Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Vi hadde julebord på båten engang husker jeg på gamle jobben. Der var det to duster som blandet alkohol med noe som het grønne Rohypnol såkalte gamle sovepiller.  De presterte i fylla og prøve å stjele en klokke i taxfree, ble grise-arrestert og sendt i kasjotten når de kom iland.

En annen gang trodde kameraten min at han hadde mistet lommeboken. Tror ikke vi sa noen ting, men de så at han letet, deretter kom en ansatt bort og spurte om vi fant den. Deretter tilogmed på bildekk så kom alle ansatte og spurte om vi hadde funnet den, alle hadde sett det på kamera.

Lommeboken lå selvsagt i baklomma.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.nrk.no/osloogviken/fire-ordforere-i-buskerud-mener-statsforvalteren-bryr-seg-for-mye-i-lokale-saker-1.16469855

- Pensjonistbolig manglet lekeplass

- Statsforvalteren satte tommelen ned for at Øvre Eiker skulle flytte en barnehage bort fra kvikkleire til et nytt bygg.

Byråkrati som vi ikke har behov for. La kommunene bestemme over egen kommune.
Kan sikkert spare flere millioner i året ved å legge ned statsforvalteren. 

Lenke til kommentar
Winnowill skrev (18 timer siden):

Jeg kan ikke sette meg inn i de følelsene du beskriver siden jeg aldri har vært i en slik situasjon, men om intet annet så må jeg si at du er forbanna modig som tar den kampen! DET er det ganske mange som ikke gjør/klarer.

Takk! Det setter jeg oppriktig stor pris på å høre. 

Retroman skrev (6 timer siden):

Shit! Håper du får ryddet i kaoset og tar steget med å anmelde. En god venn av meg har fortalt om ca samme mentale mindjoben da hun etter seks års samboerskap kom ut og fortalte at det var seks år med fysisk og psykisk mishandling omtrent siden dag en. Ikke en kjeft mistenkte noe på noe som helst tidspunkt. Sender deg mine tanker ❤️

Tusen takk! Jeg skal anmelde, det er avtalt med bistandsadvokaten. Prøver å rydde i kaoset i hodet, men føler meg så lite robust. 

Og at jeg er så lite mentalt robust irriterer meg veldig mye nå. Jeg tåler dårlig konstruktive tilbakemeldinger, jeg er veldig gråtlabil (klarer å skjerpe meg rundt folk, noe som gjør at folk ikke tror jeg har det så ille, men jeg gråter som en foss når jeg alene for bagateller).

Ugh, jeg tror det blir bedre å få dette gjennomført, det er veldig tøft at det henger over meg. 

Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Ugh, jeg tror det blir bedre å få dette gjennomført, det er veldig tøft at det henger over meg.

Lykke til du. Har ikke erfaring med akkurat den slags greier, så har lite råd å gi. Eneste, ikke ha store forventninger, da kan man lett bli skuffet. Har anmeldt 1 gang for mange år siden, det var noe med varer og penger, og det ble en nokså vond affære. Gjorde mye dumt jeg da, men fikk hvertfall tilbake noe.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 time siden):

Lykke til du. Har ikke erfaring med akkurat den slags greier, så har lite råd å gi. Eneste, ikke ha store forventninger, da kan man lett bli skuffet. Har anmeldt 1 gang for mange år siden, det var noe med varer og penger, og det ble en nokså vond affære. Gjorde mye dumt jeg da, men fikk hvertfall tilbake noe.

Takk. Positive forvetninger er det i hvert fall vanskelig å ha, jeg er mer innstilt på at det blir miserabelt og tøft, og det som evt er bra blir i så fall en bonus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (15 timer siden):

Takk. Positive forvetninger er det i hvert fall vanskelig å ha, jeg er mer innstilt på at det blir miserabelt og tøft, og det som evt er bra blir i så fall en bonus. 

Lykke til ja og godt å høre at du tross alt har straks ut en kurs. Ellers seiler du bare rundt.

Tilbake til ting som irriterer så satt jeg i overkant av fem timer på et fly i går med en sparke-unge bak meg på fanget til en mor som prøvde å være pedagogisk med barnet: «du må forstå at mannen foran kanskje ikke liker at du sparker i setet hans?» til junior på toppen halvannet år. Hater ikke ungen for dette - de vet ikke bedre, og har begrenset kognitiv kapasitet når de er så små, men for faen da mamma. Hold beina til ungen i ro eller snu litt på jævelen istedetfor å prøve å snakke soppen til fornuft…?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (18 minutter siden):

Bilkjøring i københavn. Selve byen er fin men fy faen for et knotete og stressende sted å kjøre.

Har akkurat det samme inntrykket, baade som fotgjenger og sjaafoer.

Veldig hoey fart, de passerer deg med naar du staar og venter, ved et fotgjengerfelt, eller noe.

De kjoerer som de var gaerne.

 

Lenke til kommentar

I dag så jeg tre måker som var slemme mot en katt. De stupte og var fysisk i katta. Jeg traff på katten først og den mjauet intenst. Jeg kunne ikke se noe galt med katta så jeg forstod ikke hva som var årsaken til at den var vettskremt. Da jeg gikk over veien begynte tre måker å stupe etter trur og jeg antar at de hadde vært på katta tidligere. Det er sjelden katter er så ute etter oppmerksomhet fra fremmede mennesker. Jeg brukte ei god stund på å få katta ut av området. Håper det gikk bra.

Endret av BadCat
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Deechon said:

Bilkjøring i københavn. Selve byen er fin men fy faen for et knotete og stressende sted å kjøre.

I København hamrer på tuta hvis man tar 0,5 sekunder til å lese et skilt med stedsnavn før et kryss og parkeringshusene er trange som fy. Likevel en meget trivelig by.

Lenke til kommentar
Gaea skrev (10 timer siden):

Haha, det har vært mye flått, fluer og mygg som har irritert flere av oss her inne i det siste. Er visst høysesong nå

Jeg hater insekter etter å ha bodd i skogkanten i hele oppveksten.

Nå bor jeg heldigvis så høyt over bakken at de fleste insekter ikke gidder å fly høyt nok. De vepsene og fluene som likevel stikker innom for å si hei, blir fort jagd ut av kattene.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (19 timer siden):

Middelmådig Cognac på plastflaske.

 

 

Pliscin skrev (9 minutter siden):

#ungdomsfylla. Cognac er tøft å drikke sa dem. Tok et par år for å skjønne at kvalitet>kvantitet. Små mengder, må nytes, og må ikke ha noe større oppgave å gjøre dagen derpå.

Drekk whisky isteden. Mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...