Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SVV/Fylkeskommune/Kommune som tilfører løs grus til vegbanen når de legger ut dette på veg-banketten i det som for utlegger-bilen er krappe høyresvinger.  Større kjøretøy og evt upresise sjåfører vil alltid dra slik grus ut i vegbanen der den er til fare for motorsyklister.  En håndbok for veg-drift jeg leste engang i tiden sa at det skulle brukes kald asfalt som komprimeres - da hadde det holdt seg i ro istedenfor dagens rulle-grus av resirkulert asfalt.

Lenke til kommentar

At det er begrensede åpningstider for levering av avfall på minigjenbruksstasjonene. Har planer om å kaste noe farlig avfall (spraybokser) Jeg forstår hvorfor, men det er fortsatt irriterende at man ikke kan kaste ting når det passer meg best, sånn som man kan med restavfall, papp og matavfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (På 23.7.2023 den 12.15):

At det er begrensede åpningstider for levering av avfall på minigjenbruksstasjonene. Har planer om å kaste noe farlig avfall (spraybokser) Jeg forstår hvorfor, men det er fortsatt irriterende at man ikke kan kaste ting når det passer meg best, sånn som man kan med restavfall, papp og matavfall. 

Det er veldig irriterende ja, selv om man forstår hvorfor. Et veldig godt tilbud, men åpningstid kun frem til kl. 15:00 kun på hverdager (Oslo) er litt av en utfordring.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Det er veldig irriterende ja, selv om man forstår hvorfor. Et veldig godt tilbud, men åpningstid kun frem til kl. 15:00 kun på hverdager (Oslo) er litt av en utfordring.

Spesielt når man jobber dagtid og fulltid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har soverom som vender ut mot bakgård i 1 etg. Nyeste nabo som har flyttet inn står på plattingen rett utenfor soveromsvinduet mitt og røyker. Det finnes så mange andre plasser å stå å røyke.. Tror hun tok hintet da jeg fikk øyekontakt med henne og jeg lukket vinduet, for da flyttet hun seg bort fra vinduet. 

Lenke til kommentar
Deechon skrev (2 timer siden):

Leger og andre helsearbeidere som sier at vi ikke burde spise kjøtt, festrøyke eller drikke øl irriterer meg.

Nei takk, jeg vil heller leve livet mitt akkurat som jeg vil og dø som 60 åring enn å leve som en monk bare for å bli 80+ år.

Er det virkelig irriterende at helsepersonell forteller folk hva man kan gjøre for å leve lenger? Hva skulle de ellers gjøre? Jeg bryter sikkert de fleste rådene selv, men det er jo valg vi får lov til å ta på egenhånd.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at irritasjonsmomentet er den generelle antagelsen/troen om at lengre liv/flest mulig år er viktigere enn noe annet. Som om flere år automatisk betyr mer glede og livsglede.

Noen er som skapt for det. De elsker trening og sport, sunt kosthold og vil ha så mange år som mulig.
Andre er stikk motsatt, inkludert meg selv. Jeg hater sport, hater trening og har uansett ikke energinivå og overskudd til det og føler ingen glede over at enkelte mener at vi  leve så lenge som mulig.

Spoiler

Jeg vil heller bli 50 og ha levd et brukbart liv enn å skulle tvinge meg selv til å leve til f.eks. 80 bare fordi noen mener at jeg MÅ leve lenge, og som en person som har både fysiske og psykiske plager, ser jeg ingen grunn til å slepe meg gjennom år etter år helt til naturen omsider sier stopp bare fordi samfunnet som enhet mener at jeg bør det.

 

Lenke til kommentar

At butikker bruker varer til å lokke kundene, mens de ordentlige varene befinner seg i dyre designbutikker. Eller at produktet utelates helt fra butikken, fordi andre kjeder selger for billig.

Det gamle skobrettet hadde plass til 4 par sko. De nye i vanlige butikker har plass til 3 par sko.

SKOMATTE/BRETT

BIltema - 3 par sko - 49,90-

Jysk - 3 par sko - 35,-

Clas Ohlson 3 par sko - 65,-

Ikea - 3 par sko - 35,-

Multitrend - 4 par sko - 899,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...