Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Winnowill skrev (18 timer siden):

at det er så møkkings lite aktivitet på serie/film delen av dette forumet.💩

Er noen deler det er irriterende lite aktivitet ja, spesielt dumt om man stiller et spørsmål eller vil få gang debatt også er lite respons. Enkelte kategorier burde nok arkiveres, vurderer jo litt om 22 juli kategorien har utspilt sin rolle bl.a, har vært ganske lite aktivitet der over flere år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apropos film og forum så kommer det til å irritere meg resten av livet at imdb stengte forumet sitt. Der hadde du fått svar på alt, uansett hvor gammel og obskur filmen måtte være. Det er ikke bare irriterende, men også ufattelig trist. De tok livet av mange koselig internettsamfunn den dagen. Selv var jeg spesielt glad i Seinfeld-forumet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (4 minutter siden):

Apropos film og forum så kommer det til å irritere meg resten av livet at imdb stengte forumet sitt. Der hadde du fått svar på alt, uansett hvor gammel og obskur filmen måtte være. Det er ikke bare irriterende, men også ufattelig trist. De tok livet av mange koselig internettsamfunn den dagen. Selv var jeg spesielt glad i Seinfeld-forumet.

Ja, det var kjipe greier :(

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (2 minutter siden):

Apropos film og forum så kommer det til å irritere meg resten av livet at imdb stengte forumet sitt. Der hadde du fått svar på alt, uansett hvor gammel og obskur filmen måtte være. Det er ikke bare irriterende, men også ufattelig trist. De tok livet av mange koselig internettsamfunn den dagen. Selv var jeg spesielt glad i Seinfeld-forumet.

Ja, IMDb var lenge ei gullgruve for å treffe likesinnede eller bare få gode tips om ukjent film og tv-serier.

Klart, mot slutten kom en ikke nok unna med at all trollingen og spammingen hadde nådd nye "høyder", hvor enkelte minisekter, særlig fra Expendables forumene, Marvel vs. DC forumene og ikke minst den hardere kjernen med Nolan fans, skrøt over at de kun opprettet nye brukere, alt for å stemme opp/ned kjente titler på IMDb Top 250 lista, eller bare oversvømme enkelte filmtitlers med søppel og drittslenging.

Fantes vel knapt ei tittel hvor det ikke var minst 5-10 ulike: "WORST MOVIE OF ALL TIME!" eller "OVERRATED AS HELL!" innlegg/temaer, og forsøkene på å lage kvalme ble bare dårligere og mindre kreative.

Commando (1985) var nok en av de man besøkte oftest, utrolig morsomme innlegg/brukere, mange med årelang erfaring fra andre actionfilmforum, og masse bra filmtips, ikke bare innafor action.

En av de siste og gode tipsene man fikk fra IMDb før det gikk hen, var gjennom Jack Black filmen Goosebumps (2016), og noen hinta om at historien og karakterene ikke var så langt unna tv-filmen The Midnight Hour (1985), og prøvde ut sistnevnte og fikk langt mer igjen av den, enn Jack Black filmen. Selv om de sikkert ikke var for nærliggende, så var det et fint eksempel.

En annen var når man omsider fant ut av John Candy komedien Only the Lonely (1991) var basert på klassikeren Marty (1955), og måtte nesten sjekke ut den, og joda, ble kjapt ei favoritt i samlingen.

Skal sies at flere av filmtipsene, ofte kom med litt info om historie, karakterer, sjanger, regissører osv, der folk la ned litt innsats, ikke bare namedroppa en haug ukjent film.

Vel, i det minste ga IMDb2 brukerne et par måneder med tid til å finne seg nye "hjem", selv om alle bare ble mest sannsynlig spredt til alle vinder, mens VGD, der fikk man ikke like god tid på seg, og hvor mange veldig dyktige og likandes film og musikk interesserte folk/tråder, er for lengst borte for alltid.

Sider som MovieChat virker å være et forsøk i å holde i liv hvordan ting foregikk på gamle IMDb, men også her er det totalt dominans av trolling og useriøse folk, som har ørten kontoer og lever 24/7 kun for å skrive negativt om kjendiser eller andre brukere. Som er jo veldig synd, da de få gjenværende informative trådene/brukerne blir raskt skremt bort, eller gidder ikke mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 6/30/2023 at 9:52 PM, Zork said:

Hva en enn mener om Moxnes - idiot er han ikke og jeg kan ikke tro at han bevisst, fullt klar over at han er en av de mest kjente personene her i landet og alt han har å tape, forsøkte å stjele noen solbriller fra et av de mest overvåkede stedene her i landet.

Etter å ha sett overvåkningvideoen av dette så er det jo bare å innrømme at jeg tok grundig feil - eneste spørsmålet som gjenstår her er vel om han faktisk ikke skjønte hvor overvåket flyplasser er eller om dette var et slags rop om hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (31 minutter siden):

Sult

Enig. Vet ikke om du mener generelt eller en selv. Irriterende hele syklusen til oss mennesker synes jeg. Man spiser og blir mett og lat og trøtt, så får man gradvis mindre og mindre energi helt til magen skriker etter mat. Så er det på'n igjen. Og skal man gjøre noe så må man time det med maten, slik at man ikke går på en smell. Er man for sulten så blir man irritabel, er man for mett orker man ikke gjøre noe. Så må man trene og slite for å få mer energi, som egentlig er en evig utmattelsesprosess, for ikke å snakke om søvn. På kvelden vil man ikke legge seg, på morgenen vil man ikke stå opp. Ender med kronisk for lite søvn.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Får e-post om at det ligger en faktura i nettbanken, før den har kommet dit. Ikke uvanlig med forsinkelser, men hvordan kan nettbanken sende ut varsel om at fakturaen ligger der, før den faktisk gjør det... Den har hatt "deja vu", muligens.

Lenke til kommentar

Følelses-berg og dalbane-greia rundt det å skulle anmelde. Ene dagen går det greit med meg, den andre dager griner jeg og så neste dag går det greit igjen og så shit igjen og plutselig så har jeg alle følelser på en og samme tid. Forsøker meg i 100% jobb samtidig som det er sommeravvikling og redusert bemanning og samtidig som jeg dealer med dette. Altså jeg er sliten og irritert og lei meg og kampklar og redd og alt på en og samme tid.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Gaea skrev (6 minutter siden):

Ja. Anmelde eksen min for mishandling, voldtekt, trusler og forfølgelse. 

Jeg kan ikke sette meg inn i de følelsene du beskriver siden jeg aldri har vært i en slik situasjon, men om intet annet så må jeg si at du er forbanna modig som tar den kampen! DET er det ganske mange som ikke gjør/klarer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (13 timer siden):

Følelses-berg og dalbane-greia rundt det å skulle anmelde. Ene dagen går det greit med meg, den andre dager griner jeg og så neste dag går det greit igjen og så shit igjen og plutselig så har jeg alle følelser på en og samme tid. Forsøker meg i 100% jobb samtidig som det er sommeravvikling og redusert bemanning og samtidig som jeg dealer med dette. Altså jeg er sliten og irritert og lei meg og kampklar og redd og alt på en og samme tid.

Shit! Håper du får ryddet i kaoset og tar steget med å anmelde. En god venn av meg har fortalt om ca samme mentale mindjoben da hun etter seks års samboerskap kom ut og fortalte at det var seks år med fysisk og psykisk mishandling omtrent siden dag en. Ikke en kjeft mistenkte noe på noe som helst tidspunkt. Sender deg mine tanker ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (På 5.7.2023 den 9.55):

Tipper folk stjeler der hver dag uten å bli tatt. Kameraene er vell mer for å oppklare i etterkant.

Jeg vil gjette på at Moxnes har stjålet derfra mange ganger før.

 

På Ferjer og flyplasser er det ekstremt mye overvåkning. Alle blir tatt, det er overvåknings kameraer overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...