Jump to content

KANE2009

Medlemmer
  • Content Count

    2986
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

834 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. For å sette det litt i perspektiv: det har vært "Player of the month" siden august 1994, mens "Goal of the month" har blitt utdelt siden august 2016. Det har altså totalt blitt utdelt 35 "Goal of the month" awards siden det begynte. Fin achievement, jævlig sjalu på at dere fikk Bruno om jeg skal være ærlig.
  2. Og uavhengig av om de er korrupte eller inkompetente så bærer de fortsatt ansvaret for å følge reglene. Sitter og håper på at dommen blir opprettholdt (eller aller helst: økt). I know, evig optimist.
  3. Veldig enig med deg her Snik. En merkelig situasjon som mange ville ment at var feil uavhengig av hva dommeren hadde sagt.
  4. Den er litt vanskelig å si noe på egentlig. Vil ikke si at den var utvilsomt feil jeg heller. Litt sånn som kan gå begge veier. Bildene er jo helt latterlige i denne situasjonen, ser jo bare ut som Bruno tråkker på Aston Villa spilleren, mister balansen og faller, men etter å ha sett den i slow motion et par ganger så tror jeg Aston Villa spilleren uansett ville ha felt han med det andre beinet. Hard to tell. Men en ting er ihvertfall sikkert: det var ikke en dive, i motsetning til hva denne youtuberen mener: Og der var videoen fjernet av opplaster ja...
  5. De har gjort litt av begge deler. "Loggingen er blitt redusert betydelig med de oppdateringene som kom høsten 2019," Ref: https://www.tocn.no/medlemsfordeler-bilexperten-bosch-car-service/ Forøvrig så er det jo dette de fleste bilprodusenter (og andre produsenter) gjør: utsetter problemet til det er andre komponenter som tar kvelden først.
  6. Ja, vurderte å legge med det om at FA-cuper går på gratiskanaler mens PL går på betalingskanaler. Morsomt at finalen fra 66 fortsatt er den mest sette kampen i landets historie (forsåvidt forståelig nok).
  7. Mest sannsynlig ikke i nærheten engang. Dere hadde 7.6 mill ifjor i 4 runde, og finalen i 2012 hadde snitt på 8.9 mill og peak på 10.4 mill. Ref: https://www.bbc.co.uk/sport/football/47014344 https://www.theguardian.com/media/2015/jun/01/bbc-fa-cup-final-coverage-nets-peak-of-nearly-9-million
  8. Min erfaring er annerledes enn din, så da blir også antagelsene våre forskjellig Jeg kjenner flere som kun kjører diesel på langtur mens de til vanlig bruker el/hybrid/bensin, spesielt etter "dieselgate". Og jeg tror ikke jeg kjenner en eneste som har diesel uten webasto/defa eller lignende. Men ja, vi kommer vel ikke så veldig mye videre med denne diskusjonen inntil det finnes noen håndfaste tall som viser det ene eller det andre. Sjekket også tilsvarende rapport fra 18/19, der hadde de faktisk delt opp i drivstofftype, men da hadde de selvfølgelig ikke med noenting om gjennomsnittlig kjørelengde for de forskjellige drivstofftypene etc.
  9. Right, men det finnes nå faktisk en del av oss som har bensin/hybrid/elbil (1.03 mill bensin, 0.26 mill el og 0.23 hybrid cirka, ifølge SSB: https://www.ssb.no/bilreg, mens 1.30 mill av personbiler går på diesel) og jeg mener fortsatt at du ikke har belegg for å si at "dieselmotorer stort sett vil kjøres mens de er kalde og forurenser mer." Hvilke tall har du som tilsier det, annet enn en rapport fra 13/14 fra TØI som ikke klassifiserer biler utifra drivstoff? Og hva med webasto/defa (og lignende systemer) som varmer opp motoren og gjør utslippene lavere? Dette brukes jo spesielt om vinteren. Vi kan godt diskutere hvorvidt bensinmotorer har "snille" ustlipp når de er kalde (sannsynligvis ikke, men en bensinmotor varmes opp fortere enn en dieselmotor) og når forbrenningsmotoren i en hybrid tar over, om den starter opp kald eller om den har blitt varmet opp på en eller annen måte før den kjører igang. Dette er gode spørsmål, for all del, men jeg ser ikke at det endrer utgangspunktet for det vi diskuterer, nemlig om dieselmotorer stort sett vil kjøres mens de er kalde og forurenser mer eller ikke. Ja, var det jeg tenkte. Men jeg fant faktisk ikke noen tall for utslipp med webasto. Hjelper jo ikke så veldig mye dersom webastoen har samme/høyere utslipp ved å varme opp motoren enn det motoren selv produserer mens den går seg varm. Har du funnet noen tall?
  10. Det er da stor forskjell på diesel og bensin på kortturer ifht. hvor lang tid det tar før motoren blir varm? Påstanden var at "dieselmotorer stort sett vil kjøres mens de er kalde og forurenser mer." Den mener jeg ikke er riktig eller ihvertfall ikke kan "bevises" utifra de tallene fra 13/14.
  11. Er ikke kjent med at det er noen utslippskrav for DEFA-varmere? De går jo på elektrisitet og varmer opp olje eller kjølevæske samt eventuelt kupe med kupevarmeren? Hvilke utslipp tenker du på?
  12. Holder den konklusjonen vann? De sier jo bare personbiler, men skiller ikke mellom bensin, diesel, hybrid og elbil. For alt vi vet kan de fleste dieselbilene bli brukt til lengre turer mens bil nr 2 for eksempel brukes til kortere turer? Det er ihvertfall "normen" blant de jeg kjenner. Også kommer jo en del dieselbiler med webasto (eller lignende) eller får det eller DEFA installert senere, og da vil jo motoren være varm eller ihvertfall få opp temperaturen relativt raskt?
×
×
  • Create New...