stadighet at nynorsk er valgt språk når jeg logger inn på statlige nettsider, ikke krise da jeg enkelt bytter til bokmål oppe i høyre hjørne, men i går fikk jeg et brev på nynorsk som er litt værre å få oversatt.

Skjønner ikke helt hvordan dette ha sjedd, nynorsk har alltid vært sidemål for meg.

 

Noen som vet hvor jeg kan "si ifra" om at jeg bil ha bokmål?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier å holde hvis du bor i en bokmålskommune. Hvilke ord er det du ikke skjønner?

Om klimaflyktninger i framtida... når turistene er nede i Syden og klager over varmen, viser det nå at de får seg mat og vann fortsatt. Ellers ville de ha reist hjem allerede. 

Lenke til kommentar
Nepa skrev (44 minutter siden):

Pleier å holde hvis du bor i en bokmålskommune. Hvilke ord er det du ikke skjønner?

Om klimaflyktninger i framtida... når turistene er nede i Syden og klager over varmen, viser det nå at de får seg mat og vann fortsatt. Ellers ville de ha reist hjem allerede. 

Bodde i Molde ett år for 10 år siden, ellers har jeg kun vært registrert i bokmålskommuner. Forstår det meste, ønsker bare ikke å måtte benytte nynorsk

Lenke til kommentar
Retroman skrev (På 17.7.2023 den 10.36):

..er dette noe som irriterer deg?

Det er bare å forvente at land nordover vil få et økt trykk av flyktninger både pga krig, men også klima - om få år vil temperaturene i land som India og Bangladesh være uholdbare og de vil rømme nordover og sprenge grensene. Når den tid kommer -> 2 milliarder mennesker på flukt..

Nei det var off-topic og bare en kommentar til et av innleggene.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 18.7.2023 den 0.54):

24 timer siden jeg gikk i shorts gjennom trang sti, og det er først nå det svir en plass hvor jeg regner med det er fra brennesle.

Har smurt på Sudocrem, en zinksalve. 

Sjekk deg selv for flått også... enkelte stier er man dømt til å få minst en flått hvis man går med shorts.

Lenke til kommentar

Har hele dagen hatt syke magesmerter som kommer og går og smertefull diaré,  paracet og idoform hjelper ikke og er kvalm og har lite matlyst. 

Mamma og jeg skal egentlig på hotellopphold fra imorgen til lørdag. Måtte avlyse forrige besøk ifjor grunnet sykdom. Er så stressa for å ikke bli frisk i tide nå, og for at jeg ikke skal kunne orke å kose meg med god mat og nyte den lille ferien jeg har ila sommeren, jobber ellers. 

Aaaaah sykdom irriterer så mye akkurat nå 😕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (5 minutter siden):

Folk som tror fri frakt betyr at man ikke egentlig betaler frakten.

"There is no such thing as a free lunch", som samfunnsøkonomilæreren min pleide å si. Er frakt gratis så er det noe annet som har blitt dyrere, og summa summarum så koster det enten det samme som før, eller ofte mer i tillegg.  Det gjelder å være observant som bare pokker når man handler.

Det er forøvrig en irritasjon, at det er så lett å bli lurt, mye villedende reklamering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (6 minutter siden):

Du betaler for frakten når det er Fri Frakt, ved å betale høyere pris på produktet du kjøper som allerede har prisen av frakt innebygd.

2 nettbutikker har samme produkt til samme pris, men bare en av butikkene har gratis frakt..

Så har vi Ebay, som sender nesten alt gratis, hvor produktet er mye billigere enn i Norge. 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Dubious said:

2 nettbutikker har samme produkt til samme pris, men bare en av butikkene har gratis frakt..

Så har vi Ebay, som sender nesten alt gratis, hvor produktet er mye billigere enn i Norge. 

Da har den ene nettbutikken enten lavere margin, billigere drift, eller lavere priser på innkjøp.

Du betaler fortsatt for frakten. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...