Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

N-4K0 skrev (8 timer siden):

Noen er som skapt for det. De elsker trening og sport, sunt kosthold og vil ha så mange år som mulig.
Andre er stikk motsatt, inkludert meg selv. Jeg hater sport, hater trening og har uansett ikke energinivå og overskudd til det

Mest sannsynlig fordi du ikke trener. Trening tar ikke energi, det gir energi, det bare virker ikke slik i starten.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trikola skrev (4 minutter siden):

Det kan bare være småbarnssko som passer på de 13 cm som skiller Biltema sin fra Multitrend sin som er 18 ganger dyrere.

Hva er ordentlig med det?

Da har jeg visst målt feil 😀 Men jeg vil ha matten lengst/bredest mulig. Multitrends brett burde nok vært 5-10 cm lengre for å ha plass til 4 par voksne vinterstøvler.

Det blir for langt med to kortere brett ved siden av hverandre, heller ikke pent. IKEAs matte får kritikk fordi den sklir, så materialet er ikke tungt nok el.

En i samme serie som Multitrends. https://hegdehaugen.no/produkt/skobakke-fra-tica-88x38-cm/ Der har de faktisk plassert barnesko oppå. Det tenkte jeg ikke på...

Det gamle skobrettet mitt - ca. 25 år gammelt, måler 87 x 33 cm. Hardplasten knekker, så plast varer ikke evig, ellers ville jeg beholdt det gamle.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (19 timer siden):

Misfornøyd med at posten har blitt redusert til å ha levering to dager i uka. Det er litt dritt når man venter på noe. 

Det er vel annenhver dag, så annenhver uke så er det 3 dager. 
Mandag, onsdag, fredag
Tirsdag og torsdag
(Her ihvertfall..)

Lenke til kommentar

Noen har skjært hull på sykkeldekket til kona mi på gamlehjemmet der hun jobber.

I helgen så hadde kids satt full fyr på to biler i parkeringshuset like ved.

Irritasjon samfunnet bryter snart sammen.

Lurer fælt på om det er svensker eller ligister/utlendinger.

Så ille kult at de gamle risikerer å ikke få mat og hjelp fordi folk sliter med å komme på jobb.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (6 minutter siden):

Folk som ikke forstår konseptet med generisk bytte.

Vet ikke om jeg har hørt det navnet på det, men med googla ser jeg jo hva det er. Akkurat hva de som ikke forstår det ikke forstår, er jeg ikke sikker på. Men det er altså da du kan få en rimelgere medisin som skal være akkurat samme som det orginale eller hva jeg skal si?  Forsto det sånn.
Ja.
Mener legen og de jeg har hørt, kaller det bare erstatnings.. et eller annet da. Iallefall tror jeg ikke det er min feil at jeg ikke har fått med meg det navnet "generisk bytte", men det er greit, nå har jeg lært det tror jeg 🙂
Men det er sånn at det ikke alltid er helt lik virkning, selv om det påstås å være det. Det har jeg og en annen i familien erfart, og vi har begge fått ordnet det sånn med legen, at vi få det som er orginalt/dyrere. Det har en viss bismak, og den ble ikke mindre da legen sa at vi ville spare samfunnet, hvis vi kunne bruke den rimelige. Ja, det har jeg forståelse for. Men den bivirkningen vi opplever med den rimelige, er ikke så helt kjekk da. Ikke at det er noe sånn forferdelig ulevelig, men.. Må si det at jeg fremdeles er halvveis på gjerdet med det der, selv om jeg fikk godkjent den dyreste.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tenker på konseptet, ikke navnet. Generisk bytte handler om likt virkestoff, bare forskjellig produsent og derfor forskjellig pris. Skal man forvente å få medisiner dekket på staten, kan man ikke forvente at staten skal dekke det dyreste legemiddelet som er likt det billigste.

Jeg bruker alltid generisk bytte på medisiner selv, og det går helt fint. 

Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

At jeg skjærer så tykke skiver av brød. (Nei, kunne ikke brukt brødmaskin, brød fått på bakeri gjennom Too Good Too Go) så må skjære opp selv.

Er så dårlig til å skjære brød at jeg ikke får lov til å gjøre det på jobb lenge. God tilå bake brød da 😃

Lenke til kommentar

Har også problemer bruke brødkutte-maskiner. Brukte de før corona og var veldig ok med de da, men etter det har jeg fått aversjon mot å bruke de. Også når jeg ser hvordan enkelte grisete tullinger holder på med dem. Nå kjøper jeg helst ferdig kuttete i poser.  
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...